2021-10-27, 19:22
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Enligt aftonblaskan ska ju nisse och en av dom två i studion veta vem skytten var vid studion.
Vilka var vid studion för en av dom vet vem
Ska man glomma Varby?
Expressen sprida en massa om knivbråk på Nosh and Chow utan namn:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/rappare-punktmarkeras--av-polisen-efter-mordet-/
Enligt Expressen så punktmarkerar Polisen sex i knivbråk på Nosh and Chow, varav tre rappare (Ad@l, Duml@ och en "mindre känd").
Enligt Expressen så befarar polisen hämnd. Person som knivhöggs har tidigare kopplats till gänget HH (menar Expressen Ad@l?).
Einár var på plats med en mycket framgångsrik rappare (Ad@l?), en känd popartist (vem?) och flera andra. Bråk uppstod (med vilka?) och mannen från Husby (menar Expressen Ad@l eller den mindre kanda?) knivhöggs. (Det finns ett kriminellt gäng på Ostermalm.)
Einár, Ad@l (?) och hans släkting flydde men greps på Biblioteksgatan och släpptes efter några timmar.
Husbymannen (Ad@l?), den andra rapparen (Duml@) och hans släkting punktmarkeras. Den tredje rapparen är i början av karriären kopplas till ett kriminellt Järvanätverk (HH eller DP?). Den sjätte mannen på polisens lista är en släkting till honom.
Senast redigerad av becko 2021-10-27 kl. 19:27.
Citera
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vissa verkar tycka det.. snacka om ett samhälle i fritt fall

Eller hur..... Sätt dit skiten på alla sätt det går istället!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Om alla håller käft blir det mycket bättre va?

Man anses som en golare om man pratar med aina
Citera
2021-10-27, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Man kan dra resonemanget ytterligare ett steg, dvs vårbygrabbarna eller dom som är kvar ute passar på och "solar sig i glansen" av händelsen med Nisses död just pga allt sammantaget, med bl a det du nämner.

Så om fallet fortsätter att vara olöst är det ju inte direkt till deras nackdel på marknaden om folk tror dom låg bakom det. Då är det lätt hänt att vissa av dom gör anspelningar osv på det.

Men dom har motiv absolut. Likaså Dalenbarnen om nu Nisse hade skrivit kontrakt på Dara. Och Dara goades på ett lömskt sätt ut till sin död.

Vad ska västerortgängen ha för motiv egentligen? Annat än inkassera om någon lagt skottpengar på han, via goa eller utföra det.
OK för att man kanske tycker han är fejk men då pressar man ju som vårby gjorde och inte mördar direkt lixom.

Ja, motivet att ta på sig det skulle som du säger kunna vara samma som för att faktiskt göra det.
Jag tror i of s att det kan vara sant, men 100%vet man ju inte.
Men man undrar onekligen över Adels roll och hur västerortsgrupperingarna ställer sig, ifall de bryr sig. Var det Dumles egna lilla extraknäck eller fler bakom? Vet inte om det framkommit i tråden någon trovärdig teori ifall Vårby ska ha gnomfört själva eller lagt ut på entreprenad. Har inte hunnit läsa ikapp...
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-27 kl. 19:48.
Citera
2021-10-27, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Hennes förhör finns i fup. Antar att du läst den liksom slask. Hon är en oroad moder som vill rädda sin son och enligt mig gör hon allting rätt ! Bara för att vi har importerat klaner så innebär det inte att vi ska ändra oss till deras förhållningssätt vad gäller lag och rättvisa
Absolut inte, jag håller med dig. Men hur starkt är svenska politiken och rättsystemet? Väldigt svagt. Här kan man tysta ner vittnen, skrämma vittnen till tystnad, tidigare har vittnen mördats, varför skulle lena inte känna till detta ?

NILS VARNADE HENNE
Citera
2021-10-27, 19:24
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filiip
Vilka tillhör P.Low? Hans senaste inlägg på instagram är om en låt som släpps på fredag, låten låter lite som en diss mot Einár.
1. ”Din son blir dotter”
2. ”Varför har din boy ett koppel”

1. Einár kläddes i tjejunderkläder på bilder från kidnappningen
2. Einár hade koppel på några bilder från kidnappningen

Kan de ha någon koppling eller är de riktat mot någon helt annan?

