2021-10-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Precis, rätt logiskt. Tragiskt att han inte förstod värdet utav att få skydd från SÄPO.

Nu i efterhand så är det tydligt att han bara kastade sina pengar i sjön när han betalade skydd från Ali Khan familjen.

Ja, man kan ju bara undra hur mycket han har pungat ut till alla dessa olika gäng/klaner för skydd det senaste året.
Citera
2021-10-26, 22:08
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Dani M var ju den som hade låten VOI tillsammans med Einár. Och nu hittar jag inte den mer på youtube? Kan den ha provocerat dem så? Var det så att någon tolkade att man i den gjorde narr av någon som dött?
Driver du med mig? Jag länkade låten för ~15-min sedan.

Varsegod: https://youtu.be/l_NNbyMMjrM

Testa sök "Einar Voi" på Youtube nästa gång.
Citera
2021-10-26, 22:08
Medlem
Citat:
Dani M var ju den som hade låten VOI tillsammans med Einár. Och nu hittar jag inte den mer på youtube? Kan den ha provocerat dem så? Var det så att någon tolkade att man i den gjorde narr av någon som dött?
https://youtu.be/bALAaZXWBHE
Citera
2021-10-26, 22:10
Medlem
Citat:
Precis, rätt logiskt. Tragiskt att han inte förstod värdet utav att få skydd från SÄPO.

Nu i efterhand så är det tydligt att han bara kastade sina pengar i sjön när han betalade skydd från Ali Khan familjen.
Fick mig o tänka på en rad från en av låtarna som kommer på albumet (Sista gång) ”Sitter med kallen i bilen helt mantlad dom tror att jag chillar med SÄPO” dum unge som inte fattade att han behövde SÄPO
Citera
2021-10-26, 22:13
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Du tvivlar för att du inte vet ett skit om hur sånt här fungerar. Dani M visste om riskerna till 150% när han bestämde sig för att göra låten, men som alla normala människor så värderade han pengarna högre vilket han kommer få känna konsekvenserna utav så småningom. Han kommer inte gå samma öde till mötes som einar men behöver definitivt kolla sig över axeln när han är ute nu för tiden vilket är välförtjänt med tanke på låtens tema. Haval kommer inte sitta inne hur länge som helst.

Haha. Det är otur för Haval att han inte kommer göra det. Inget positivt ur hans synvinkel med andra ord.

Nej media och polis ni behöver inte citera mig för att jag förutspådde hans död.
Citera
2021-10-26, 22:14
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Läste att hans hemliga adress blev röjd efter ett knarkåtal.
Ja det stämmer.

Man får tycka vad man vill om Einar, men det är ett faktum att vårat rättssystem har blod på sina händer.

Det är sjukt hur våra politiker kan motivera att man inte får vara ett anonymt vittne när man står framför ett av dem mest våldsbenägna gängen i en rättssal.

Det är klart som fan att vi tillslut inte längre kommer ha något vittne i gängrelaterade brottsfall.
Citera
2021-10-26, 22:14
Medlem
Citat:
Den öppnar sig inte på min dator. Alla andra låtar hörs men inte denna. Står att den är i begränsat läge. Är det bara min dator?
Testa denna länk är offciellvideo

Citera
2021-10-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Du tvivlar för att du inte vet ett skit om hur sånt här fungerar. Dani M visste om riskerna till 150% när han bestämde sig för att göra låten, men som alla normala människor så värderade han pengarna högre vilket han kommer få känna konsekvenserna utav så småningom. Han kommer inte gå samma öde till mötes som einar men behöver definitivt kolla sig över axeln när han är ute nu för tiden vilket är välförtjänt med tanke på låtens tema. Haval kommer inte sitta inne hur länge som helst.

Ditt pucko låten spelades in låååångt innan Havals bror blev mördad. Det har inget o göra med Haval det här o Dani M kunde omöjligt ha haft ett framtida mord i tanken när han spelade in sina rader

Haval sitter med fulla restriktioner, det är omöjligt att finansiera ett sånt kontrakt o omöjligt för folk i hans omgivning att få en miljon av hans vita pengar svarta utan att polisen får varningssignaler. Killen va broke när Einar kidnappningen skedde, kolla bara upp FUPen

Einar hängde med grovt kriminella nätverk med farliga fiender. Kurdmaffian i Västerås, Bandidos, HH, nyligen DP. Störst sannolikhet är att Shottaz eller FLG tsm me Vårby lagt ihop en summa o fått det här överstökat efter att han lagt upp bilder o posat med Dumlee. Einar va naiv o förstod inte hur farligt det e att visas med såna typer
Citera
2021-10-26, 22:16
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boss4Ossian
Testa denna länk är offciellvideo

Det är en ihop klippt video redigerad i ett pojkrum. Finns ingen video till låten.
Citera
2021-10-26, 22:16
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ja det stämmer.

Man får tycka vad man vill om Einar, men det är ett faktum att vårat rättssystem har blod på sina händer.

Det är sjukt hur våra politiker kan motivera att man inte får vara ett anonymt vittne när man står framför ett av dem mest våldsbenägna gängen i en rättssal.

Det är klart som fan att vi tillslut inte längre kommer ha något vittne i gängrelaterade brottsfall.

Varför ska staten skydda kriminella när kriminella inte vill samarbeta med staten ? Du sade ju det själv förut att Einar ville inte samarbeta med polisen. Polisen är en del av staten .
Citera
2021-10-26, 22:19
Medlem
Det här måste vara den mest idiotiska tråden någonsin på ABoK. Det finns på sin höjd 20 inlägg som har någon substans. Oavsett vilket, kommer vi med all säkerhet få reda på vem som är skyldig. Detta är alldeles för stort för att ingen skulle vilja ta credit för det förr eller senare. Djungeltrumman kommer att läcka det tids nog.
Citera
2021-10-26, 22:20
Medlem
Frickys avatar
Någon som vet om Haval har skyddad identitet?

Jag hoppas det för hans fru och dotters skull.
Dottern är ~2-år gammal.

Förhoppningsvis är Socialtjänsten inkopplad och har tagit hand om deras dotter. Men det klart, då är det kanske en tidsfråga innan hans handläggare på Socialtjänsten blir mordhotad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in