2021-10-27, 00:09
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Ja, det var verkligen tydligt att du och någon annan visste om det...
Du kanske vill bidra mer genom att berätta om fler PL-lag som du inte anser kan räknas som Championship-lag?

Det var användaren rojjjen ovan som kallade Leeds för ett Championship-lag. Det är för att han håller på Man United. Det är lite som PL-supportrar kallar sämre ligor för Pub Leagues. Samma jargong. Leeds har varit nere i lägre serier länge, men är i mitt tycke inte tillräckligt dåliga för att klassas som ett "Championship-lag". Fattar du nu eller ska jag ringa och förklara?
Citera
2021-10-27, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Det var användaren rojjjen ovan som kallade Leeds för ett Championship-lag. Det är för att han håller på Man United. Det är lite som PL-supportrar kallar sämre ligor för Pub Leagues. Samma jargong. Leeds har varit nere i lägre serier länge, men är i mitt tycke inte tillräckligt dåliga för att klassas som ett "Championship-lag". Fattar du nu eller ska jag ringa och förklara?

Ja, eller så beror det på att användaren du pratar om är någon som ligger på ungefär samma intellektuella nivå som det misslyckade Turingtestet, som fejlar hårdare än Amazons översättningar till svenska, men det kan förstås vara svårt för dig att veta om, med tanke på hur lång tid ditt konto existerat.
Köper dock just DIN förklaring, men köper inte din teori om att alla vet att Leeds är ett PL-lag.
Citera
2021-10-27, 00:51
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Ja, eller så beror det på att användaren du pratar om är någon som ligger på ungefär samma intellektuella nivå som det misslyckade Turingtestet, som fejlar hårdare än Amazons översättningar till svenska, men det kan förstås vara svårt för dig att veta om, med tanke på hur lång tid ditt konto existerat.
Köper dock just DIN förklaring, men köper inte din teori om att alla vet att Leeds är ett PL-lag.

Du tolkar det för bokstavligt. Nej, ALLA vet inte om det, men i en forumdel om engelsk fotboll får man nästan förutsätta att åtminstone nästan alla vet om det, eller tillräckligt många för att det inte ska vara värt att ifrågasätta det.

Mitt konto är nytt, ja. Det är inte svårt att skapa konton på Flashback. Du behöver en e-postadress och tillräckligt med fantasi för att komma på ett användarnamn som inte redan existerar.

Nu lämnar jag den diskussionen!
Citera
2021-10-27, 05:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Inget brutet på Naby Keita, bara blåmärken och svullnad. Tur i oturen.

Citat:
Scans have revealed Keita suffered only heavy bruising despite the tackle forcing him to be stretchered off...

...

That Keita has avoided serious injury will come as a relief to Jurgen Klopp as he grapples with a midfield selection headache.

James Milner is out until after the international break with a hamstring complaint, Thiago Alcantara is likely to miss at least the next two games as he recovers from a calf problem and Harvey Elliott has a long-term ankle injury.

Fabinho, who missed out at Old Trafford with a minor knee problem, will also not be involved against Preston although Liverpool are hopeful he will be back in time for Saturday's Premier League visit of Brighton and Hove Albion.

Låga odds på att Liverpool försöker lösa en mittfältare i januari. Ryktas om att man varit sugna på Tielemans en tid. Vad skulle han kunna kosta i januari, med 18 månader kvar på kontraktet?
Citera
2021-10-27, 06:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Kan du efter Leeds matchen visa denna fakta då? Har svårt att tro att det du skriver stämmer då det är absolut ingen som håller med dig. Och att ingen håller med dig är inte för att du anses vara ett troll eller okunnig. Det är bara många andra som skriver sanningen mellan Arsenal och United. Varför är det bara DU som skriver att arsenal är mer attraktivt, att ni har större chans till Conte, varför arsenal inte är ett sjunkande skepp när ni faktiskt inte är ute i Europa och har slutat långt nedanför United när säsongerna är över?

Det är nästan så man skulle göra en tråd på reddit och se hur många som håller med dig, men då är väl flera tusen där också okunniga?

// PoK
Allright,

Anledningarna till att varför Arsenal FC är en mer attraktiv, professionell och en mer välfungerande klubb än vad Man United är per i dag, är för att vi har en lagt en klar o tydlig planför framtiden, vi har gjort bättre/smartare värvningar än vad Man Utd har gjort på sistone, det går för ögonblicket bättre för oss ute på plan än vad det gör för Man Utd, våra nysigneringar har haft en betydligt större (Läs: positiv) impact i vårat lag än vad nysigneringarna till Man Utd har haft osv, osv. Men huvudskälet till att varför The Gunners är en mer attraktiv klubb än Man United anno 2021, är p g a att vi är en mer välskött o mer välfungerande klubb vad Man Utd är i dag. Dock så har Man Utd en bättre ekonomi, samt större tillgång till resurser än vad vi har. Men så har det ju iofs alltid varit.

