2021-10-27, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bewings-hatt
Jag tankade ordentligt på 9,1 missade när den var nere på 8,3 och vände gick så jäkla fort. Passat på att läsa lite indiska nyhetssidor också men vet inte om jag blev så mkt klokare.
Vaccination i Indien är ju redan igång i vissa åldersgrupper och jag ser det som helt naturligt att frågor ställs och förtydligande av data efterfrågas om så nu verkligen är fallet. Jag är mest fascinerad över att fler inte ser det som en 95/5 historia. 95% möjlighet till ett godkännande, det är mest en fråga om när. 5 % risk att något eländigt dyker upp på biverkningssidan och allt stoppas. Svårt att förstå att uppsidan kan vara så stor vid ett godkännande. Vi får se vad som händer. Oavsett blev det lite action i mitt ganska stabila liv med den där kursen som åkte lite hur som helst. Får gärna fortsätta idag.
Citera
2021-10-27, 08:43
Medlem
AegirBio, alltid ett köptips!
Citera
2021-10-27, 12:42
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bewings-hatt
Vaccination i Indien är ju redan igång i vissa åldersgrupper och jag ser det som helt naturligt att frågor ställs och förtydligande av data efterfrågas om så nu verkligen är fallet. Jag är mest fascinerad över att fler inte ser det som en 95/5 historia. 95% möjlighet till ett godkännande, det är mest en fråga om när. 5 % risk att något eländigt dyker upp på biverkningssidan och allt stoppas. Svårt att förstå att uppsidan kan vara så stor vid ett godkännande. Vi får se vad som händer. Oavsett blev det lite action i mitt ganska stabila liv med den där kursen som åkte lite hur som helst. Får gärna fortsätta idag.

Sett PM som kom ut nyss?
Citera
2021-10-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Sett PM som kom ut nyss?
Ja såg precis. Grymt med amerikansk fas tre studie där de vill styrka sina data från den indiska populationen med en amerikansk studie, bridge data som de uttrycker det i sitt pm. Att de får klartecken till detta säger väl en hel del. Jävligt nöjd med gårdagens köp strax över 9. Några av mina tio i topp affärer står du för storkuken, gevo och amtx vid årsskiftet var två och detta förefaller bli den tredje. Fyllde på ordentligt igår och är glad att jag gick lite bananas i den tredje dippen.
Citera
2021-10-27, 16:20
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ja, det är svårt att förehålla sig till om nyheterna stämmer eller inte. Kan mycket väl vara sant och att en läcka spridits. Time will tell. Hoppas att några här köpte på sig efter öppningens första dyk och hann sälja av litet. Jag hann som sagt sälja hyfsat nära topp med hälften, köpte sedan ned mig i första och andra dyket och hoppas på att våra curry-negrer gör bra ifrån sig. Bagholdar nu.

Failar den här så får jag köra en Witpo. Vi syns kanske vid jul mina vänner?

Yo, jag gick in idag på 9,43. Tummar hålles.
Citera
2021-10-27, 17:11
Medlem
Valfrids avatar
Titta på vilka som tog position i Piezo motors i måndags-kväll. Inga dåliga namn på den listan , intressant bolag man köpte också. Ska bli spännande att följa detta bla pga det avtalet som bolaget tog hem gällande mobilkameror och massproduktion gällande detta. Läs på om detta bolag och bilda er en egen uppfattning. Jag har gått in tungt om man säger så och har goda vibbar

" Ett antal svenska och internationella institutionella investerare deltog i den Riktade Nyemissionen, däribland Handelsbanken Fonder, Knutsson Holdings AB, familjen Crafoord, Monesi Förvaltnings AB och Swedbank Robur Fonder. Teckningskursen i den Riktade Nyemissionen uppgår till 49 kronor per ny B-aktie och har fastställts genom ett accelererat bookbuilding-förfarande som genomförts av Bolagets finansiella rådgivare Pareto Securities AB (”Pareto Securities”), varför det är styrelsens bedömning att teckningskursen är marknadsmässig. Teckningskursen per aktie i den Riktade Nyemissionen motsvarar en rabatt om cirka 4,9 procent jämfört med den volymviktade genomsnittskursen (VWAP) den 25 oktober 2021. Likviden från den Riktade Nyemissionen avses att användas för att finansiera den kontanta delen av köpeskillingen i Förvärvet och möjliggöra investeringar i Bolagets fortsatta tillväxt och rörelsekapital samt betalning till nyckelanställda i förvärvsbolaget. För ytterligare information avseende finansieringen av Förvärvet, se separat pressmeddelande med rubrik “PiezoMotor ingår avtal om att förvärva bolaget The Precision Alliance Motion – etablerar egen närvaro i USA” som offentliggjordes tidigare idag. "

