2021-10-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Du har alltså inte tecknat dig för börsnoteringen nu? IPO. Utan vill prova dina möjligheter direkt på fredag som jag förstår? Det kan också vara ett sätt för att se var det går!

Precis. Om det var ett bra pris och jag hann med analysen och trodde på företaget på lång sikt skulle jag tecknat ett stort antal aktier (för mig) från början. Hann inte med det så som jag velat så kör från fredag kl. 9 med en lägre summa 😊

Säger inte att jag inte tror på dom eller det är ett dåligt pris. Bara att jag inte hann med tillräckligt för att känna mig trygg 😊
Senast redigerad av Plingare 2021-10-27 kl. 21:06.
Citera
2021-10-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plingare
Precis. Om det var ett bra pris och jg hann med analysen och trodde på företaget på lång sikt skulle jag tecknat ett stort antal aktier (för mig) från början. Hann inte med det så som jag velat så kör från fredag kl. 9 med en lägre summa 😊

Säger inte att jag inte tror på dom eller det är ett dåligt pris. Bara att jg inte hann eld tillräckligt för att könna mig trygg 😊
Ja! Du har min fulla respekt! Nu lär det bli ett fint tryck med över 90 000 som anmält intresse och hur många som får det vet jag inte? De som eventuellt inte fick tilldelning vill nog ändå köpa en del? Så jag tror på en stark start. Men att dipp köpa är ju aldrig fel. Vi får se!
Senast redigerad av Truefighter 2021-10-27 kl. 21:13.
Citera
2021-10-28, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Tyder väl på rätt svalt intresse...

Insiderinfon säger att det beror på press från stödköparna att sänka priset, därav också en dags försening. Tror knappast intresset är svalt, däremot lär jag sälja första dagen om det stiger, inget långsiktigt innehav för min del.

edit: Tycker Flat Kapital-noteringen ändå vittnar om att det finns jävligt mycket cash där ute som är hungrigt fortfarande. En så här stor IPO är lite "too big to fail" tror jag, speciellt med så låg freefloat + pensionsfonderna köper.
Citera
2021-10-28, 03:27
Medlem
Volvo Cars. Är det många som tror på detta företag? Får känslan av att det är ett företag som förvaltas av administratörer med ekonomutbildning...?
Citera
2021-10-28, 06:32
Medlem
Scalpings avatar
"all reklam är bra reklam "
och det har varit mycket om den här noteringen i pressen, så jag tror det blir drag på fredag oavsett vad fundamenta säger.
Citera
2021-10-28, 08:11
Medlem
Imorgon, lunchtid kommer det gå att handla Volvo cars till under 50 kr..
det är vad jag tror och då blir det att köpa på sig.
Citera
2021-10-28, 08:14
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morotstunga
Imorgon, lunchtid kommer det gå att handla Volvo cars till under 50 kr..
det är vad jag tror och då blir det att köpa på sig.

Tror jag med. Volvo har inget just nu som tilltalar marknaden. Bara massa svennar som tecknar sig av nostalgiska skäl. Möjligen på lång sikt den kan var intressant.
Citera
2021-10-28, 10:31
Medlem
Felstavarens avatar
DN gör en liten exposé över Volvos historia idag och nämner några av riskerna med kinesiskt ägande.

Kommer folkkära Volvo hem till Sverige igen?
Citera
2021-10-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlebsonMusk
Insiderinfon säger att det beror på press från stödköparna att sänka priset, därav också en dags försening. Tror knappast intresset är svalt, däremot lär jag sälja första dagen om det stiger, inget långsiktigt innehav för min del.
Stödköpare? Menar du ankarinvesterare i form av institutioner och fonder? I så fall kräver det ju att de kört någon form av kartellupplägg där kommit överens om att ingen tecknar på högre än lägsta priset. Annars om intresset var stort från dem så hade de ju bokat in en del även på högre kurser.

Men det kan säkert bli en helt ok start och intresset från retail verkar ju vara stort. Lär bedrivas stabiliseringshandel också om kursen faller under teckningskursen så risken för kollaps på nedsidan i början bör vara begränsad. Hade tänkt sätta upp mig på en liten teckna-säljpost också, men fick för mig att man hade en dag mer på sig att teckna än vad man nu tydligen hade så jag missade det. Får väl se om jag ska bli ledsen eller glad för det imorgon...

Citat:
Ursprungligen postat av PlebsonMusk
edit: Tycker Flat Kapital-noteringen ändå vittnar om att det finns jävligt mycket cash där ute som är hungrigt fortfarande.
Nja, tycker det har varit lite blandat beroende på hur mycket hajp det varit runt bolagen. Jag har varit rätt selektiv med vilka jag tecknat på sistone och bara tagit de mest omskrivna bolagen (CTEK, Truecaller, Flat Capital och Autostore). Finns ju flera andra IPO:er som det inte gått så bra för på sistone, även om det releativt Volvo varit betydligt mindre bolag.
Citera
2021-10-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Stödköpare? Menar du ankarinvesterare i form av institutioner och fonder? I så fall kräver det ju att de kört någon form av kartellupplägg där kommit överens om att ingen tecknar på högre än lägsta priset. Annars om intresset var stort från dem så hade de ju bokat in en del även på högre kurser.

Men det kan säkert bli en helt ok start och intresset från retail verkar ju vara stort. Lär bedrivas stabiliseringshandel också om kursen faller under teckningskursen så risken för kollaps på nedsidan i början bör vara begränsad. Hade tänkt sätta upp mig på en liten teckna-säljpost också, men fick för mig att man hade en dag mer på sig att teckna än vad man nu tydligen hade så jag missade det. Får väl se om jag ska bli ledsen eller glad för det imorgon...

Nja, tycker det har varit lite blandat beroende på hur mycket hajp det varit runt bolagen. Jag har varit rätt selektiv med vilka jag tecknat på sistone och bara tagit de mest omskrivna bolagen (CTEK, Truecaller, Flat Capital och Autostore). Finns ju flera andra IPO:er som det inte gått så bra för på sistone, även om det releativt Volvo varit betydligt mindre bolag.
Mm...sista dag för teckning ska väll vara idag. I alla fall ser det ut så för mig. Återstår att se om man får tilldelning imorgon?
Citera
2021-10-28, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Mm...sista dag för teckning ska väll vara idag. I alla fall ser det ut så för mig. Återstår att se om man får tilldelning imorgon?
Jaha, det var visst bara Avanza som plockat bort Volvo från förstasidan över aktuella erbjudanden. Hittades om man gick in på https://www.avanza.se/min-profil/mina-uppgifter/erbjudanden.html
Får kanske bli en liten chanspost då.

Edit: Nej, det var bara för att återkalla anmälan... "anmälningsperioden stängde 27 oktober kl. 23:59".
Senast redigerad av bzo 2021-10-28 kl. 14:02.
Citera
2021-10-28, 14:03
Medlem
Som andra har sagt så tror jag inte på någon succé från start. Mycket möjligt stiger aktien direkt för att senare säljas av rejält och hamna under startpris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in