2021-10-28, 16:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Läs artikeln igen... jag tolkar det som att de säger att de inte har någon frihetsberövad men i övrigt vill inte polisen kommentera...

Åklagaren dementerar också att någon skulle ha erkänt mordet eller delaktighet i mordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgroda
Finns det någon chans att nån grabb som satt på information inte orkade hålla sanningen inne? Ringde polisen, Aftonbladet får reda på det, grabben riskerar att dö, åklagaren dementerar uppgifterna. Eller får de inte göra så ens?
Jag tänkte samma
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Vad är skillnaden på goa och gola? Vad betyder det att man har goat nån?
Gola = Tjalla
Goa = Lura någon som har tillit för dig, som i detta fall t.ex. lura ner Nisse i cykelförrådet för att på det sättet få honom mördad.

För i helvete, googla eller läs några sidor bakåt i tråden.
Citera
2021-10-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Läs artikeln igen... jag tolkar det som att de säger att de inte har någon frihetsberövad men i övrigt vill inte polisen kommentera...

Jo, de har ju ändrat i artikeln nu.
Citera
2021-10-28, 16:43
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Dom fick den internettrafik dom behövde till sajten för dagen. Vilken cynism det finns att kapitalisera i grabbens död på detta sättet.

Troligen någon snut som snackat... jag tolkar artikeln som sådan att en tonåring har eller är på förhör men de vill inte säga att personen har erkänt...

Någon vet troligtvis att man har hämtat en tonåring på förhör men vet inte hela biten.. kan ju vara en granne eller vad som helst som tipsat Aftonbladet
Citera
2021-10-28, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Vad är skillnaden på goa och gola? Vad betyder det att man har goat nån?

Golar du så handlar det om skvaller. Men om du goar någon har du sett till att leda den här personen i fienders händer där kidnappning eller mord kan begås.
Citera
2021-10-28, 16:46
Medlem
mjohan84s avatar
Inte frihetsberövad... och har inte erkänt men! De vill inte säga mer än detta... dvs uppgiften om att en tonåring är på förhör kan stämma och det kanske t om är frivilligt än så länge dvs därför inte frihetsberövad

” Tonåring har hämtats till förhör
Enligt uppgifter till Aftonbladet har en tonårig pojke ringt polisen och erkänt att han varit delaktig i mordet på rapparen Nils “Einár” Grönberg.
Uppgifterna tillbakavisas av Åklagarmyndigheten.
”De uppgifter som förekommer i media avseende en person som ska ha erkänt mordet eller delaktighet i mordet i Hammarby sjöstad i förra veckan är felaktiga”, skriver myndigheten i ett pressmeddelande.
”Jag hänvisar till åklagarmyndighetens pressmeddelande och kommenterar inte utredningen i övrigt”, skriver åklagaren Marina Chirakova i ett mejl till Aftonbladet.
Polisen ska enligt uppgifterna ha hämtat in en tonåring på förhör.
Citera
2021-10-28, 16:47
Medlem
zkuurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
LOL själv ditt jävla troll! Det går utmärkt att ta sig via Hammarby backen genom skogen till Skarpnäck.

Gör alla en tjänst och logg ut är du snäll.

+1
Citera
Medlem
Någon som vet om And*eas Cos*un har kvar sin lght i höjden? Fått höra att den ska ha använts
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Åklagaren dementerar också att någon skulle ha erkänt mordet eller delaktighet i mordet.

Ja men man vill inte säga om man har förhör med en tonåring eller ej
Citera
2021-10-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajjenn
Ett dödshot skrevs i blod efter det knivbråk på restaurangen Nosh and Chow som slutade med att rapparen Einár greps för snart två veckor sen.
Enligt Expressens uppgifter skrev brottsoffret hotet i sitt eget blod.
Han är nu en av sex män som punktbevakas efter mordet på Nils ”Einár” Grönberg sköts ihjäl och han är misstänkt för brott efter hotet.
- Expressen

Polisen punktbevakar alltså sex personer…

Vart skrev han det? På ett papper eller?
Citera
2021-10-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Jag tror det är minimal chans för detta. För att polisens hundar luktar till sig både lukt från individer men även de varma handeldvapnen och krutlukten med goda möjligheter att spåra. Så i så fall borde dom varit efter dom en bra bit innan dom tappar spåret.

Jag tror Nisse blev lurad ut till sin död. Och att det föregick en någorlunda vettig planering för detta. Då väljer man inte att snurra 30 min i skog och småvägar tills man är i en säker lya. Utan man har betydligt närmare till en lugn lägenhet. Hur nu man tar sig till den.

Men kan givetvis ha fel. Låter bara mycket egendomligt planerat i så fall.
Om det skulle vara så att man flytt till fots så tror jag det är rimligare att röra sig mot Sickla (typ mot Fredells), eller genom skogen mot Hammarbyhöjden, för att hoppa in i en väntande bil snarare än att irra hela vägen till Skarpnäck. Båda sträckorna går att avverka på några minuter via relativt insynsskyddade gångbanor

Edit: bil eller lägenhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in