Ja, jag tycker absolut att du borde ta och starta en thread på reddit ang det nuvarande styrkeförhållandet mellan Arsenal/Man Utd. Är tämligen så övertygad om att då kommer att betydligt fler välformulerade, not biased, svar på det här temat där än vad du får bland Flashback’s alla världskända soffexperter, vars fotbollskunskaper kommer först o främst från TV-spelen till FIFA😜
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-27 kl. 06:16.
Citera
2021-10-27, 06:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Då är det alltså 7x matcher i rad utan förlust för Arsenal, och vi ligger lika i antal poäng med Man United i ligan. Trots den tröga starten, så vände det på sätt och vis när vi gav sp*rs en aldrig så liten fotbollslektion. Menar dock fortfarande att Arteta är fel man för jobbet som Arsenal boss.

Men är orolig mtp White, sista uppgifterna är att han ”bara” kände sig illamående under 1:a halvan i går, och Arteta bestämde sig för att byta ut honom pga detta. Får bara hoppas att White är fit for fight vs Leicester, vilken spelare han är! där har vi verkligen hittat en kugge i försvaret.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-27 kl. 07:20.
Citera
2021-10-27, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Då är det alltså 7x matcher i rad utan förlust för Arsenal, och vi ligger lika i antal poäng med Man United i ligan. Trots den tröga starten, så vände det på sätt och vis när vi gav sp*rs en aldrig så liten fotbollslektion. Menar dock fortfarande att Arteta är fel man för jobbet som Arsenal boss.

Men är orolig mtp White, sista uppgifterna är att han ”bara” kände sig illamående under 1:a halvan i går, och Arteta bestämde sig för att byta ut honom pga detta. Får bara hoppas att White är fit fot fight vs Leicester, vilken spelare han är! där har vi verkligen hittat en kugge i försvaret.
Wow arsenal är grymma!

Senaste 7 matcherna

Norwich sist i pl

Burnley 18 i pl

Wimbledon league one

Tottenham. Wow vann de mot ett mittenlag?

Brighton

Crystal palace.
Aston Villa

Leeds

Sista 4 lagen har härjat i championship de senaste åren..
Citera
2021-10-27, 07:37
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Wow arsenal är grymma!

Senaste 7 matcherna

Norwich sist i pl

Burnley 18 i pl

Wimbledon league one

Tottenham. Wow vann de mot ett mittenlag?

Brighton

Crystal palace.
Aston Villa

Leeds

Sista 4 lagen har härjat i championship de senaste åren..

Man kan inte göra annat än vinna de matcher man ställs inför. Men okej. Under samma period har United förlorat mot t.ex. Young Boys och Aston Villa. Man måste va bra dum i huvudet om man fortfarande bröstar upp sig efter att precis ha blivit totalt förnedrade mot värsta rivalen.

Vet inte varför jag svarar mongot ens men.
Citera
2021-10-27, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Man kan inte göra annat än vinna de matcher man ställs inför. Men okej. Under samma period har United förlorat mot t.ex. Young Boys och Aston Villa. Man måste va bra dum i huvudet om man fortfarande bröstar upp sig efter att precis ha blivit totalt förnedrade mot värsta rivalen.

Vet inte varför jag svarar mongot ens men.
Är du 15år och måste använda mongo för att uttrycka dig?
Ja var de inte för ett tag sen arsenal förlorade 0-5 mot City?

Men ändå roligt att ni tror att Arsenal är back in buisness efter några vinster mot bottenlag.
Citera
2021-10-27, 09:20
Medlem
Jag borde få en guldstjärna som slutar blanda mig i dessa tjafs mellan arsenal och united folket.
Däremot e det kul se Arteta få ordning på arsenal,även om de inte varit på tuffare test,men ska bli kul se nu när de har form och mäter topplag.
Citera
2021-10-27, 09:24
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag borde få en guldstjärna som slutar blanda mig i dessa tjafs mellan arsenal och united folket.
Däremot e det kul se Arteta få ordning på arsenal,även om de inte varit på tuffare test,men ska bli kul se nu när de har form och mäter topplag.

Sedan har arsenal ”tur” som inte får möta lag utanför England denna säsong. Mindre matcher, mindre risk för skador, mer vila etc etc.

// PoK
Citera
2021-10-27, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Sedan har arsenal ”tur” som inte får möta lag utanför England denna säsong. Mindre matcher, mindre risk för skador, mer vila etc etc.

// PoK
Jodå de är med en faktor,men hur mycket jag ej tycker om laget får jag svälja och säga,även om de e mot sämre lag så har de sätt bra ut,sen hur de kommer hålla mot City, Liverpool, Chelsea mm är en annan femma,men känns säkert de inte åker ur som man satt drömde om när säsongen skulle startas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in