2021-10-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Det är detta jag försökt förklara som folk inte verkar förstå. Folk förstår inte hur hederskulturen fungerar. Dom har extremt mycket pengar själva, dom är inte beroende av tre millarna. Men dom kan inte gå runt och vara aktiva på gatan och låta en snorunge som Nils säga att han inte ska betala dom när han fått krav på betala eller dö samt dissa dom i hans låtar.

Att man inte fattar att ett så pass våldskapabelt nätverk kommer mörda killen är för mig jättekonstigt.

Haval är ingen, dara är ingen. Ingen kommer hämnas dom. Detta handlar om att Vårby/dalen inte ska tappa ansiktet. Svårare än så är det inte. Hans dagar var räknade. Det är bara synd att den kom så tidigt efter en kort periods umgänge med Dumle som gjort minst tre andra go:ningar innan.

Hela vårbynätervket är i fängelse tills de blir 50 år på grund av encro, polisen har kartlagt alla medlemmar, tagit deras vapenplatser osv, tror du verkligen de har så mycket makt kvar
Citera
2021-10-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vad fan heter snubben som driver kanalen ”Dialogiskt”? Viktor?

Hursomhelst, den snubben verkar fan känna varenda kriminell lirare. Jävligt bisarr(men bra) kanal han driver. Sjukt att sitta och höra historier i lugn samtalston, som tex när Janne Raninen berättade hur han preppade magget med varannan hålspets, varannan helmantlad, innan han klippte Joksovic på Solvalla.

I alla fall, det jag skulle komma fram till var att ”Dialogiskt”-snubben var med i SR P1 på ”Nordegren & Epstein”, där han intervjuades om gangsterkulturen/rapen. Jag var förvånad att ”fina” P1 ens ville ta in denna snubbe. Någon som hörde det?

Nåväl, tanken var att killen från ”Dialogiskt” med hjälp av sin kunskap och förståelse för hur de kriminella miljöerna ser ut i dag, skulle hjälpa public service att se i ”tangentens riktning”, dvs hur utvecklingen kommer se ut på sikt. Dialogiskt-snubben slog iaf fast att det kommer bli ”MYCKET VÄRRE”.

Ganska otäckt, eller hur? Det
Finns ett momentum i de här gangster/gängkriminella miljöerna. I kölvattnet på mordet av Einar så lär det inte komma någon eftertanke eller tillnyktring, utan skiten kommer tyvärr bara att eskalera.

Jag tror tyvärr att Dumle och Adle, killarna som var i cykelkällaren med Einar på mordkvällen, även om de kom undan senast, kan ligga risigt till framöver. Fan, folk kommer klippas till höger och vänster, och lite hursomhelst. Skulle önska man kunde göra något för att stävja detta meningslösa våld, men man är väl maktlös är jag rädd.

Folk kommer att fortsätta bli klippt till höger och vänster precis som det var innan mordet på Einar.
Citera
2021-10-27, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Han kan ju ha lämnat efter sig som ett testamente, ett vittnesmål med hela sanningen. Ifall han dör ska det öppnas... Kan förvaras hos en advokat eller bankfack eller var som helst.

Yes, Nils was a made man in the inner circle of the sicilian mafia, and when he fell they all fell...
Citera
2021-10-27, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Exakt. Plus att de säkert retade sig på att han slagit sig i slang med "horungarna i Västerås" som de har fejd med. Tror också det kan vara ett sätt för de yngre som är kvar ute att sätta sig på kartan igen då deras ledande skikt sitter häktade. Dvs de är rätt mycket försvagade så de vill kanske bevisa sig. Dessutom är yngre personer ofta mer hetlevrade och kan drivas mer känslomässigt av sådant som hat, hämnd och beefen med Västerås. Dissar i raptexter och sådant. (De äldre/ledarna sitter ju häktade och får sannolikt långa straff).

Om du läst alla fup:ar re: vårby nätverket vs May dito så kanske du minns dom skickar hot till varandra här och där.

Om så är fallet har vårby yngre säkert hotat Nisse lite. Och han svarat på sitt (för dom) menlösa men kaxiga manér, vilket kan ha retat upp dom ordentligt.

Om adaaam inte har folk bakom sig och rappar om gangster livet är det bara en tidsfråga innan någon annan knackar på hans dörr med liknande krav.

Och absolut, att vara med en låt där någon död i gänget dissas är anledning nog för att börja köra eller pressa.

Undrar om Nisse anförtrodde sig till någon. Typ hans tjej lär ju sitta på en guldgruva med info om alla intriger som drabbat han på senare tid. Hon lär klargöra ett och annat om något.
Citera
2021-10-27, 21:18
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Det är detta jag försökt förklara som folk inte verkar förstå. Folk förstår inte hur hederskulturen fungerar. Dom har extremt mycket pengar själva, dom är inte beroende av tre millarna. Men dom kan inte gå runt och vara aktiva på gatan och låta en snorunge som Nils säga att han inte ska betala dom när han fått krav på betala eller dö samt dissa dom i hans låtar.

Att man inte fattar att ett så pass våldskapabelt nätverk kommer mörda killen är för mig jättekonstigt.

Haval är ingen, dara är ingen. Ingen kommer hämnas dom. Detta handlar om att Vårby/dalen inte ska tappa ansiktet. Svårare än så är det inte. Hans dagar var räknade. Det är bara synd att den kom så tidigt efter en kort periods umgänge med Dumle som gjort minst tre andra go:ningar innan.

