2021-10-28, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yarasama
Om det skulle vara så att man flytt till fots så tror jag det är rimligare att röra sig mot Sickla (typ mot Fredells), eller genom skogen mot Hammarbyhöjden, för att hoppa in i en väntande bil snarare än att irra hela vägen till Skarpnäck. Båda sträckorna går att avverka på några minuter via relativt insynsskyddade gångbanor

Edit: bil eller lägenhet

Hammarbyhöjden för lägenheten är mycket logiskt.

Folk gör misstaget att dom antar GM ska ta irra 30 min i skog bara för att man kan. Det är väldigt sällan man vill göra så. Och orkar hålla på så.

Det här väl här någon typ av konfirmation bias spökar till det. Bara för det går och dom tagit den vägen någon gång så tycks det vara en naturlig flyktväg efter ett mord.

Tror absolut inte på Skarpnäck som mål. I så fall Hammarbyhöjden absolut.
Citera
2021-10-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boss4Ossian
Leis Kha*ra. Från akalla

Klart det är han som hämnats efter att blivit allvarligt knivhuggen. Vem hade inte det.
Citera
2021-10-28, 17:43
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Det är fan pinsamt hur dåliga polisen är. Kolla på en karta. Massvis med människor ringde 112 och polisen var där inom några minuter. Varför spärras inte alla vägar av direkt? Vad ska dom göra, ta en båt? Om de tar bussen syns de ju på kameror.

Nä de kan bara lösa enkla mord där nån har ihjäl sin partner på fyllan osv. Men mord som somalier gör kan de inte lösa för de ser ingen skillnad på dem. Anställ några somalier som utredare som kan ha bättre koll på alla aktörer.
Polisen vet redan vem det är och visste att detta skulle ske under 2021.Dom jobbar dock just nu på säkra bevisen så att det leder till en Fällande dom så rätten kan statuera exempel och ge förövarna livstid.

Hur var det nu med ungdomsrabatten vid grova brott = Straffreduktionen tas bort för personer i åldern 18–20 år vid allvarlig brottslighet, föreslår regeringen i en proposition. Förslaget innebär att unga myndiga som begår grova brott kommer att dömas till längre fängelsestraff.

Lagändringarna föreslås träda i kraft den 2 januari 2022.
Citera
2021-10-28, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Jag tror dom gick t skogen där o stäsha vapnen osv, sen man tar elscooter i skogsvägen hela vägen till Skarpnäck

Ja varför inte?

Kanske förklarar varför GM helt plötsligt bara gick upp i rök.

Tog dom skogsvägen hamnade dom inte på några kameror tillskillnad mot om dom åkt därifrån i bil.

Kanske var det så att dom via skogsvägarna kunde röra sig ljudlöst på nåt elfordon, helt osedda i skydd av mörkret.

nådde sitt safehouse inom 15 min ungefär?
Vad vet jag.
Gissar bara.
Citera
2021-10-28, 17:45
Medlem
pukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSu
Klart det är han som hämnats efter att blivit allvarligt knivhuggen. Vem hade inte det.

Var väl inte Nisse som högg ens. Första offret borde väl ha varit den som höll i kniven då?
Citera
2021-10-28, 17:47
Avslutad
Spekulerar våldsamt här bara.
Funderar på om det kan vara killarna som var med Einár som nu lever under hot?
Ena killen blev skjuten, den andra blev rädd och söker skydd hos Polisen?

Åter igen, spekulationer
Citera
2021-10-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Jag tror dom gick t skogen där o stäsha vapnen osv, sen man tar elscooter i skogsvägen hela vägen till Skarpnäck

Jag tror de som sköt stack iväg, någon mötte dom och tog vapnet, den var inte svartklädd och de 2 gick lugnt upp i en lägenhet i närheten duschade och bytte kläder och brände upp eller slängde i en tvättmaskin, medan den som tog vapnet drog genom skogen och lämnade det till en bil som stod nedanför och väntade.
Citera
2021-10-28, 17:48
Medlem
Skotten i Akalla kan ju lika gärna ha med nosh att göra, jag menar om nu Leis Kha*ra var den som blev knivhuggen och kommer från Akalla. Kanske denna lillgrabb tipsat Einar och dom andra vart dessa befann sig under den aktuella knivskärningen?
Citera
2021-10-28, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Hammarbyhöjden för lägenheten är mycket logiskt.

Folk gör misstaget att dom antar GM ska ta irra 30 min i skog bara för att man kan. Det är väldigt sällan man vill göra så. Och orkar hålla på så.

Det här väl här någon typ av konfirmation bias spökar till det. Bara för det går och dom tagit den vägen någon gång så tycks det vara en naturlig flyktväg efter ett mord.

Tror absolut inte på Skarpnäck som mål. I så fall Hammarbyhöjden absolut.

Sjöstan-hammarbyhöjden ligger väldigt nära, vilket ger GM en klar fördel.

Från hammarbyhöjden är det även en kort sträcka till Enskededalen, korsa nytorpsgärde och du är i mål typ.
Citera
2021-10-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSu

Normala människor, vanliga människor har inte de kontakterna.
Citera
2021-10-28, 17:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantowerlol
Spekulerar våldsamt här bara.
Funderar på om det kan vara killarna som var med Einár som nu lever under hot?
Ena killen blev skjuten, den andra blev rädd och söker skydd hos Polisen?

Åter igen, spekulationer
Sökt skydd hos polisen? Bara... Nej. Nej.
Citera
2021-10-28, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag tror de som sköt stack iväg, någon mötte dom och tog vapnet, den var inte svartklädd och de 2 gick lugnt upp i en lägenhet i närheten duschade och bytte kläder och brände upp eller slängde i en tvättmaskin, medan den som tog vapnet drog genom skogen och lämnade det till en bil som stod nedanför och väntade.

Den som tog vapnet hade inte svarta kläder utan vanliga kläder och körde någon elscooter genom skogen. Har dessutom förstått att fler och fler köper egna el scooter så de inte kan spåras via uthyrningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in