Citat:
Ursprungligen postat av
Lukas17
För jag utgår ifrån vad du har sagt. Jag kan testa dig på dina ord. 500k om 5 år, eller hur var det?
Nej, du behöver inte förutse exakt, men vi kan ju i varje fall se åt vilket håll det barkar.
Din förutsägelse står kvar, 500k om 5 år, låt oss se om du har rätt

.
Man kan säga ''över 500k'' likväl.
Du går snart i pension, du har inte många år på dig.
Är BTC övervärderat/undervärderat? Hur kommer du fram till vad som är en rimlig värdering? Du går bara på din tro, det är inte mycket till analys.
Siktar du på 1000 % avkastning eller vad det blir inom 5 år, så är det ren spekulation.
Eh, när har jag sagt det? Du kanske blandar ihop mig med någon annan. Jag är försiktig med förutsägelser. Men jag kan ju säga så att krypto har varit en fantastisk investering för mig, och jag är helt övertygad om att det kommer att vara det även framöver.
Jag är så otroligt glad att jag inte lyssnade på alla som bashade krypto under åren. Jag har hört alla deras argument, om pyramidspel, tulpanlökar, valuta för kriminella, greater fool theory, intrinsic value, kvantdatorer, förbud från regeringar, miljö-tramset, nya kryptovalutor som slår ut Bitcoin, att det är värdelöst för att det inte är fysiskt, skadlig volatilitet, osv.
Alla har haft totalfel om krypto. Jag tror även att folk har överskattat riskerna kraftigt i krypto. Volatiliteten i krypto är något vi vill ha, eftersom det är en tradeoff som vi accepterar. Att hålla Bitcoin är volatilt, men du kommer att öka din köpkraft över tiden.