Citat:
Ursprungligen postat av
1891-019
Ingen som tänker sig att allt är iscensatt o att han helt enkelt va tvungen för att ha en chans att komma undan o överleva? Att han o hans nära o kära o även polisen insåg att dom inte kunde skydda honom tillräckligt!
O nej jag är absolut ingen konspiratoriker annars, men tanken har slagit mig mer än en gång i just det här fallet….
Nej, rättssamhället fungerar inte så.
Staten går inte hur långt som helst för att skydda personer. Det finns fortfarande ett stort mått av etik att upprätthålla och man skulle inte ens hjälpa en politiker att försvinna på sådant vis.
Sådana här fantasier får emellanåt bränsle i form av film och fiktion. Man tilltalas då över hur smart det vore att bara försvinna när det börjar storma, därav fastnar föreställning i huvudet.
Att iscensätta ett mord i verkligheten skulle vara en rent privat anordnad sak som skulle kräva helt enorma resurser och polisen skulle aldrig vara med på det tåget.
Jag tror absolut inte Nils satt på tillräckligt kapital och sinnrikhet att utföra ett sådant försvinnande.
Det finns inte ens något som pekar på att det det skulle vara iscensatt, bara fantasier.