2021-10-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
benet va?

ansiktet
Citera
2021-10-28, 17:07
Medlem
Mördarna ska ha haft någon lägenhet i närheten.
Citera
2021-10-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetintengtomngn
ansiktet

det är väl svårt att överleva och vara talbar?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Fast när mord är planerade med goare och sånt tillgängligt så är ofta tryckis uppstyrt. Samt nått sorts fordon lite längre bort från brottsplatsen. En scooter, voi, cykel, bil vad som. Tryckisen är ofta inte mer än 5 minuter bort. Sen trycker man där i 24 timmar.

En tryckislägenhet menar jag såklart för dom som inte förstår slang. Man trycker i den tills området inte är hett längre.

Det är ingen som till fots tar sig från sjöstan till Skarpnäck efter ett planerat mord, helt omöjligt scenario.

Självklart hade man nåt form av fordon tex en moppe, elcykel eller liknande.

Gissar iaf på att man undvek bil pga kameror och att det finns smidigare enklare flyktfordon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Hmmm du säger ju själv du brukar vara där då. Så då teoretiskt finns det risk att stöta på dig i vart fall. Och det gör att du motsäger det du vill ha sagt.

Polisens hundar skulle nosa upp den lukten dessutom och följa det spåret. Oklart om nosen räcker ända till Skarpnäck dock.
Haha, jag brukar inte vara där vid 23.30 eller någon annan tid på natten. Jag är där dagtid när det är ljust. Det jag vill få fram är att det är nära till exempelvis Skarpnäck den vägen. Det tar inte ens 10 minuter till Björkhagen genom skogen. Är man uppvuxen i något av områdena runtomkring kan man säkert varenda väg och stig där.
Hunden bör räcka till Skarpnäck, fast om så många hänger i skogen på natten som du påstår så blir det nog för många villospår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
benet va?
Ansiktet
Citera
2021-10-28, 17:09
Medlem
Så samtidigt som rättegången är i Svea Hovrätt mot Yasin och Haval så går en tonåring till polisen och erkänner. Känna som ett alibi så att domstolen inte ska tro att dessa grabbar är inblandade. Havel och Yasin är säkert inblandade. Yasins mamma och pappa får ju besöka honom. Perfekt budbärare.
Citera
2021-10-28, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Jag tror det är minimal chans för detta. För att polisens hundar luktar till sig både lukt från individer men även de varma handeldvapnen och krutlukten med goda möjligheter att spåra. Så i så fall borde dom varit efter dom en bra bit innan dom tappar spåret.

Jag tror Nisse blev lurad ut till sin död. Och att det föregick en någorlunda vettig planering för detta. Då väljer man inte att snurra 30 min i skog och småvägar tills man är i en säker lya. Utan man har betydligt närmare till en lugn lägenhet. Hur nu man tar sig till den.

Men kan givetvis ha fel. Låter bara mycket egendomligt planerat i så fall.

Kan en polishund verkligen spåra efter någon som flyr på cykel/moppe?
Citera
2021-10-28, 17:12
Medlem
HomelessGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Kan en polishund verkligen spåra efter någon som flyr på cykel/moppe?

Nej, absolut inte.
Citera
2021-10-28, 17:14
Medlem
kan de va a.m som blivit skjuten
Citera
2021-10-28, 17:15
Medlem
menade a.k
Citera
2021-10-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coinpump
Någon som vet om And*eas Cos*un har kvar sin lght i höjden? Fått höra att den ska ha använts

Nej han har blivit av me den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in