2021-10-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Det är dock inte en bira man tagit på thaibåten utan ett mord man begått. Att gå hela den vägen, inkl småvägarna till Skarpnäck där otaliga vittnen kan se en och alla tillgängliga snutresurser snurrar i området är som ett enda stort "kom och ta mig", då i så fall man ännu ej hunnit göra sig av med brottskläder och har krutstänk.

Om så är fallet så är det sjukt dåligt planerat. Nästan omöjligt. Enda indicierna ska vara att någon gått maskerad? Helt vanligt i corona-tider men även inne bland inte bara gatubarnen men alla wannabees också. Tror det är högst osannolikt.
Är det otaligt antal vittnen i skogen/ Nackareservatet 23.30 en torsdag? Jag tycker knappt jag möter någon när jag går där dagtid. Kanske har missat något men jag har hund och brukar gå där. Vad gör alla där på natten?🤔
Citera
2021-10-28, 16:30
Medlem
Dom här falska uppgifterna kanske kommer få dom som är ansvariga för mordet att bli paranoida och faktiskt tro att den/dom som utförde mordet har snackat med polisen. Eller vad tror ni?
Senast redigerad av robcore 2021-10-28 kl. 16:32.
Citera
2021-10-28, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
LOL själv ditt jävla troll! Det går utmärkt att ta sig vi Hammarby back genom skogen till Skarpnäck.

Gör alla en tjänst och logg ut är du snäll.

Har jag sagt det inte går göra det eller?

Du postar samma tugg som varit uppe 450 ggr förresten om de kommentarerna på yt. Det är antingen struntprat eller villospår.

Så där rör man sig inte direkt efter man begått ett mord. Inte om man inte vill åka fast.
Citera
2021-10-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Är det otaligt antal vittnen i skogen/ Nackareservatet 23.30 en torsdag? Jag tycker knappt jag möter någon när jag går där dagtid. Kanske har missat något men jag har hund och brukar gå där. Vad gör alla där på natten?🤔

Hmmm du säger ju själv du brukar vara där då. Så då teoretiskt finns det risk att stöta på dig i vart fall. Och det gör att du motsäger det du vill ha sagt.

Polisens hundar skulle nosa upp den lukten dessutom och följa det spåret. Oklart om nosen räcker ända till Skarpnäck dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Hur går det till att en kille med familjeband i landets kulturella elit växer upp till en springis i orten? Vad katten pysslade hans päron med?

Det är tyvärr omgivningen som påverkar barns uppväxt. Han växte upp i dalen. Många av våra svenska ungdomar påverkas tyvärr negativt nu av miljön och "kompisar "
Citera
Medlem
Myggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Dalen SSTV drog in Vårby som utpresserare. Innan hade han beskydd för att han rappade för dom. Det finns t ex ett videoklipp där Einar snackar skit om vårby tidigt 2019 nån gång. Men pga vissa äldre i Dalens nära relationer med äldre i Vårby gick det att lösa diplomatiskt. När nisse sen pissade på dom så fort millarna började komma in kunde så kunde Dalen/Vårby använda såna smågrejer som svepskäl för att rättfärdiga vad dom gör.

Hmm, jäkligt intressant inlägg. Detta BÖR undersökas mer av polisen
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Ny rubrik och lite ändrat i Aftonbladets artikel nu. Infon om att nåfon erkänt delaktighet är borttagen.
Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet har en tonårig pojke hämtats till förhör om mordet på rapparen Nils ”Einár” Grönberg.
– Det är en pågående förundersökning. Det enda jag kan säga är att ingen person är frihetsberövad nu, säger Stockholmspolisens presstalesperson Anders Bryngelsson.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6d89B/uppgifter-tonarspojke-forhors-om-mordet-pa-einar
Citera
2021-10-28, 16:33
Avslutad
Citat:
LOL!

Tror du verkligen att dom ska springa/röra sig från H-sjöstad ända till Skarpnäck med massa kläder och mask? Att ens röra sig flera timmar ute efter mordet. Lixom varför?!

Kan du snälla rara inte tänka med anuset i alla fall innan du postar inlägg?!

Är det denna nivå på intellektet ute i samhället då blir man fan mörkrädd alltså.

Du har helt fel.

Har man precis mördat någon och vet att inom några minuter kommer hela sjöstan och alla bilvägar runtomkring att krylla av poliser så hade man ju lätt valt att smita in i ett mörkt och öde naturreservat.

Från mordplatsen till skogsområdet är väl knappt 500 meter.

Finns inga kameror i detta område.

Finns massvis med olika småvägar där som leder till bland annat björkhagen, bagarmossen, skarpnäck.

Väldigt lätt att gömma sig i mörkret om polisfordon dyker upp och på en elcykel når du valfri ort i ett nafs.

Skulle säga att det är den ultimata flyktvägen bort från mordplatsen.
Citera
2021-10-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ny rubrik och lite ändrat i Aftonbladets artikel nu. Infon om att nåfon erkänt delaktighet är borttagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6d89B/uppgifter-tonarspojke-forhors-om-mordet-pa-einar

Dom fick den internettrafik dom behövde till sajten för dagen. Vilken cynism det finns att kapitalisera i grabbens död på detta sättet.
Citera
2021-10-28, 16:35
Medlem
Europes avatar
Citat:
Det är dock inte en bira man tagit på thaibåten utan ett mord man begått. Att gå hela den vägen, inkl småvägarna till Skarpnäck där otaliga vittnen kan se en och alla tillgängliga snutresurser snurrar i området är som ett enda stort "kom och ta mig", då i så fall man ännu ej hunnit göra sig av med brottskläder och har krutstänk.

Om så är fallet så är det sjukt dåligt planerat. Nästan omöjligt. Enda indicierna ska vara att någon gått maskerad? Helt vanligt i corona-tider men även inne bland inte bara gatubarnen men alla wannabees också. Tror det är högst osannolikt.

Det känns helt klart vanskligt, även om det så klart inte är omöjligt. Är det inte dessutom obelyst på mindre gångvägar eller åtminstone vid stigar? Återigen kan det vara några som känner området utantill, man kan ha pannlampor m.m., men har man planerat det så pass mycket, så känns det ju rimligt att istället planera att ha tillgång till snabbt flyktfordon.
Citera
2021-10-28, 16:36
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajjenn
”De uppgifter som förekommer i media avseende en person som ska ha erkänt mordet i Hammarby sjöstad i förra veckan är felaktiga”, skriver Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande.

Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Typiskt AB & Expressen. Noll koll.

Läs artikeln igen... jag tolkar det som att de säger att de inte har någon frihetsberövad men i övrigt vill inte polisen kommentera...
Citera
2021-10-28, 16:36
Avslutad
Finns det någon chans att nån grabb som satt på information inte orkade hålla sanningen inne? Ringde polisen, Aftonbladet får reda på det, grabben riskerar att dö, åklagaren dementerar uppgifterna. Eller får de inte göra så ens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in