2021-10-29, 10:42
Medlem
Alltså ett par högtalare som kan göra de ett par stora högtalare kan?

Mony is not an isue. Kasnek finns n[fot litet system som använder en anna teknik eller något.

Även tillhörande teknik som förstärkare skulle vara intressant att få information om
Citera
2021-10-29, 10:48
Avstängd
Sonos är bland det bästa. Och du behöver ingen förstärkare.
Citera
2021-10-29, 10:57
Medlem
B-19s avatar
Sitter själv med Sonos-system. Beam, Sub 2 och två Play: 1. Bästa ljud jag någonsin upplevt, dessutom bara strömkabel som behövs.
Citera
2021-10-29, 11:01
Medlem
FarliKorvs avatar
Vad är små högtalare, som en snusdosa, som ett mjölkpaket, 3l,4l 5l, ...10 liter?
Citera
2021-10-29, 11:02
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-19
Sitter själv med Sonos-system. Beam, Sub 2 och två Play: 1. Bästa ljud jag någonsin upplevt, dessutom bara strömkabel som behövs.

Vad har du ägt för högtalare innan ditt Sonos-system?
Citera
2021-10-29, 11:07
Medlem
Sonos är helt värdelösa högtalare med uselt ljud. Dessa behöver du inte ens överväga…
Citera
2021-10-29, 11:10
Medlem
Swe1227s avatar
Har du bra grejer kan du få ut mycket ljud och bas som stör grannarna med endast en bashögtalare på 4 tum beroende på storlek på rummet.

Men du kanske menar en liten bluetoothhögtalare? Då kan du inte förvänta dig llt för mycket.
Senast redigerad av Swe1227 2021-10-29 kl. 11:13.
Citera
2021-10-29, 11:23
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Vet inte vad du menar med små högtalare men ungefär den här storleken är väl nödvändigt om man vill ha bra ljud:

https://www.hifiexperience.se/pub_images/large/ls50-wireless-white-lifestyle-1.jpg

KEF ls 50
Citera
2021-10-29, 11:45
Medlem
B-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Vad har du ägt för högtalare innan ditt Sonos-system?
Har inte ägt ett högtalarsystem för 20k tidigare. Men har väl använt mig av 3-4 system i mitt hem där det både varit 5.1 "datorhögtalare" och golvhögtalare tillsammans med baslåda och förstärkare.

När jag skriver "bästa ljudet" så menar jag:

Installation
Komfort
Utseende
Bas
Diskant

Sedan är ju även Sonos smarta högtalare som gör att jag kan styra med TV-dosan samt många funktioner i mjukvaran med bland annat Trueplay och Nattläge/Röstförstärkare.

Sedan har jag inte det bästa inom Sonos heller, men jag kommer nog aldrig byta. Har man råd skulle jag rekommenderar detta till alla.
Citera
2021-10-29, 12:04
Medlem
Tycker Sonos är extremt överskattade.
Går lätt att få mycket bättre ljud för lägre peng. Googla lite. Kanske återkommer med konkreta tips när jag får mer tid.
Citera
2021-10-29, 12:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalle55
Alltså ett par högtalare som kan göra de ett par stora högtalare kan?

Mony is not an isue. Kasnek finns n[fot litet system som använder en anna teknik eller något.

Även tillhörande teknik som förstärkare skulle vara intressant att få information om

Hur små menar du exakt? Trådlösa uppladdningsbara damen kan ha i handväskan, eller bara mindre än kylskåp?
Citera
2021-10-29, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Hur små menar du exakt? Trådlösa uppladdningsbara damen kan ha i handväskan, eller bara mindre än kylskåp?

Underbar frågeställning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in