Citat:
Så där sa folk även när BTC låg på $10-$20k. Och nu är vi här. Några dubbleringar senare. Och fler dubbleringar kommer det bli. Det är bara en tidsfråga innan BTC dubblar igen. Och det kommer att fortsätta så upp till minst en miljon USD. Det tar 4-8 år tror jag. Men att det bara är en tidsfråga är jag övertygad om. Att du dissade BTC vid $60k tror jag att du kommer få ångra djupt om några år. Givetvis var det bättre att köpa vid $1k men tyvärr, det kommer inte att hända igen.
Så du tror BTC kommer ha passerat 1M USD om 5 år? Det tror faktiskt inte jag.
Tillskillnad mot dig så förutspådde jag en ökning på BTC väldigt tidigt (inte här på FB). Den som hade följt den förutsägelsen hade blivit väldigt förmögen. Men det var en förutsägelse när BTC var enormt låg.
Haha, jag har inte dissat BTC vid $60k, jag tror den kommer öka men jag tror inte BTC kommer ha passerat 1m USD inom 5 år som vissa har sagt. Men var vänligen gör matten. Du behöver lägga in en ganska rejäl peng för att det ska bli en stor avkastning. Det räcker inte med ett par hundra lax, du måste lägga in säkert 1 eller flera mille om du hoppas på 5-10 miljoner eller dylikt.
Så vad ska man göra menar du? Sälja av alla sina positioner och gå all in på BTC highen? Det låter ju ansvarsfullt, då gamblar man rätt rejält.
BTC kan mycket väl gå över till flera hundra K dollar men återigen, hur motiverar man ett sådant beslut?
Om du har 10 mille, går du då all in på BTC? Låter inte så ansvarsfullt.
Du ser det bara utifrån vem som har rätt eller fel. Du måste även se det utifrån vad som är rimligt.
Du är sen till BTC rallyt. Jag har följt detta betydligt tidigare än du
(det kan jag lova dig). Om du vill köpa på en topp och lägga i princip allt du har, kör på det. Men det vill inte jag. Speciellt inte när jag tjänar så som jag gör (ja, många förlöjligar min lön, men tillhör ju toppskiktet i Sverige, så att).
Att ha 1 rätt innebär inte att man är begåvad.
Kommer BTC ha passerat 1M USD om 5 år? Det tror inte jag, men en annan och du tror verkar tro det, du skrev t o m 4 år.
Din poäng är irrelevant. Ju högre BTC går, desto mer kommer krävas (ju senare man ger sig in) för att ens få en någorlunda avkastning. Det handlar inte om att den inte kommer gå högre. Då har du missuppfattat totalt det jag skrev.
Låt oss ponera att BTC går ifrån 60k till 1 miljon USD. Då krävs det fortfarande en rätt rejäl investering ör att tjäna mycket på det, eller? Du bör minst ha 1 mille placerad.
Kan inte se vidden lika tydligt om man enbart exempelvis har några hundra allokerat.
Tyvärr får man inte se alla dina tradingförluster också. Nästan ingen kan marknadstajma. Eller håller du enbart?
Du är fast i hypen och sen till rallyt. Ja, BTC kan mycket väl gå upp med flera multiplar, men hur motiverar du att allokera 100 % mot krypto?
Jag kommer ändå bli garanterat rik med tanke på min sparkvot och lön som folk förlöjligar, trots jag tillhör topp 1 % skiktet (alltså borde jag rent statistiskt, ligga över de flesta).
Men jag vet inte, på FB kanske alla genier hänger.

Så för att ''bräcka mig'', så måste BTC passera 1M USD inom 5 år (redan räknat ifrån ett par dagar sedan). Då, kan jag erkänna mig besegrad. Annars har jag inte haft fel för fem öre
. Någon har redan indirekt slagit vad med mig. Blir kul att se vem som har rätt. Så länge den är undet det numret så har jag vunnit.
Senast redigerad av Lukas17 2021-10-27 kl. 19:19.
Senast redigerad av Lukas17 2021-10-27 kl. 19:19.
. Knappt någon.
.