2021-10-28, 21:57
Medlem
kansascityshuffles avatar
Ni är offer, samtidigt som ni tror att ni förtjänar bättre behandling utan att lyfta ett finger. Ni plågar andra psykiskt och ibland fysiskt. Varför söker ni inte hjälp som alla andra? Det måste vara jobbigt att leva i ett tomt skal utan självinsikt.

Människor utan empati hör till så ni kan också få svara på frågan. Varför tror ni att världen kretsar kring er? Kan ni berätta vad som gör er så mycket bättre än alla andra?
Citera
2021-10-28, 22:22
Medlem
Vad jag har lärt mig om detta som lekman på området, delvis utifrån egna erfarenheter av besvärliga människor.

T.ex. narcissism kan delvis ha en genetisk förklaring, en annorlunda funktion i hjärnan. Men där finns också troligen en stark koppling till uppväxten. Ofta har narcissisten växt upp med stora brister i trygghet och kärlek när de var barn. De utvecklar skyddsmekanismer och ibland en slags konstgjord, falsk personlighet för att skydda den sårbara sidan av sig själva. De har sällan förmågan att själva förstå detta eller reflektera över det, eftersom det sitter så djupt i personligheten samtidigt som förmågan till ånger, självkritik och självreflektion är låg. Därför tror jag inte du kommer få speciellt många svar heller av riktiga narcissister eller psykopater.
Citera
2021-10-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vad jag har lärt mig om detta som lekman på området, delvis utifrån egna erfarenheter av besvärliga människor.

T.ex. narcissism kan delvis ha en genetisk förklaring, en annorlunda funktion i hjärnan. Men där finns också troligen en stark koppling till uppväxten. Ofta har narcissisten växt upp med stora brister i trygghet och kärlek när de var barn. De utvecklar skyddsmekanismer och ibland en slags konstgjord, falsk personlighet för att skydda den sårbara sidan av sig själva. De har sällan förmågan att själva förstå detta eller reflektera över det, eftersom det sitter så djupt i personligheten samtidigt som förmågan till ånger, självkritik och självreflektion är låg. Därför tror jag inte du kommer få speciellt många svar heller av riktiga narcissister eller psykopater.

Vad skulle du säga att dessa människor tenderar att ha för sorts intressen, utöver sig själva och sitt eget påstådda lidande alltså?
Citera
2021-10-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Vad skulle du säga att dessa människor tenderar att ha för sorts intressen, utöver sig själva och sitt eget påstådda lidande alltså?
De kan nog ha lite olika vanliga intressen, men skulle tro att ett vanligt förekommande intresse också är skvaller och att snacka skit om andra. Husdjur är också vanligt.
Citera
2021-10-28, 22:41
Medlem
EnGodForlorares avatar
Kanske är det jobbigt att vara personlighetsstörd och därför tycker de synd om sig själva? Om du var förlamad och satt i rullstol tror jag att du skulle tycka synd om dig själv ibland också.
Citera
2021-10-28, 22:42
Medlem
Citat:
De kan nog ha lite olika vanliga intressen, men skulle tro att ett vanligt förekommande intresse också är skvaller och att snacka skit om andra. Husdjur är också vanligt.

Fast skvaller är ju socialt och husdjur kräver väl empati? Eller menar du att de bara ägnar sig åt elakt skvaller och har husdjur för att kunna behandla dem lite hur de vill?
Citera
2021-10-28, 22:43
Medlem
Citat:

Gillar narcissister och psykopater HUSDJUR?

Herregud, skriv inte mer om dessa ämnen är du snäll.
Citera
2021-10-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Ni är offer, samtidigt som ni tror att ni förtjänar bättre behandling utan att lyfta ett finger. Ni plågar andra psykiskt och ibland fysiskt. Varför söker ni inte hjälp som alla andra? Det måste vara jobbigt att leva i ett tomt skal utan självinsikt.

