2021-10-25, 10:21
Medlem
Ringhals3s avatar
Där kom rapporten och det klassiska raset som kännetecknar Ratos historiskt!
Tur att man har ett GAV under 20 kr, tankar mer när den går under 20 kr igen.
Citera
2021-10-25, 14:24
Medlem
Ograsts avatar
Skulle gärna se att man gjorde sig med Plantasjen nu. Väldigt svårförklarligt innehav och svårt att se hur den långsiktiga tillväxten ska säkras här. Hur ska man få folk att köpa fler blomkrukor? Tror nog pengarna kan användas bättre på något annat.
Citera
2021-10-26, 08:00
Medlem
Jag såg att det var flera internköp under måndagen varav Ordförande köpt för 5 miljoner. Eftersom kursen dippat en del senaste tiden känns det som ett bra läge att gå in i bolaget igen.
Hur ser ni andra på läget i Ratos nu?
Citera
2021-10-26, 08:55
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelSkott
Jag såg att det var flera internköp under måndagen varav Ordförande köpt för 5 miljoner. Eftersom kursen dippat en del senaste tiden känns det som ett bra läge att gå in i bolaget igen.
Hur ser ni andra på läget i Ratos nu?

Har ttänkt lite som dig och handlade en mindre post på 200 aktier för att se om det blir en uppgång. Gav dock 53.00 för dem så tar man en titt på 3 års "kurvan" så kan de mycket väl även gå ner några kronor framöver om det vill sig illa. Men som gammal spelare så valde jag att köpa några stycken.. Främst för att bolaget verkar tro på sig själva. Inte direkt en aktie med bra utdelning heller historiskt. Men det går kanske att dra in några hundringar på aktien de närmaste 6 månaderna trots min lilla post.
Citera
2021-10-27, 08:24
Medlem
Ändå fin kassa för förvärv och flera tunga insiderköp nu efter raporten. Kan bli bra? Jag hoppas bara att de börjar förvärva lite bra bolag också.
Senast redigerad av Truefighter 2021-10-27 kl. 08:34.
Citera
2021-10-27, 11:06
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ändå fin kassa för förvärv och flera tunga insiderköp nu efter raporten. Kan bli bra? Jag hoppas bara att de börjar förvärva lite bra bolag också.

Hoppas inte på för mycket!
Insiderköpen är i det närmaste zombiartade och ägarstrukturen i det närmaste sektlik.
Ratosgubbarna tankar alltid ratosaktier oavsett när de har pengar över, det har lågt eller inget signalvärde.

Bättre att köpa på under 30 kr vid nästa börssättning än att köpa för 50 kr nu.
Citera
2021-10-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hoppas inte på för mycket!
Insiderköpen är i det närmaste zombiartade och ägarstrukturen i det närmaste sektlik.
Ratosgubbarna tankar alltid ratosaktier oavsett när de har pengar över, det har lågt eller inget signalvärde.

Bättre att köpa på under 30 kr vid nästa börssättning än att köpa för 50 kr nu.
Jag vet inte riktigt det för då kan man få vänta länge. Fina insiderköp som sagt och det kan ej ifrågasättas! Nu är det väll ett #nytt# Ratos, så dags att blicka framåt?
Senast redigerad av Truefighter 2021-10-27 kl. 16:18.
Citera
2021-10-27, 23:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt det för då kan man få vänta länge. Fina insiderköp som sagt och det kan ej ifrågasättas! Nu är det väll ett #nytt# Ratos, så dags att blicka framåt?

Nytt ratos med samma ägare.
Citera
2021-10-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nytt ratos med samma ägare.
Även så! 9 miljarder finns alltså tillgängligt för förvärv enligt VD. Jag tror nog inte att de kommer att sitta helt oaktiva framöver?
Senast redigerad av Truefighter 2021-10-28 kl. 18:50.
Citera
2021-10-28, 20:50
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Även så! 9 miljarder finns alltså tillgängligt för förvärv enligt VD. Jag tror nog inte att de kommer att sitta helt oaktiva framöver?

Nej det ska bli en kul resa hoppas jag!
Men jääääääävlar vad de svikit och svikit och svikit!

Det kommer bli en skumpig resa och sannolikt kan man inom tre år plocka in aktien under 30 kr.
Citera
2021-10-28, 20:58
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Ratos sålde Anticimex till EQT för ett antal år sedan. Verkligen en urusel affär. EQT har skjutit upp noteringen av Anticimex ett antal gånger för att de växer så bra och vill behålla bolaget för sig själva istället. Varför vill man äga Ratos? Det finns bättre investmentbolag att välja på.
Citera
2021-10-28, 22:47
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Varför vill man äga Ratos?
Wiström har bra track record.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto