2021-10-29, 11:10
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ny rapport om pensionsräddarna från 3e världen.

https://entreprenorskapsforum.se/2021/10/29/ny-rapport-langt-kvar-till-sjalvforsorjning-%e2%80%a8/

”Genomsnittsindividen född utanför västvärlden blir aldrig självförsörjande över sin livscykel”.

Ur sammanfattningen på PDFn.

Det hela är väldigt avvikande från tidigare rapporter.

Att diskutera:
Rapporten som sådan.
Hur illa är det med tanke på den mängd personer som kommit de senate åren.
Varför kommer rapporten först nu?
Citera
2021-10-29, 11:14
Medlem
10Antivaxerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

https://entreprenorskapsforum.se/2021/10/29/ny-rapport-langt-kvar-till-sjalvforsorjning-%e2%80%a8/

”Genomsnittsindividen född utanför västvärlden blir aldrig självförsörjande över sin livscykel”.

Att diskutera:
Rapporten som sådan.

Det är jävligt illa såklart. Landet är bankrutt när detta sjunker in. Statsobligationerna kommer bli värda noll. Tänk dig en lortig hund som håller på att bli uppäten av parasiter, samtidigt som den injiceras med mer och mer dödsgift. Försvarsmakten märker ingenting, eller så bryr den sig inte. Fienden är redan innanför gränserna.
Citera
2021-10-29, 11:15
Medlem
BigIvars avatar
Va? Är inte invandringen lönsam?

Men dom sa ju att...
Citera
2021-10-29, 11:15
Medlem
Megaforces avatar
Vi får väl se hur länge rapporten får vara kvar innan den tas bort. Den strider ju mot regeringens värdegrund och får därför inte finnas.
Citera
2021-10-29, 11:16
Medlem
grey.eagles avatar
De pensionsräddare jag mött och eventuellt diskuterat anställning med har väldigt väl förstått att de tappar bidraget om de jobbar Vitt, så så dumma är de inte.
Citera
2021-10-29, 11:17
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:

Att diskutera:
Rapporten som sådan.

Vem är självförsörjande i dagens samhälle? När ca 80% av svenskarna är offentliganställda och resten beroende av dom så är det svårt att hitta någon som klarar sig själv.

Mike Ingves
Citera
2021-10-29, 11:20
Medlem
Provokatörs avatar
Rapporten har sina rötter i den svenska nazistiska rörelsen och kan därmed avfärdas helt.
Finansiellt stöd från Familjen Kamprads stiftelse har
tacksamt mottagits och möjliggjort projektet.
/Provokatör
Citera
2021-10-29, 11:23
Medlem
10Antivaxerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Rapporten har sina rötter i den svenska nazistiska rörelsen och kan därmed avfärdas helt.
Finansiellt stöd från Familjen Kamprads stiftelse har
tacksamt mottagits och möjliggjort projektet.
/Provokatör

Helt fel grundprincip. Källan är aldrig det intressanta, utan man ska titta på vad som sägs, dvs sakfrågan. Stämmer det?
Citera
2021-10-29, 11:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Vem är självförsörjande i dagens samhälle? När ca 80% av svenskarna är offentliganställda och resten beroende av dom så är det svårt att hitta någon som klarar sig själv.

Mike Ingves

Kanske du skulle läsa rapporten.
Citera
2021-10-29, 11:35
Medlem
Citat:

Mike Ingves

Det stämmer inte, ens i närheten.
Citera
2021-10-29, 11:37
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Kanske du skulle läsa rapporten.

Jag kan skriva en rapport om vadsomhelst. Det är du som beställare som bestämmer vilken fot jag ska stå på. Vill du att vi ska ha lönsamhet i ett GatedCountry så hittar jag lönsamhet i det. Man behöver ju inte åka på semester till Thailand utan Örebro kan vara lika trevligt.

Mike Ingves
Citera
2021-10-29, 11:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Jag kan skriva en rapport om vadsomhelst. Det är du som beställare som bestämmer vilken fot jag ska stå på. Vill du att vi ska ha lönsamhet i ett GatedCountry så hittar jag lönsamhet i det. Man behöver ju inte åka på semester till Thailand utan Örebro kan vara lika trevligt.

Mike Ingves

Av ren hövlighet så kan det vara på sin plats att läsa lite i rapporten innan du börjar trolla tråden.

O sedan framföra mer specifkt vad du invänder mot. Det är det som kallas konstruktiv dialog. O för satalet framåt o sprider ideer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in