2021-10-28, 17:25
Medlem
pukkas avatar
Finns en tråd för skottlossningen på Akalla. Spekulera gärna där istället.
Citera
2021-10-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Skistar/nedanför hammarbybacken
Ca 500 m från brottsplatsen.

Enormt stort skogsområde börjar där (Nackareservatet).

Sjukeste tråden! Google maps er for avansert her
Citera
2021-10-28, 17:26
Medlem
Frickys avatar
Återstår att se om skjutningen mot tonåringen i ansiktet (!) kommer ha en koppling till detta.

– Han hittades i närheten av tunnelbanestationen. Vi är på plats med en stor resurs och jobbar med allt vi har, säger Mats Eriksson på Stockholmspolisen.

– Han var vaken och talbar när han lastades. Jag vet inte mer om skadeläget, säger Mats Eriksson.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ung-man-hittad-skjuten-vid-tunnelbana.ZB8IS96iO?utm_source=share-btn
Citera
2021-10-28, 17:27
Medlem
omarlolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashashin
Kan det vara så att det verkligen är en unge som har ringt in och erkänt? Någon klant inom polisen läcker ut det till sin kontakt på AB, Åklagarmyndigheten måste dementera pga. ev. hotbild mot utredning, ungen och familj?

Det var en lite väl specifik sak att skriva och sen ta tillbaka inom några minuter

Kanske va ett sätt för de skyldiga att se vem som är läckan till media eller poliser, typ om de startar ett rykte med mening för att se om det tar sig hela vägen
Citera
2021-10-28, 17:28
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtrasarskrivning
Min teori.
Mordet på Einár utfördes av 2 eller flera.
Båda har mått dåligt och vill prata m polisen.
Dom som beställt mordet vill röja dessa killar.
Den ena hinner inte utan blir skjuten
Den andra är redan hos polisen?

Tankar

Rimlig teori tycker jag.
Citera
2021-10-28, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Vart fan har du en skog nära Aktergatan? Kolla en karta.

Du har fel.

Man tar sig bara söderut via hammarbyfabriksväg över bron som går över motorvägen och vips så är du nedanför backen med storskogen precis framför näsan på dig.

GM kan ha nått skogsbrynet på 2 minuter.
Citera
2021-10-28, 17:32
Avslutad
Citat:
Skistar/nedanför hammarbybacken
Ca 500 m från brottsplatsen.

Enormt stort skogsområde börjar där (Nackareservatet).

Tack. Så teorin är att man drar in i den skogen? Där kanske man dumpar och gräver ner vapen och balaklavas? Sen tar man sig därifrån till en väg och plockas upp av en flyktväg?

Jag vill ha fler teorier om hur de tog sig därifrån nästan alla inlägg handlar om rykten om olika rapartister som inte ger nåt..
Citera
2021-10-28, 17:37
Avslutad
Citat:
Tack. Så teorin är att man drar in i den skogen? Där kanske man dumpar och gräver ner vapen och balaklavas? Sen tar man sig därifrån till en väg och plockas upp av en flyktväg?

Jag vill ha fler teorier om hur de tog sig därifrån nästan alla inlägg handlar om rykten om olika rapartister som inte ger nåt..

Eller ännu bättre så slänger man bara vapnet i sicklasjön som ligger precis brevid reservatet längst den eventuella flyktvägen.
Citera
2021-10-28, 17:38
Medlem
Citat:
Kan en polishund verkligen spåra efter någon som flyr på cykel/moppe?

Nope ytterst vanskligt efter fåtalet säg 50-100 meter.
Citera
Medlem
Citat:
Åklagaren dementerar: Ingen har erkänt mordet

En tonårspojke har ringt polisen och sagt sig ha varit delaktig i mordet på rapparen Nils ”Einár” Grönberg, skriver Aftonbladet.

Men åklagaren Marina Chirakova tillbakavisar uppgifterna.
https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-tonaring-havdar--delaktighet-i-mordet-pa-einar/

Antingen så har uppgifterna inte nått åklagaren eller så stämmer inte nyheten i Aftonbladet.
Det återstår att se.
Citera
Medlem
Citat:

Jag tror dom gick t skogen där o stäsha vapnen osv, sen man tar elscooter i skogsvägen hela vägen till Skarpnäck
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Vågar araber och dylikt folk gå igenom en skog, typ Nackareservatet, nattetid?

Polarns flickvän jobbade på ett asylhem utanför Osby för några år sen och de intagna syrierna vågade inte gå 20 meter in i skogen ens under dagtid.

Ungarna deras kunde vara ute och springa på byn mitt i natten utan att föräldrarna brydde sig, men om något barn misstänktes ha gått in i skogen, så samlades alla kärringarna invid skogsbrynet och tjöt i högan sky för att få dem tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in