2021-10-26, 21:58
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Hade Nisse körkort eller körde han olagligt?
Du får väl kontakta Trafikstyrelsen om du vill veta om Einar hade ett körkort?
Citera
2021-10-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
En klok hen som du får alltid inflikna vad du funderar på.

Kanske. Det kan stämma. För som du vet som läst deras fup och domar så hade dom ganska många järn i elden. Att dom som sitter häktade i sin prekära sits inifrån häktet med långa voltor regissera detta tycks omöjligt ur flera avseenden.

Kvar är de yngre som kanske blivit förnärmade av Abdul-Nasers stil och texter efter de äldre åkte in och försöker göra sig ett namn som du är inne på.

För Nisse golade ju inte ens. Utan det var Encro som löste allt till slut.

Men nu påstår vår vän att HH ligger bakom om vprby utfört.

Vad skulle HH ha för motiv?

Hoppas rapisten dumlee trakasseras av allmänheten via sociala medier så mycket det går, på insta och yt.

Kan vi inte tvätta Nisses blod från marken så kan vi i alla fall göra livet surt för hans goare.

Uppmanar alla att sprida ordet, och länka till den artikeln om den våldtäkt han gjorde på den stackars tjejen så fort rapisten skriver något på sociala medier. Låt oss göra det vi kan för Nisse.

Aha, jag blandade ihop anstiftare och utförare... börjar bli trött. Ja, i så fall är det väl tillbaka till krogbråket och knivhuggningen. Och där har jag hittills inte sett någon logik eller vettig förklaring.
Och om det stämmer som sagts i att banden klippts mellan HH och Adel så blir det ännu mer förvirrande.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-26 kl. 22:03.
Citera
2021-10-26, 22:00
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Det är dåligt mellan Adel samt hans kurdvänner och HH nu efter mordet på kardo. Adel, sheky, amir kurda osv var jättenära kardo. Som ni märker på musikvideos nu från dree och adel är det bara svarta hyenor i drees videos och bara husby kurder i adels videos. Det är inte på nivån att det är krig, men man är inte tighta längre. Så adels hh koppling är som bortblåst.

Dumle har försökt goa Einar två gånger. Första försöket misslyckades. Säger jag var och när röjer jag min identitet. Är inte helt säker på att Adel var helt omedveten om planen också men det är bara en spekulation från min sida.

Hur som helst så är Vårby är utförare. Slapp Haval och allt annat skitsnack. Haval är inte kapabel till mord hur mycket han än rappar om det. Skarpnäck är inte på den nivån i Stockholm.

För mig är det rätt tydligt att de 2 som la upp voi snapen med caption "Hammarby sjöstad" hade varit där några dagar innan och letat efter E, den gången hittade man inte E och det styrker det du säger om misslyckad försök och därför la man bara ut att man varit där för att markera(egentligen onödigt, när silent kill oftast är effektivast). Nästa gång dessa grabbar var i sjöstaden lyckades man och la upp snapen "smokeeed" strax efter mordet. Händelseförloppet borde ha gått till på liknande sätt eftersom MGM t.ex hade olika jackor på sig i videon.
Citera
2021-10-26, 22:01
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Var det för att Einar var kriminell?
Inte specifikt för att han vara kriminell.
Det handlade snarare om att Einar inte golade ner andra, även hans fiender.

Varför ska SÄPO samarbeta med någon som inte vill gola ner någon?

Einar säger väldigt frekvent i sina låtar att han aldrig kommer prata med Polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiiter
Tvivlar på att der skulle gå så långt, Dani dissar inte Haval eller hans bror utan det är bara Einar och det får Einar stå för, finns ingen beef mellan Dani och Haval för 5 öre

Du tvivlar för att du inte vet ett skit om hur sånt här fungerar. Dani M visste om riskerna till 150% när han bestämde sig för att göra låten, men som alla normala människor så värderade han pengarna högre vilket han kommer få känna konsekvenserna utav så småningom. Han kommer inte gå samma öde till mötes som einar men behöver definitivt kolla sig över axeln när han är ute nu för tiden vilket är välförtjänt med tanke på låtens tema. Haval kommer inte sitta inne hur länge som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Var det för att Einar var kriminell?

Kriminella erbjuds skydd om hotbild finns & de samarbetar med polis/rättsväsendet.

Einar ville inte samarbeta, varken vid förhör eller som vittne gällande kidnappningen. Därav att han inte fått något särskilt skydd från polisen.
Citera
2021-10-26, 22:03
Medlem
Citat:
Hade Nisse körkort eller körde han olagligt?
Med tanke på narkotikadomarna har jag svårt att se att transportstyrelsen skulle ge honom lämpligheten utan rent urin i några månader.
Citera
2021-10-26, 22:03
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Kriminella erbjuds skydd om hotbild finns & de samarbetar med polis/rättsväsendet.

Einar ville inte samarbeta, varken vid förhör eller som vittne gällande kidnappningen. Därav att han inte fått något särskilt skydd från polisen.
Precis, rätt logiskt. Tragiskt att han inte förstod värdet utav att få skydd från SÄPO.

Nu i efterhand så är det tydligt att han bara kastade sina pengar i sjön när han betalade skydd från Ali Khan familjen.
Citera
2021-10-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
För mig är det rätt tydligt att de 2 som la upp voi snapen med caption "Hammarby sjöstad" hade varit där några dagar innan och letat efter E, den gången hittade man inte E och det styrker det du säger om misslyckad försök och därför la man bara ut att man varit där för att markera(egentligen onödigt, när silent kill oftast är effektivast). Nästa gång dessa grabbar var i sjöstaden lyckades man och la upp snapen "smokeeed" strax efter mordet. Händelseförloppet borde ha gått till på liknande sätt eftersom MGM t.ex hade olika jackor på sig i videon.

De videor du nämner ska vara fabricerade, vilket har nämnts flera gånger i tråden. Lägg ingen tyngd på det där. Geolocation kan lätt läggas till i efterhand. Det är säkert postat för att fånga uppmärksamhet.
Citera
2021-10-26, 22:04
Medlem
Citat:
Dani M är väl inte kriminell?
Vet inte vad Dani sysslar med nu förtiden men förr höll han på med mycket skit, tror dock han vaxt upp nu
Citera
2021-10-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai
Detta är alltså inte jag som påstår. Varför det ska finnas pengar på Dani M låter jag vara fritt för spekulation

Dani M var ju den som hade låten VOI tillsammans med Einár. Och nu hittar jag inte den mer på youtube? Kan den ha provocerat dem så? Var det så att någon tolkade att man i den gjorde narr av någon som dött?
Citera
2021-10-26, 22:05
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Precis, rätt logiskt. Tragiskt att han inte förstod värdet utav att få skydd från SÄPO.

Uppenbarligen kastade han pengar i sjön när han betalade skydd från Ali Khan familjen.

Läste att hans hemliga adress blev röjd efter ett knarkåtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in