Människor utan empati hör till så ni kan också få svara på frågan. Varför tror ni att världen kretsar kring er? Kan ni berätta vad som gör er så mycket bättre än alla andra?

Jag är villig att hålla med. Jag har haft bra koll på utvecklingsstörda en längre tid och samhällets förfall börjar när man daltar med icke nödvändiga individer.

Människor vill godhetsknarka och dessa undermänniskor lever på fårens fåfänga över lägre stående. Det är därför vi daltar med kriminella/psyksjuka och utvecklingsstörda.

Problemet är alltså när vanligt och "sunt" folk, de är egentligen inte sunda eftersom de försöker fylla sitt meninglösa hål med löst dravel.

Människor utan empati ser sig som övermänniskor och ifrån deras perspektiv så är det deras rätt att agera som de gör. Inte viker du dig för barn eller djur eller så? Precis så resonerar personer med empati störningar.
Citera
2021-10-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Fast skvaller är ju socialt och husdjur kräver väl empati? Eller menar du att de bara ägnar sig åt elakt skvaller och har husdjur för att kunna behandla dem lite hur de vill?

Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Gillar narcissister och psykopater HUSDJUR?

Herregud, skriv inte mer om dessa ämnen är du snäll.

Agens56: Ja, elakt skvaller. Husdjur, inte sällan katter, eftersom de är enklare att ha att göra med och kräver inte lika mycket som människor. Djuren kan också användas som "verktyg" i ett manipulativt spel. En signal till andra människor att djuret är viktigare än vad de är.

Orkanuz: Detsamma.
Citera
2021-10-28, 22:59
Medlem
Citat:
Agens56: Ja, elakt skvaller. Husdjur, inte sällan katter, eftersom de är enklare att ha att göra med och kräver inte lika mycket som människor. Djuren kan också användas som "verktyg" i ett manipulativt spel. En signal till andra människor att djuret är viktigare än vad de är.

Orkanuz: Detsamma.

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/12/19/tydligt-samband-mellan-vald-mot-djur-och-vald-mot-manniskor-varningsklockor-bor

https://www.mabra.com/psykologi/psykopati-barn-drag-alder-hur-veta/7478290

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jPAw0z/psykologiprofessor-darfor-plagar-man-djur

https://thecovesverige.se/psykopati-och-djurplageri/

Ska jag fortsätta? Du tänker att en grandios självbild i samband med total avsaknad av empati är en bra grund för att vara djurvän?
En sådan person har utmärkta förutsättningar att ge sitt djur vård, mat, mental stimulans och kärlek?
Hur tänkte du?
Citera
2021-10-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
https://svenska.yle.fi/artikel/2019/12/19/tydligt-samband-mellan-vald-mot-djur-och-vald-mot-manniskor-varningsklockor-bor

https://www.mabra.com/psykologi/psykopati-barn-drag-alder-hur-veta/7478290

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jPAw0z/psykologiprofessor-darfor-plagar-man-djur

https://thecovesverige.se/psykopati-och-djurplageri/

Ska jag fortsätta? Du tänker att en grandios självbild i samband med total avsaknad av empati är en bra grund för att vara djurvän?
En sådan person har utmärkta förutsättningar att ge sitt djur vård, mat, mental stimulans och kärlek?
Hur tänkte du?
Jag skrev inte att de är goda djurvänner eller ens att jag tycker det är lämpligt att de ska ha husdjur. Du borde inte vara så slarvig som du är när du läser och svarar på inlägg.
Citera
2021-10-28, 23:12
Medlem
Citat:
Jag skrev inte att de är goda djurvänner eller ens att jag tycker det är lämpligt att de ska ha husdjur. Du borde inte vara så slarvig som du är när du läser och svarar på inlägg.

Jag ställer frågan igen - hur tänkte du?

TS frågade vad de hade för intressen och du svarade husdjur. Detta går emot all vedertagen forskning då deras enda intresse är deras egen persona och de är överrepresenterade något helt otroligt inom djurplågeri.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in