2021-10-28, 22:13
Medlem
Nisse levde längre pga han var svensk

Ju mer jag tänker på den samlade situationen ju mer förstår jag att han fick leva längre just pga han var svensk och i andra hand framgångsrik.

Ingen chans hyenorna i orten hade låtit en vanlig invandrargrabb bete sig så här utan att attackera han från alla håll och kanter.

Ni som snackar om de 20% och försöker göra det till en dålig deal förstår verkligen INTE i vilken värld Nisse valde satsa på.

Vi har sett flera "svenska" rappare som inte ät etnisk svenska förnedras eller utpressas och då hade dom inte i närheten av så hög svansföring i sina texter som Einar.[

Kan dock tänka mig att eftersom han var svensk så.kände han själv ett behov att hävda sig extra i sina texter, något som startade ytterliggare negativ kedja av händelser. Detta då folk som år verkligen ute, snurrar, klipper folk till höger & vänster, skakar hårda galler så klart känner det dom gör och använder den logiken som finns där.

Einar levde alltså längre just pga HAN VAR ETNISK SVENSK - EJ TVÄRTOM. SNÄLLA HAJA DET.
Citera
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skedpinne
Men ingen som är het i ärendet kommer vara aktiv ett tag framöver, skämtar du eller. Som sagt jag har sagt det förut säger det igen svennepolisen är underrättelsebaserad de kan inte göra ett skit förutom att avlyssna, övervaka och försöka stressa folk till angiva deras vänner. Men så länge inga låtar sig bli avlyssnade, övervakade eller sysslar med angiverier till fucking bögsvennepolisen är det lugnt att komma undan med grova brott. Hur tror du svennepolisen jobbar egentligen? Sparkar upp dörrar kör lockdown på hela västerort stänger av el, vatten, värme, tvingar ut de på gatan och sedan kör husrannsakan med hela Sveriges bombhundar och kollar efter narkotika mordvapen krossar vägger för att hitta ingipsade saker?

Nej, svennepolisen är värdelös så länge man kontrar deras avlyssning, övervakning, angiverimetoder. De är sämst.

Jag tror faktiskt du underskattar länsman när de MÅSTE få resultat. Valfri ortenneger som får 2 i pannan och tre i bröstet skiter dom nog ganska högaktningsfullt i och ser mer som en lättnad att en till strykt med men här MÅSTE man lyckas och jag känner på mig att man kommer göra det också.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Såhär ligger det till. Haval tillhör Dalen-nätverket. Men Dalen-nätverket är uppdelat i två falanger nu som försöker klippa varandra. Modo och gambianerna på ena sidan och Mario Golzar på andra sidan. Haval tillhör Mario-sidan. Hela konflikten ska ha börjat med Nisse också sägs det.

Just nu är det Thrife och hans vänner som håller i Dalen medan Mario sitter för kidnappningen. Kopplad till samma sida är rapparen Macky.

Yasin tillhör Shottaz. Men dom trycker mest uromlands. Flg som är hemma och för deras krig.

I tingsrättsdomen står det att Mari* G*lzar Mia ("Efficientbonsai") är häktad i sin frånvaro. Har han gripits och dömts separat för sin roll i kidnappningen efter det? Eller är han fortfarande på flykt undan rättvisan?

Och menar du att Thrife och Macky tillhör Modo- eller Mario-falangen?
Senast redigerad av Regulus 2021-10-28 kl. 22:19.
Citera
2021-10-28, 22:16
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Nisse levde längre pga han var svensk

Ju mer jag tänker på den samlade situationen ju mer förstår jag att han fick leva längre just pga han var svensk och i andra hand framgångsrik.

Ingen chans hyenorna i orten hade låtit en vanlig invandrargrabb bete sig så här utan att attackera han från alla håll och kanter.

Ni som snackar om de 20% och försöker göra det till en dålig deal förstår verkligen INTE i vilken värld Nisse valde satsa på.