Är inte en eller två bröder Lamouri fria? Två sitter men den tredje är vad jag minns kriminell han med.
Citera
2021-10-27, 21:18
Medlem
4BSTINENSs avatar
Citat:

Vet du om Dumle och Adel bröder på riktigt? Kan du berätta om hans tidigare goanden?
Citera
2021-10-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Aina har läst på FB vilka som är inblandade och vill nu hålla koll på dessa glada gossar i hopp om att hitta mördarna.

Verkar ju helt retarded. Å andra sidan kanske de vill kyla ner situationen lite och tror att de kan stoppa framtida attentat?
Citera
2021-10-27, 21:19
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Haha, jo, jag har läst tråden i realtid sedan skotten föll. Skall man tro allt som skrivs här, borde mordet varit löst efter sida 10 ungefär.
Jag förkastar inte ide'n om att A & D har goat E, men det finns för lite info för att dra såna slutsatser.
Var stod mördarna när de kom ut från cykelskjulet? A & D sprang ju ut från gården om man tittar på kartan, medans E sprang mot porten inne på gården. Om nu mördarna kom inifrån gården, blir det ju naturligt att skjuta Einar och inte de som springer ut från gården.
Att det sedan är frågan om nervösa tonåringar som skjutit är väl däremot ganska klart - annars missar man inte 7-8 skott. De kan heller inte varit speciellt nära trion heller när skottlossningen började.
Att det från vittnens sida kan ha sett ut som om Einar var fokus säger ju heller inte något om hur GM tänkt, de kan som sagt skjutit på enklaste måltavlan.

Edit: Det jag alltså säger är att det inte finns tillräckligt med info för att avgöra hur detta gått till.
La ut en lite längre text i kändistråden igår som resonerar kring de delar som verkar udda och slutsatsen blir att det varken var en beställning där man "betalat" med annat än att stryka en skuld och att han inte blev goad då utförarna hade viktigare delar man borde lagt pengar på. Utöver att Nisses adress redan var känd.

Här är inlägget: (FB) Artisten Einár, 19, DÖD!
Citera
2021-10-27, 21:22
Medlem
Citat:

Tror du att de som ligger bakom detta eller de som utfört kommer åka fast?
Citera
2021-10-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Jag säger inte en summa som dom äger på kronan. Men gå in läs fupen. Där står det va utredarna räknar ut att dom har tjänat under en viss period. Plus d e bara o räkna på mängderna som säljs. Har du en halv aning om saker o ting så kan du räkna ut vad det är för summor det rör sig om. Miljoner. Det är fakta. Inget jag sitter o hittar på i mitt egna huvud.
Syftar på de som kommer in och säger att gängen inte har några pengar. Vet om att det finns stora pengar hos vissa och att få einar klipp garanterat handlar om en kanin. Minst
Citera
2021-10-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4BSTINENS
Vet du om Dumle och Adel bröder på riktigt? Kan du berätta om hans tidigare goanden?

Dumle och Adel är kusiner. Deras mammor är systrar.
Citera
2021-10-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Alltså snälla missförstå mig rätt genom hela denna tråden. På inget sätt finns det tillstymmelse till fog att kidnappa han och sedemera döda honom (vad nu motivet varit vid mordet).

Samtidigt kommer vi ingenstans om vi inte tänker som dom gör i sådana miljöer. Vi kan ju bli moraliskt upprörda bäst vi vill. Men ska vi förstå situationen och de händelser som eventuellt varit upprinnelsen till mordet då måste vi försöka tänka som dom i de miljöerna.

Undrar om det ens stämmer om det var hans mor som drog bort han från ssgtv? Hur som helst borde han sadlat om och förstått konsekvensen av sitt handlande då. Att det skulle bli huggsexa om den som kan utpressa han.

De vuxna borde åtminstone fattat läget. Men Nisses mor verkade tro "alla unga rappar om våld numera". Men det är ju en sanning med modifikation. Sanningen är att sådana texter drar till sig problem, i synnerhet om man samtidigt vill synas och verka i sådana miljöer.

Din exempel med Stefan lämnar jag därhän då det saknas fog. De kriminella har sin egen logik hur cynisk och sjuk den än tycks för utomstående. Men man ger sig inte på vem som helst, hur som helst.

Klart är att när Nisse kom tillbaka och ville fortfarande verka i samma miljö, detta efter att både hans BMC & Västeråsbackup var inlåsta/lysta började snaran dras åt.

Om det inte är huggning en på chow som föranledde mordet så tror jag mördarna i vilket fall satte fart och visste via VILKA kanaler (Z.e, dumlee & adel) dom kunde nå honom.

Så den bilden tror jag är otroligt viktig i sammanhanget.

Åter igen, vila i frid nisse. Förbaskat synd du inte sadlade om när du byggt upp dig ett namn och hade en helt annan målgrupp att tjäna pengar och leva ett gott liv på. Tragiskt minst sagt.

Ja, man förstod ju när han började visa sig med BMC profiler och sådant att han var inne på fel väg och inte hade någon bra rådgivare. Han hade väl hjärntvättat sig själv med det där tänkesättet men det var ingen livsstil han kunde backa upp.
De nya vännerna ser honom förstås som en bankomat också och skulle bara kräva mer, bli skjutna, åka in eller t o m vända sig emot honom.

Han hade råd att ta en rejäl semester, softa skriva musik och sen göra come back. Han var ju forftarande i en ålder då de flesta har hela karriären framför sig.
Känslomässigt förstår man att han ville ha upprättelse efter förnedringen men det där var inget spel för honom att spela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in