2021-10-27, 11:57
Medlem
Mindbusinesss avatar
Hittar inget om detta när jag söker. Låter traumatiskt. En FUP vore intressant

” Under ett rån i en bostad i Sjöbo kommun ska en man ha blivit slagen med batong samtidigt som hans treårige son hotades med en pistol riktad mot hakan.
Nu åtalas fyra män misstänkta för grovt rån och grovt olaga hot, skriver Ystads Allehanda.”
https://www.dn.se/sverige/ranare-hotade-skjuta-trearing-atalas/
Citera
2021-10-27, 12:02
Medlem
GeleZachas avatar
Genuin fråga: Vad hände med tjuvhedern? Visst har det ju alltid funnits personrånare, men förr i världen skulle de ju inte ens tänka tanken på att hota en tre-åring med pistol...
Citera
2021-10-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Genuin fråga: Vad hände med tjuvhedern? Visst har det ju alltid funnits personrånare, men förr i världen skulle de ju inte ens tänka tanken på att hota en tre-åring med pistol...

Förr i tiden blev kriminella utfrysta å sönderslagna om dom hade någon dom där man på något sätt ofredat en kvinna också..

Hemskt jävla brott, de kriminella sjunker fan lägre å lägre.
Citera
2021-10-27, 12:23
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Aftonbladet i dag: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dBdbo/ranare-hotade-skjuta-trearing--atalas
Citera
2021-10-27, 12:26
Medlem
tegelpanna123s avatar
Lite namn på åtalade?!
Citera
2021-10-27, 12:37
Medlem
fattakanets avatar
Har till och med rånarna på landsbygden blivit så hjärtlösa att de pistolhotar små barn? Chockerande. Jag trodde man på landsbygden mest stal traktorer och koppar för att sälja vidare.
Citera
2021-10-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Hittar inget om detta när jag söker. Låter traumatiskt. En FUP vore intressant

” Under ett rån i en bostad i Sjöbo kommun ska en man ha blivit slagen med batong samtidigt som hans treårige son hotades med en pistol riktad mot hakan.
Nu åtalas fyra män misstänkta för grovt rån och grovt olaga hot, skriver Ystads Allehanda.”
https://www.dn.se/sverige/ranare-hotade-skjuta-trearing-atalas/

Fick fupen från Ystad tingsrätt på 25 minuter. Ska se ikväll om jag kan ladda upp den någonstans. Fyra svenskar, tre födda på 90-talet och en tjugo år äldre.
Citera
2021-10-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Fick fupen från Ystad tingsrätt på 25 minuter. Ska se ikväll om jag kan ladda upp den någonstans. Fyra svenskar, tre födda på 90-talet och en tjugo år äldre.

Ska bli intressant att läsa.

Fy fan vilka svin som hotar ett så litet barn.
Citera
2021-10-27, 13:28
Medlem
Citat:

Snälla, doctroid om det går! 🌷
Citera
2021-10-27, 13:37
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:

Tack!
Skall bli hysterisk intressant att se om de är svenskar eller ”svenskar”.
Nu är ju hela världen svenskar men med lite olika betoning på svensk.
Citera
2021-10-27, 14:27
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ett synnerligen grovt o hänsyslöst brott. Flera frågor infinner sig.

1. Varför tycks media o Flashback ha missat denna händelse i Augusti? Medvetet mörkande för att inte späda på otrygghet?

2. Kände GM o BO varandra? Eller var det en total slump att de valde det hus de valde?

3. Vilka är de 4 personer som att väljer begå ett grovt våldsamt hemrån, beväpnade med batong o skjutvapen? Tre yngre o en person 20 år äldre än de övriga, låter lite udda som sammanställning på en liga? Än mer förbryllande är att de åker fast när de begår ett inbrott en bit bort…
Citera
2021-10-27, 15:06
Medlem
https://anonfiles.com/vaYfMfQeu3/Ystads_TR_B_2418-21_Aktbil_123_F_runders_kningsprotokoll_23_pdf

Borde funka såhär, hoppas jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in