2021-10-28, 02:55
Bannlyst
Hur en polis ser på mordet och gangsterrappare 👮🏽‍♀️

https://www.instagram.com/p/CVdTDGWsuRj/
Citera
2021-10-28, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag skulle önska att nån med FETT mkt pengar utfäste en belöning till den som tipsar så att mördaren (och ev ansvariga bakom) åker dit.

Snubbens morsa borde ju kunna tänka sig lägga iaf tre milj. Om en seriös belöning på tre milj kom fram kan jag garantera att killarna hade suttit på en vecka.
Citera
2021-10-28, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Det hade faktiskt räckt att betala 3 miljoner och sen hade ursprungskontraktet gällt på 20%. Säg vad ni vill men vårbynätverket är rättvisa. Dom kidnappade adel för några år sedan för ett fel som han har gjort. Han betalade 500 lax och allt var över. Såna här saker har inte ens stått på flashback en gång.
Vill du berätta mer om Adel & Vårby dramat? Vad handlade allting om och vad hände?
Citera
2021-10-28, 04:48
Medlem
Rätt kul att polisen sitter och lyssnar på rap musik dagarna i ända nu för att hitta ledtrådar..dom fattar inte hälften av vad dom hör.
Ska nån låt spelas upp i en rättegång senare som bevis materiel också tro.?
Citera
2021-10-28, 04:57
Medlem
mirosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Det finns minst 20 pers ute och jättemånga fler ungar. Tror ni verkligen dom sprängde hela nätverket? Dom ligger bakom ett till mord för någon månad sen i Botkyrka, som jag kan låta er lista ut själva.

Du verkar veta mycket om just Vårby. Vilka är "ledande" eller drivande i dagsläget?
Citera
2021-10-28, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Rätt kul att polisen sitter och lyssnar på rap musik dagarna i ända nu för att hitta ledtrådar..dom fattar inte hälften av vad dom hör.
Ska nån låt spelas upp i en rättegång senare som bevis materiel också tro.?
Förvånansvärt nog så får man reda på mycket av vad "grabbarna" har gjort och ska göra.
Tror att polisen förstår vad dom hör, annars finns nog hjälp till det. Även om det inte kan användas som bevis i rätten så är det säkert till hjälp i många fall.
Citera
2021-10-28, 06:26
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Hur en polis ser på mordet och gangsterrappare 👮🏽‍♀️

https://www.instagram.com/p/CVdTDGWsuRj/
Den här polisen har ju antingen dödslängtan eller största balls i Sverige
Citera
2021-10-28, 06:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Platsen mordet skedde på ligger väldigt nära Hammarbybacken. Därifrån kan du ta dig osedd genom skogen till Hammarbyhöjden, Björkhagen, Kärrtorp och Skarpnäck.

Yes, har man precis skjutit ner en person i sjöstan vill man ju snabbt ta sig därifrån och in på snirkliga skogsvägar, då är området runt hammarbybacken enda alternativet.
Citera
2021-10-28, 06:38
Medlem
Å tyvärr kommer detta nog aldrig lösas eftersom ingen kommer att gola. Det är så tydligt att detta var välplanerat.
Citera
2021-10-28, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Jag förstår inte heller hur man kunnat komma undan så pass bra. Det är inte så att mordet skett i någon avlägsen skog och att kroppen hittats efter flera dygn. Polisen ska ha varit på plats runt tre minuter efter skjutningen, man har vittnen som ska ha sett Einar blivit jagad och sedan avrättad från ca 1.5 meters avstånd, andra ska ha sett misstänkta gärningsmän gå från platsen efter skjutningen och det ska enligt medierna varit ett flertal personer som rusat fram och försökt hjälpa Einar innan polisen anlänt. Dessutom verkar det ju avlossats ett gäng skott så det bör varit rätt "livat" på den här innergården.

Jag vet inte exakt hur det ser ut i området men man tycker ju att någon granne från ett fönster eller en hundägare på kvällspromenad bör ha sett lite mer ingående vart gärningsmännen tog vägen.

Hur har man lyckats avlägsna sig så fort ifrån brottsplatsen?

Jag har bra koll på brottsplatsen och omgivningarna då jag bor nära och även hörde skotten mm.

Uppgiften att polisen var på plats 3min efter att skotten föll kan knappast stämma. Steg 1 är ju att ngn ska hinna larma, steg 2 hinna ta emot uppgifter om var, vad, steg 3 att ropa ut efter närmsta patrull och samtidigt skicka dit fler. Steg 4 körväg, hinna ut mm. Möjligen 3min efter att larmet registrerats men då lär det redan gått en stund från skottlossningen.

Även om det absolut förekommer polisbilar i området så är sannolikheten att ngn finns direkt nära borde vara liten, speciellt en sen torsdag.

Dvs om skyttarna haft lite lokalkännedom, planerat sin flyktväg det minsta så finns många alternativ som leder dem bort från och undviker att möta poliser på väg mot brottsplatsen.

Att ta sig till fots via skogspartierna vid Hammarbybacken borde vara ganska dumt om poliser snabbt är på plats med hundar, helikopter. Bil, mc, moppar placerade ngnstans i närheten känns rimligare.
Citera
2021-10-28, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macckan21
Å tyvärr kommer detta nog aldrig lösas eftersom ingen kommer att gola. Det är så tydligt att detta var välplanerat.

Om mamman lägger ut en belöning på ett par miljoner till den som avslöjar mördaren och den som ev beställt mordet så kommer det nog fram utan problem.
Lojaliteten går lätt att köpa för pengar i de där gängen har man ju förstått.
Citera
2021-10-28, 07:33
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonjon19
Snubbens morsa borde ju kunna tänka sig lägga iaf tre milj. Om en seriös belöning på tre milj kom fram kan jag garantera att killarna hade suttit på en vecka.

Vore jag snubben morsa skulle jag aldrig ge de här efterblivna dårarna tre miljoner. Hellre skulle jag sväva i ovisshet än att gynna samhällets allra lägsta drägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in