Citat:
Ursprungligen postat av
MartinDahlinsMamma
Någon som vet om Luis S hade tyckt de va kul Vårby nätverket kidnappa hans sopa till bror som spelar i AIK sen krävt pengar. Hade man inte betalat skulle man bombhotat deras mamma.
Tåls tänka på.
Alltså snälla missförstå mig rätt genom hela denna tråden. På inget sätt finns det tillstymmelse till fog att kidnappa han och sedemera döda honom (vad nu motivet varit vid mordet).
Samtidigt kommer vi ingenstans om vi inte tänker som dom gör i sådana miljöer. Vi kan ju bli moraliskt upprörda bäst vi vill. Men ska vi förstå situationen och de händelser som eventuellt varit upprinnelsen till mordet då måste vi försöka tänka som dom i de miljöerna.
Undrar om det ens stämmer om det var hans mor som drog bort han från ssgtv? Hur som helst borde han sadlat om och förstått konsekvensen av sitt handlande då. Att det skulle bli huggsexa om den som kan utpressa han.
De vuxna borde åtminstone fattat läget. Men Nisses mor verkade tro "alla unga rappar om våld numera". Men det är ju en sanning med modifikation. Sanningen är att sådana texter drar till sig problem, i synnerhet om man samtidigt vill synas och verka i sådana miljöer.
Din exempel med Stefan lämnar jag därhän då det saknas fog. De kriminella har sin egen logik hur cynisk och sjuk den än tycks för utomstående. Men man ger sig inte på vem som helst, hur som helst.
Klart är att när Nisse kom tillbaka och ville fortfarande verka i samma miljö, detta efter att både hans BMC & Västeråsbackup var inlåsta/lysta började snaran dras åt.
Om det inte är huggning en på chow som föranledde mordet så tror jag mördarna i vilket fall satte fart och visste via VILKA kanaler (Z.e, dumlee & adel) dom kunde nå honom.
Så den bilden tror jag är otroligt viktig i sammanhanget.
Åter igen, vila i frid nisse. Förbaskat synd du inte sadlade om när du byggt upp dig ett namn och hade en helt annan målgrupp att tjäna pengar och leva ett gott liv på. Tragiskt minst sagt.