2021-10-28, 22:21
Medlem
maxatdunders avatar
"Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen bland annat säkrat en mobiltelefon som varit på mordplatsen när Einár sköts. Under tiden ska telefonen ha varit uppkopplad mot Facetime."

Är det bara jag, eller är det här den dummaste GM på länge vi har som väljer att köra facetime och efter det lämna telefonen på platsen?
Citera
2021-10-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Tydligen är de kusiner enligt en användare i tråden.
Adel är väl kurd? Haval är väl arab eller?
Citera
2021-10-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofwestcoast
Ja 19 år är verkligen en lång tid

Det handlar inte om ålder utan händelser. Det är 100% garanti att olika gängen hade gått åt hårdare så fort hans beskydd tagit bort handen.

Sen kanske pga hans beskydd han hamnat i konflikt, blivit klippt osv eftersom hans sida är i krig med just den sidan. Men sådan är gamet.

För en invandrargrabb hade det blivit följa order, få betala 80-90% om man kaxar sig eller tugga i sig kulorna.

Folk är så roliga alltså på detta forumet för övrig. Läste jag nyss ett inlägg som.påstod att Haval ska ha registrerat detta via sin ADVOKAT HAHAHA. Våd fan tror den nöten advokaten gör sig skyldig till då. Man är mållös.

Emellanåt tycks skedpinne vara den enda som skriver vettiga grejer. Medelsvensson bajsar snett i skogen så fort hen gör ett försök att förstå situationen.
Citera
2021-10-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
De är adel och dumle som ska va kusiner... inte adel och haval

Det har du rätt i, jag läste Haval som Dumle. Vilken idiot va?
Citera
2021-10-28, 22:24
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skedpinne
Om det hade varit Stefan Löfven ok men inte en vanlig grabb som Einar, hundratals unga har gått bort i olösta mord liksom det skulle bli rasismdiskriminering direkt om de lägger mer resurser på han än muhammed i tensta.

Nej eftersom det inte handlar om svennen Einar utan om väldigt kända artisten Einar. Jag är övertygad att om Yasin hade blivit klippt förra hösten när han höll på peaka karriären med priser och dokumentär och syntes överallt innan han smutsade ner sitt rykte med Vårby så hade det blivit exakt samma uppståndelse och fart under arslet på polisen. Kanske mer tom då det vart ”rasdiskriminerande” om de inte löst det inom
En vecka
Citera
2021-10-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Delaktig och erkänt är ganska vitt skilda saker, något som journalister kanske inte snappar upp. En fjäder som blir en höna.
Grabben finns säkert och har tagits in, men morderkännande är det troligtvis inte. Snarare något med hantering av material före eller efter mordet.

Jo, vi kan med fog anta att AB & co agerar omdömeslöst när de vidarebefordrar uppgifter från polisen. Men samtidigt kan vi ju inte veta vad polisen egentligen har sagt. Eller om det är en poliskälla som har läckt.
Citera
2021-10-28, 22:25
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Nisse levde längre pga han var svensk

Ju mer jag tänker på den samlade situationen ju mer förstår jag att han fick leva längre just pga han var svensk och i andra hand framgångsrik.

Ingen chans hyenorna i orten hade låtit en vanlig invandrargrabb bete sig så här utan att attackera han från alla håll och kanter.

Ni som snackar om de 20% och försöker göra det till en dålig deal förstår verkligen INTE i vilken värld Nisse valde satsa på.

Vi har sett flera "svenska" rappare som inte ät etnisk svenska förnedras eller utpressas och då hade dom inte i närheten av så hög svansföring i sina texter som Einar.[

Kan dock tänka mig att eftersom han var svensk så.kände han själv ett behov att hävda sig extra i sina texter, något som startade ytterliggare negativ kedja av händelser. Detta då folk som år verkligen ute, snurrar, klipper folk till höger & vänster, skakar hårda galler så klart känner det dom gör och använder den logiken som finns där.

Einar levde alltså längre just pga HAN VAR ETNISK SVENSK - EJ TVÄRTOM. SNÄLLA HAJA DET.

Stämmer säkert.
Storleken på utredningen nu verkar ju större än om random Adidas-snubbe mördats, vilket bekräftar att ansvariga på förhand vet att det tar hus i helvete att mörda en etniskt svensk.

Men det är också samhället vi lever i.
Utanförskapsområdenas gäng och hela den där kulturen som inkluderar gangsterrap-branschen vill ju inte att polisen utreder och fixar med saker, så då får man inget vidare engagemang heller.
Inget konstigt alls faktiskt.
Einár är kanske lite av en slags brygga, då många etniskt svenska nog lyssnar, därav blir det mer intresse.

Det är som det är med hela grejen. Utanförskapsområdena vill skylla på samhället/staten i övrigt, men saknar förmågan att se vad dom själva bör göra för att integrera bättre.
Svenskar tar nämligen för givet att man själv ser om sitt hus och sitt leverne, inte att någon annan gör det åt en.
Citera
2021-10-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Adel är väl kurd? Haval är väl arab eller?

Nej haval är så kurdiskt namn det bara kan bli, dara likaså.

Adel är tyvärr kurd, feyli sådan. Jag hade ändå lite respekt för han förens jag fatta han umgås med våldtäksmän.

Om han inte har varit delaktig i goa Nisse då kan jag lyssna på hans musik igen. Annars blir det svårt.

Nisse var ung och dum. En tio år äldre adel borde pratat förstånd med han.

Men allchronix68 skriver "kurden" adels kloakråtta kusin även goat annan kurden rozh.
Citera
2021-10-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
"Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen bland annat säkrat en mobiltelefon som varit på mordplatsen när Einár sköts. Under tiden ska telefonen ha varit uppkopplad mot Facetime."

Är det bara jag, eller är det här den dummaste GM på länge vi har som väljer att köra facetime och efter det lämna telefonen på platsen?

Jag tolkar det som att det också kan vara en telefon från ett vittne som filmat.
(Säkrat en telefon som varit på mordplatsen)
Citera
2021-10-28, 22:27
Medlem
De kommer kunna se nummer men tror inte de kan se innehållet om de inte har superdator
Citera
2021-10-28, 22:27
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Teorin angående bråket verkar stämma men inget jag kan bekräfta. Men du är nog rätt ute. Men inte det som ledde till hans död, för dessa var ute efter nisse. HH hade velat ta Adel isåfall.

Dessutom är det mycket snack i Vårby just nu bland ungarna. Rapparen Sickans klick. Jag är övertygad om att det är därifrån det kommer.
Hjälp mig nu här.

Är det sickan som gjort 23 persona non grata i Vårby? Eller vad är de som gjort att han inte är välkommen tillbaka?

Är det Einars samröre med 23 som retat sickan och co så de var tvungna släppa en diss mot Einar? Och nu kanske mörda.
Citera
2021-10-28, 22:28
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Nej haval är så kurdiskt namn det bara kan bli, dara likaså.

Adel är tyvärr kurd, feyli sådan. Jag hade ändå lite respekt för han förens jag fatta han umgås med våldtäksmän.

Om han inte har varit delaktig i goa Nisse då kan jag lyssna på hans musik igen. Annars blir det svårt.

Nisse var ung och dum. En tio år äldre adel borde pratat förstånd med han.

Men allchronix68 skriver "kurden" adels kloakråtta kusin även goat annan kurden rozh.

Alltså Dumle är jordens avskum det finns inget snack om den saken men det är ändå Adels kusin de har vuxit upp i samma hem mer eller mindre du vet själv hur det är man kan inte döma han för att umgås med Dumle jag gör inte det i alla fall av just den anledningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in