2021-10-26, 12:30
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Olof Lundh är ett djur i Under Pressure.

Och David Batra som sätter hur man säger alkohol på kemispråk som ett rinnande vatten? Någon som vet om han läst kemi?
Citat:
Vad har du läst?

– Jag läste till civilekonom, 180 poäng, och tog en magister i marknadsföring 1997 med inriktning på varumärken. Jag var egentligen inte alls intresserad av ekonomi, men marknadsföring däremot var det mest kreativa jag kunde tänka mig, om man inte skulle jobba med konst. Men jag var säker på att jag absolut inte ville jobba med siffror.
https://web.archive.org/web/20141213213046/http://www.lu.se/studera/valja-studier/mot-vara-studenter/livet-efter-studierna/komikern-david-batra

Ingen kemi efter gymnasietiden alltså så antingen kom han ihåg det från gymnasiekemin eller också har han pysslat med hembränning eller liknande och då satt sig in i kemin bakom fyllan.
Citera
2021-10-26, 21:44
Avslutad
Vet någon i vilket avsnitt Filip kallade Pelle A för deras program Motsvarighet till Trump?
Citera
2021-10-27, 11:43
Medlem
Fasen vad dumt av Gry att trycka på knappen och dra till med en chansning på sista frågan när de körde dragkamp. Hade hon inte svarat överhuvudtaget hade de det andra laget förmodligen bara fått 1 poäng, nu blev det 3 istället.
Citera
2021-10-27, 15:13
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Fasen vad dumt av Gry att trycka på knappen och dra till med en chansning på sista frågan när de körde dragkamp. Hade hon inte svarat överhuvudtaget hade de det andra laget förmodligen bara fått 1 poäng, nu blev det 3 istället.
Så var det ja. Gry är ganska smal i sin kunskap och lite halvkass för övrigt. Hon lever ganska mycket på Mickes kunskap. När han har underpresterat i början på säsongen har det blivit ett par förluster men när han nu var tillbaka närmare sin normala nivå blev det en ganska enkel seger för dem.
Citera
2021-10-27, 15:44
Avslutad
Haha, vad sura Olof och Ebba (i synnerhet Ebba) var på Linnea och Gert. Ebba försökte dölja sin ilska mot Gerts och Linneas ständiga segerfirande men man såg väldigt tydligt att de inte uppskattade att förlora. Dock så är det lite roligt då de själva brukar fira ganska tydligt.
Citera
2021-10-27, 15:57
Medlem
Citat:
Olof Lundh är ett djur i Under Pressure.

Och David Batra som sätter hur man säger alkohol på kemispråk som ett rinnande vatten? Någon som vet om han läst kemi?

Den kemiska formeln för etanol (alkohol) tillhör väl ändå allmänbildningen för alla med gymnasiekompetens.
Citera
2021-10-27, 16:15
Medlem
Citat:
Anders och Anne var på tre poäng inför sista frågan så om ingen hade svarat skulle de få tre poäng ändå.
Citera
2021-10-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Linnea och Gert tror att Karesuando ligger i Norge. Sagt det innan men säger det igen. Folk i Stockholm med omnejd kan INGENTING om sitt eget land.

Gert bor i Göteborg och Linnea är från Halmstad. De där nere har ännu sämre koll på Norrland än vad Stockholmare har. Stockholm ligger bara ~15 mil från norrlandsgränsen trots allt.
Citera
2021-10-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Nja, håller inte med. Inte alls. Om det hade varit ett skämt så skulle hon väl bara just skämta om det lite i förbifarten, säga något lagom sarkastiskt men sedan faktiskt försöka besvara frågan.
Det vägrade hon att göra. Och stämningen blev därefter.
Och F & F sa också något typ ”detta måste vara det märkligaste nånsin” (ur minnet)

Men visst, med svenska kvinnliga ”komiker” är det inte lätt att veta vad som skall vara roligt.😐

Hon kunde inte svaret och vägrade väl svara då hon inte ville chansa fel eftersom Parks är en neger-ikon.
Citera
2021-10-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Hon kunde inte svaret och vägrade väl svara då hon inte ville chansa fel eftersom Parks är en neger-ikon.

Så kan det vara. Lär aldrig framkomma dock. Men om det nu var så så är det ju fult att börja rasifiera frågan på någon annans bekostnad.
Men hennes lag lär nog inte avancera så långt.
Citera
2021-10-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Den kemiska formeln för etanol (alkohol) tillhör väl ändå allmänbildningen för alla med gymnasiekompetens.

Knappast. Att ens påstå något sådant visar bara att man själv är hjärndöd.

Citat:
Ursprungligen postat av 24seven
Anders och Anne var på tre poäng inför sista frågan så om ingen hade svarat skulle de få tre poäng ändå.

Är det så dragkampen fungerar? Jag trodde att om ett lag hamnade på steg 1-3 när de tio frågorna var slut så fick man 1 poäng, medan om man passerade steg 3 så fick man 3 poäng. Men det låter förvisso rimligare så som du beskriver det.
Citera
2021-10-27, 22:38
Medlem
Flaklypans avatar
Har Jonatan Unge dragit kola ikväll kan man undra!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in