https://piezomotor.com/piezomotors-nyemission-overtecknad-bolaget-beslutar-om-riktad-nyemission-om-cirka-160-msek/
Citera
2021-10-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Titta på vilka som tog position i Piezo motors i måndags-kväll. Inga dåliga namn på den listan , intressant bolag man köpte också. Ska bli spännande att följa detta bla pga det avtalet som bolaget tog hem gällande mobilkameror och massproduktion gällande detta. Läs på om detta bolag och bilda er en egen uppfattning. Jag har gått in tungt om man säger så och har goda vibbar

" Ett antal svenska och internationella institutionella investerare deltog i den Riktade Nyemissionen, däribland Handelsbanken Fonder, Knutsson Holdings AB, familjen Crafoord, Monesi Förvaltnings AB och Swedbank Robur Fonder. Teckningskursen i den Riktade Nyemissionen uppgår till 49 kronor per ny B-aktie och har fastställts genom ett accelererat bookbuilding-förfarande som genomförts av Bolagets finansiella rådgivare Pareto Securities AB (”Pareto Securities”), varför det är styrelsens bedömning att teckningskursen är marknadsmässig. Teckningskursen per aktie i den Riktade Nyemissionen motsvarar en rabatt om cirka 4,9 procent jämfört med den volymviktade genomsnittskursen (VWAP) den 25 oktober 2021. Likviden från den Riktade Nyemissionen avses att användas för att finansiera den kontanta delen av köpeskillingen i Förvärvet och möjliggöra investeringar i Bolagets fortsatta tillväxt och rörelsekapital samt betalning till nyckelanställda i förvärvsbolaget. För ytterligare information avseende finansieringen av Förvärvet, se separat pressmeddelande med rubrik “PiezoMotor ingår avtal om att förvärva bolaget The Precision Alliance Motion – etablerar egen närvaro i USA” som offentliggjordes tidigare idag. "

https://piezomotor.com/piezomotors-nyemission-overtecknad-bolaget-beslutar-om-riktad-nyemission-om-cirka-160-msek/
Är ny gällande aktier, därav min fråga.
Vad jag förstår så ökar dom mängden aktier, ingångsvärdet på dessa aktier sägs ju bli 49 kr. Vad händer med nuvarande aktier som ägs som ligger på runt 54? Kommer de minskas till 49 kr? Eller är nuvarande aktier A aktier och dessa nya är separata B aktier?

Vilken effekt brukar sånt här få på existerande aktier?
Citera
2021-10-27, 21:56
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Är ny gällande aktier, därav min fråga.
Vad jag förstår så ökar dom mängden aktier, ingångsvärdet på dessa aktier sägs ju bli 49 kr. Vad händer med nuvarande aktier som ägs som ligger på runt 54? Kommer de minskas till 49 kr? Eller är nuvarande aktier A aktier och dessa nya är separata B aktier?

Vilken effekt brukar sånt här få på existerande aktier?

Kursen sjunker iom utspädning!
Citera
2021-10-27, 22:20
Medlem
Citat:
Kursen sjunker iom utspädning!
Tack för svar.

Men då kan det ju troligtvis inte bra att gå in och köpa aktier nu, innan denna utspädning?

Förutsatt att inte aktierna rusar då när detta sker såklart.
Citera
2021-10-28, 09:53
Medlem
Vad tror ni om att ladda på ordentligt nu efter Aegirbio-raset? Bör väl stabilisera sig nu när de dumpat NowMed?
Citera
2021-10-28, 14:17
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolplasker
Vad tror ni om att ladda på ordentligt nu efter Aegirbio-raset? Bör väl stabilisera sig nu när de dumpat NowMed?

Om du gillar att trada och är bra på det så tror jag det är en jättebra idé, men någon stabilisering kommer du nog inte se förrän alla oklarheter är utredda. Då är det bara frågan om det blir en stabilisering på en högre eller lägre nivå.

Även i den bästa av världar så har de ju tappat 6 månader till konkurrenterna, så jag tror nog blockbusterpotentialen har minskat betydligt, men det är vad jag tror.
God tur
Citera
2021-10-28, 15:01
Medlem
MrLevaLivets avatar
Fyller på Elkem idag under dippen, folk kör sell the news. Elkem släppte en guldrapport igår:

https://news.cision.com/elkem/r/elkem-asa---record-results-in-extraordinary-markets,c3440868
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in