2021-10-26, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
99% av professionella investerare misslyckas att bedöma framtida priset på aktier, men du kräver att läsarna i ett forum ska kunna bedöma framtida priset på Bitcoin?

För jag utgår ifrån vad du har sagt. Jag kan testa dig på dina ord. 500k om 5 år, eller hur var det?

Nej, du behöver inte förutse exakt, men vi kan ju i varje fall se åt vilket håll det barkar.

Din förutsägelse står kvar, 500k om 5 år, låt oss se om du har rätt .

Man kan säga ''över 500k'' likväl.

Du går snart i pension, du har inte många år på dig.

Är BTC övervärderat/undervärderat? Hur kommer du fram till vad som är en rimlig värdering? Du går bara på din tro, det är inte mycket till analys.

Siktar du på 1000 % avkastning eller vad det blir inom 5 år, så är det ren spekulation.
Senast redigerad av Lukas17 2021-10-26 kl. 11:52.
2021-10-26, 12:01
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Du kan inte predicta bitcoin priset. Du kan inte läsa forskning heller, hur känns det? En mediumartikel är inte en forskningsartikel.

Inga investeringar är garanterade, vad snackar du om. Får ut en given avkastning?
Säger bara det att ingen ekonom kan ens förutsäga inflationen idag vilket gör att Bitcoin regerar som store of value. Aktier är hjärndött utan förutsägbar inflation.
2021-10-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
Säger bara det att ingen ekonom kan ens förutsäga inflationen idag vilket gör att Bitcoin regerar som store of value.

bagge1 skrev att han tror att BTC kan ligga på 500k om 5 år, vad tror du? Vill se hur nära du hamnar. Tror du över eller under 500k?
2021-10-26, 12:13
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
bagge1 skrev att han tror att BTC kan ligga på 500k om 5 år, vad tror du? Vill se hur nära du hamnar. Tror du över eller under 500k?
>1M USD
2021-10-26, 12:16
Medlem
Citat:
>1M USD

Wow, du tror mer än >1M USD om 5 år? OK, vi får väl se då. Jag tror <1M USD. Har du rätt blir jag imponerad.

Låt oss se vem som har rätt.
2021-10-27, 13:20
Medlem
Är en Bitcoin ETF, mer volatil och har högre risk än att direktköpa krypto?
2021-10-27, 13:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Är en Bitcoin ETF, mer volatil och har högre risk än att direktköpa krypto?
Nej, den är till för att du skall kunna investera på Bitcoin priset utan att köpa krypto direkt. Något för mormor och morfar som inte förstår hur man köper krypto.

Rätt dåligt, då det varit bättre om dessa hjälpt till att tryckt upp priset genom att köpa upp riktig krypto från säljböckerna.
2021-10-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nej, den är till för att du skall kunna investera på Bitcoin priset utan att köpa krypto direkt. Något för mormor och morfar som inte förstår hur man köper krypto.

Rätt dåligt, då det varit bättre om dessa hjälpt till att tryckt upp priset genom att köpa upp riktig krypto från säljböckerna.

Men man slipper väl vissa transaktionskostnader med ETF?

Sist jag försökte köpa på binance eller ev annan sida minns ej, gick det inte med mitt betalkort från seb eller pfc-kortet.

Behöver väl revolut?, men då måste man skaffa ett id-kort på polisen, försökte verifiera med körkort men gick inte, borde få tummen ur, är ren lättja som fått en att inte köpa krypto hitills.

Finns safello (swish) men de verkar ha mycket högre avgifter än andra sidor eller har jag fel?.
2021-10-27, 13:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Men man slipper väl vissa transaktionskostnader med ETF?

Sist jag försökte köpa på binance eller ev annan sida minns ej, gick det inte med mitt betalkort från seb eller pfc-kortet.

Behöver väl revolut?, men då måste man skaffa ett id-kort på polisen, försökte verifiera med körkort men gick inte, borde få tummen ur, är ren lättja som fått en att inte köpa krypto hitills.

Finns safello (swish) men de verkar ha mycket högre avgifter än andra sidor eller har jag fel?.

Körkort duger.
Safello har någon kampanj nu så det bara är 3.5% avgift och där kan du swisha.

ETF:en tror jag inte går att köpa i Sverige...än.
2021-10-27, 14:05
Medlem
Citat:
För jag utgår ifrån vad du har sagt. Jag kan testa dig på dina ord. 500k om 5 år, eller hur var det?