Vi har sett flera "svenska" rappare som inte ät etnisk svenska förnedras eller utpressas och då hade dom inte i närheten av så hög svansföring i sina texter som Einar.[

Kan dock tänka mig att eftersom han var svensk så.kände han själv ett behov att hävda sig extra i sina texter, något som startade ytterliggare negativ kedja av händelser. Detta då folk som år verkligen ute, snurrar, klipper folk till höger & vänster, skakar hårda galler så klart känner det dom gör och använder den logiken som finns där.

Einar levde alltså längre just pga HAN VAR ETNISK SVENSK - EJ TVÄRTOM. SNÄLLA HAJA DET.

Ja 19 år är verkligen en lång tid
Citera
2021-10-28, 22:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Tänker lite på vad som hänt idag. Först skriver AB att någon ringt till polisen och tagit på sig mordet. Sen pudlar åklagaren det hela och säger att det inte stämmer. Man börjar ju undra..... Till saken hör väl att Expressen gjorde likadant. Var fick de dem uppgifterna ifrån?

Delaktig och erkänt är ganska vitt skilda saker, något som journalister kanske inte snappar upp. En fjäder som blir en höna.
Grabben finns säkert och har tagits in, men morderkännande är det troligtvis inte. Snarare något med hantering av material före eller efter mordet.
Citera
2021-10-28, 22:17
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofwestcoast
Ja 19 år är verkligen en lång tid

Det är längre än 17!
Citera
2021-10-28, 22:17
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Tänker lite på vad som hänt idag. Först skriver AB att någon ringt till polisen och tagit på sig mordet. Sen pudlar åklagaren det hela och säger att det inte stämmer. Man börjar ju undra..... Till saken hör väl att Expressen gjorde likadant. Var fick de dem uppgifterna ifrån?
Expressen hänvisade och länkade till Aftonbladet som källa. Men vem som var Aftonbladets källla som de bedömde som trovärdig nog att publicera är frågan.
Udda. Håller med.
Citera
2021-10-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Har Haval & Adel någon som helst koppling till varandra? Är de vänner? Fiender? Eller likgiltiga gentemot varandra?

Tydligen är de kusiner enligt en användare i tråden.

Edit: Jag är tappad. Läste Haval som dumle, igga mig.
Senast redigerad av PappasKebab 2021-10-28 kl. 22:24.
Citera
2021-10-28, 22:20
Medlem
som några redan nämnt, rapparen sickan aka allan är en värdelös individ som ingen ens orkar bry sig om. han tillhör vårby men är ingen person utav intresse.
i någon av hans låtar (intro, söder om 08) rappar han hur folk skolkar sin trakt, hög frånvaro(han menar 23). i samma musikvideo filmar han karim(23) mammas lägenhet i vårby. men 23 bor inte där längre utan softar med kurderna i västerås(yokhanna). ryktet går att 23 är portad men vem fan vill egentligen vistas i vårby

och han menar einar när han säger ''tar hellre mitt straff än att gola som sveriges rappare)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Tydligen är de kusiner enligt en användare i tråden.
De är adel och dumle som ska va kusiner... inte adel och haval
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Vet man varför Einar sa förlåt så vet man väl vem som beställde eller utförde mordet, om det var pengarna, Havals bror, knivningen eller något annat? Vet man vem som höll i telefonen, vilket man kanske vet om man redan har gjort beslag, så är väl mordet polisiärt uppklarat? Da tar det väl bara 1-2 dagar till max innan allt är läckt?

Hur vet man att han sa förlåt?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BiffTannen
Jag tror faktiskt du underskattar länsman när de MÅSTE få resultat. Valfri ortenneger som får 2 i pannan och tre i bröstet skiter dom nog ganska högaktningsfullt i och ser mer som en lättnad att en till strykt med men här MÅSTE man lyckas och jag känner på mig att man kommer göra det också.
Om det hade varit Stefan Löfven ok men inte en vanlig grabb som Einar, hundratals unga har gått bort i olösta mord liksom det skulle bli rasismdiskriminering direkt om de lägger mer resurser på han än muhammed i tensta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in