Citat:
Ursprungligen postat av
diako
Nisse levde längre pga han var svensk
Ju mer jag tänker på den samlade situationen ju mer förstår jag att han fick leva längre just pga han var svensk och i andra hand framgångsrik.
Ingen chans hyenorna i orten hade låtit en vanlig invandrargrabb bete sig så här utan att attackera han från alla håll och kanter.
Ni som snackar om de 20% och försöker göra det till en dålig deal förstår verkligen INTE i vilken värld Nisse valde satsa på.
Vi har sett flera "svenska" rappare som inte ät etnisk svenska förnedras eller utpressas och då hade dom inte i närheten av så hög svansföring i sina texter som Einar.[
Kan dock tänka mig att eftersom han var svensk så.kände han själv ett behov att hävda sig extra i sina texter, något som startade ytterliggare negativ kedja av händelser. Detta då folk som år verkligen ute, snurrar, klipper folk till höger & vänster, skakar hårda galler så klart känner det dom gör och använder den logiken som finns där.
Einar levde alltså längre just pga HAN VAR ETNISK SVENSK - EJ TVÄRTOM. SNÄLLA HAJA DET.
Stämmer säkert.
Storleken på utredningen nu verkar ju större än om random Adidas-snubbe mördats, vilket bekräftar att ansvariga på förhand vet att det tar hus i helvete att mörda en etniskt svensk.
Men det är också samhället vi lever i.
Utanförskapsområdenas gäng och hela den där kulturen som inkluderar gangsterrap-branschen vill ju inte att polisen utreder och fixar med saker, så då får man inget vidare engagemang heller.
Inget konstigt alls faktiskt.
Einár är kanske lite av en slags brygga, då många etniskt svenska nog lyssnar, därav blir det mer intresse.
Det är som det är med hela grejen. Utanförskapsområdena vill skylla på samhället/staten i övrigt, men saknar förmågan att se vad dom själva bör göra för att integrera bättre.
Svenskar tar nämligen för givet att man själv ser om sitt hus och sitt leverne, inte att någon annan gör det åt en.