Nej, du behöver inte förutse exakt, men vi kan ju i varje fall se åt vilket håll det barkar.

Din förutsägelse står kvar, 500k om 5 år, låt oss se om du har rätt .

Man kan säga ''över 500k'' likväl.

Du går snart i pension, du har inte många år på dig.

Är BTC övervärderat/undervärderat? Hur kommer du fram till vad som är en rimlig värdering? Du går bara på din tro, det är inte mycket till analys.

Siktar du på 1000 % avkastning eller vad det blir inom 5 år, så är det ren spekulation.

Eh, när har jag sagt det? Du kanske blandar ihop mig med någon annan. Jag är försiktig med förutsägelser. Men jag kan ju säga så att krypto har varit en fantastisk investering för mig, och jag är helt övertygad om att det kommer att vara det även framöver.

Jag är så otroligt glad att jag inte lyssnade på alla som bashade krypto under åren. Jag har hört alla deras argument, om pyramidspel, tulpanlökar, valuta för kriminella, greater fool theory, intrinsic value, kvantdatorer, förbud från regeringar, miljö-tramset, nya kryptovalutor som slår ut Bitcoin, att det är värdelöst för att det inte är fysiskt, skadlig volatilitet, osv.

Alla har haft totalfel om krypto. Jag tror även att folk har överskattat riskerna kraftigt i krypto. Volatiliteten i krypto är något vi vill ha, eftersom det är en tradeoff som vi accepterar. Att hålla Bitcoin är volatilt, men du kommer att öka din köpkraft över tiden.
2021-10-27, 15:25
Medlem
Citat:
>1M USD

Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Eh, när har jag sagt det? Du kanske blandar ihop mig med någon annan. Jag är försiktig med förutsägelser. Men jag kan ju säga så att krypto har varit en fantastisk investering för mig, och jag är helt övertygad om att det kommer att vara det även framöver.

Jag är så otroligt glad att jag inte lyssnade på alla som bashade krypto under åren. Jag har hört alla deras argument, om pyramidspel, tulpanlökar, valuta för kriminella, greater fool theory, intrinsic value, kvantdatorer, förbud från regeringar, miljö-tramset, nya kryptovalutor som slår ut Bitcoin, att det är värdelöst för att det inte är fysiskt, skadlig volatilitet, osv.

Alla har haft totalfel om krypto. Jag tror även att folk har överskattat riskerna kraftigt i krypto. Volatiliteten i krypto är något vi vill ha, eftersom det är en tradeoff som vi accepterar. Att hålla Bitcoin är volatilt, men du kommer att öka din köpkraft över tiden.

Ja, att tro på Bitcoin är en sak men jag förstår fortfarande inte hur man ''vågar'' sätta 100 % av portföljen i det där.

OK, en kille i tråden tror att BTC har passerat 1 miljon USD om 5 år, vi får se om han har rätt, jag tror inte det.

De riktiga vinnarna anser jag är de som köpte tidigt, typ i 2019 etc. Helst ännu tidigare.

Som du har sagt tidigare, blir svårare att få en massiv avkastning ju högre BTC går.

Ifrån 100 till 200k är det ju ''bara'' en dubbling etc...
2021-10-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ja, att tro på Bitcoin är en sak men jag förstår fortfarande inte hur man ''vågar'' sätta 100 % av portföljen i det där.

OK, en kille i tråden tror att BTC har passerat 1 miljon USD om 5 år, vi får se om han har rätt, jag tror inte det.

De riktiga vinnarna anser jag är de som köpte tidigt, typ i 2019 etc. Helst ännu tidigare.

Som du har sagt tidigare, blir svårare att få en massiv avkastning ju högre BTC går.

Ifrån 100 till 200k är det ju ''bara'' en dubbling etc...
Så där sa folk även när BTC låg på $10-$20k. Och nu är vi här. Några dubbleringar senare. Och fler dubbleringar kommer det bli. Det är bara en tidsfråga innan BTC dubblar igen. Och det kommer att fortsätta så upp till minst en miljon USD. Det tar 4-8 år tror jag. Men att det bara är en tidsfråga är jag övertygad om. Att du dissade BTC vid $60k tror jag att du kommer få ångra djupt om några år. Givetvis var det bättre att köpa vid $1k men tyvärr, det kommer inte att hända igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in