Länk till horunges insta eller Spotify hittar inget.
Citera
2021-10-27, 19:24
Medlem
14kaptenen88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Hon borde aldrig ha anmält händelsen hon borde bara hållit sin käft
Du måste förstå att hålla tyst och inte göra en polisanmälan när en person eller en persons anhöriga blir utsatta för brott är ett fenomen bland rasfrämlingar boende i miljonprogrammen, de civiliserade medborgarna följer inte denna kod.
Citera
2021-10-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Nej men hon visste väl att om de är kapabla till att skada hennes son ännu mer om hon anmäler händelsen kolla vart hennes son är nu död va hjälpte det med att anmäla den händelsen det förvärrade saken bara
Einar blev inte bara klippt för de åkte fast han dissade Havals döda bror Dara
Citera
2021-10-27, 19:27
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Haaahhhaaahhhhaaaahhhhaa
Nej, jag tror hon nog viste visst hur kära Sverige funkade, för att trots att hennes son hette nils så levde han som en Abdul. Så, jo. Nog kunde hon räkna med detta. Abdul hade jue varnat henne också. Men du vet snåla svenskar. Hellre förlora en son än pengar. Skämt å sido. Hon var väl insatt hur det funkade och hur det skulle sluta. Jag skulle aldrig betalt men jag hade dragit. Han hade förutsättningarna. Sitta i en studio i sverige elr utomlands de hade inte gjirt ngn skillnad. CA 5ÅR hade alla suttit inne elr varit döda. Nils hqde varit ett minne blott.

Ska jag vara helt ärlig så lever jag långt ifrån denna verklighet. Blev förvånad när han blev kidnappad. Lyssnade dock på hela rättegången via youtube för några månader sedan och därmed blev jag mindre förvånad när de nu knäppte honom

Den morgon jag vaknade upp till nyheten så blev jag förvånad över att han ens var i Sverige...
Citera
2021-10-27, 19:28
Medlem
gronagubbens avatar
Vem är dom 6 rappare som ska bli punktmarkerade enligt expressen

https://www.expressen.se/nyheter/krim/rappare-punktmarkeras--av-polisen-efter-mordet-/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14kaptenen88
Du måste förstå att hålla tyst och inte göra en polisanmälan när en person eller en persons anhöriga blir utsatta för brott är ett fenomen bland rasfrämlingar boende i miljonprogrammen, de civiliserade medborgarna följer inte denna kod.

Ja men Nisse sa till hans mamma att inte anmäla händelsen han sa att det är farliga grabbar som låg bakom det kolla vad som hände med han nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
När man läser FUP för kidnappningen så pratar ju Rissnenätverket om att ta över som manager och ta mkt större cut (60% för egen vinning säger dom som exempel), känns som de bara hade fortsatt att mjölka honom på pengar om han betalade. Frågan är varför M slutade som manager, och om kidnappningen ens hade skett annars? Du kan ju upplysa oss om det.

Men efter ha läst FUP så är det svårt att inte tro på det du skriver ang Vårby, när de öppet skriver gång på gång att de kommer mörda om han ej betalar.

Men inget av detta hade hänt och alla gamar hade inte lagt dig i om Einar fortsatte ha Modo som manager och fortsatte rappa för sstv. Dom har lagt ut mycket pengar på han i början av hans karriär när pengar inte fanns. Dom investera i videos, producenter, lät han reppa dalen och lät han bygga hela sin streetcred runt dom.

Sen när pengarna börjar rulla in ordentligt vill hans giriga mamma att dom som byggt upp honom sen dag 1 inte att dom ska ha 20% längre. Det startade hela den här karusellen. Felet han gjorde bar att han hittade ett kryphål i kontraktet och började släppa musik under nytt produktionsnamn NS1 productions och på så sätt blev SSTV snuvade på sina 20% på kommande låtar. Låtar som han tjänat in miljoner på. Dom anser sig ha rätt till dom 3 miljonerna plus 20% framöver. Kontrakt är kontrakt och dom har dessutom investerat och satsat på honom sen dag 1.

Hans giriga morsa fick han död tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in