• 1
  • 2
2021-10-26, 21:03
Medlem
Jag känner mig helt handlingsförlamat och kan bara stirra rakt fram in i väggen..Orkar inte ta tag i skiten.. Hur gör ni normala som aldrig känner ångest över räkningar eller internetbanken?
Citera
2021-10-26, 21:04
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Jag känner mig helt handlingsförlamat och kan bara stirra rakt fram in i väggen..Orkar inte ta tag i skiten.. Hur gör ni normala som aldrig känner ångest över räkningar eller internetbanken?
Autogiro
Citera
2021-10-26, 21:10
Du flyttar utomlands där du både slipper räkningar och dyra utgifter som du annars gör i västvärlden. Dessutom mindre ångest och mer pengar kvar. Förstår inte vad det motiverar folk att stanna kvar i det mörka o h kalla Sverige.
Citera
2021-10-26, 21:13
Medlem
Tarrous avatar
Autogiro och E-faktura.
Citera
2021-10-26, 21:16
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Grejen är väl att så länge man har tillräckligt med pengar in så är det inga problem. När orosmolnen hopar sig och pengarna sinar så är det bara till att skramla ihop det man kan. Hyran/bostaden först om det inte är sjukt akut. Sedan mat och övrigt
Citera
2021-10-26, 21:18
Medlem
Som ovan nämnt. Autogiro, e-låda och e-faktura.
Bit i det sura äpplet på en gång och fixa det. Efter det är det bara att slänga all post.
Men, ångesten kommer väl av en kass ekonomisk situation? Dricker du mycket? Knark? Andra laster?
Jag hade en jävla ångest förr för pengarna var alltid slut. Festade upp dom och lånade till käk och mer fest i slutet av månaden. Sen skärpte jag till mig litegrann.
Citera
2021-10-26, 21:18
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Du kommer till slut fram till att det inte blir bättre av att vänta ytterligare end dag och tröttnar till slut på påminnelseavgifer.
Sen blir du en svensson av första graden. Grattis!
Citera
2021-10-26, 21:19
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Du flyttar utomlands där du både slipper räkningar och dyra utgifter som du annars gör i västvärlden. Dessutom mindre ångest och mer pengar kvar. Förstår inte vad det motiverar folk att stanna kvar i det mörka o h kalla Sverige.

Bra idé! Många vill nog fly härifrån. Men ge gärna då även mer konkreta tips på hur man kan försörja sig på ett bra sätt i olika bra andra länder. Så att många fler kan få fly undan och få mindre ångest över räkningarna här.

(Tror den ångesten man känner över räkningar här, är pga de höga skatterna och levnadskostnaderna osv osv).
Citera
2021-10-26, 21:19
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Möjligen att de flesta har saker, typ familj att ordna med eller att deras yrke är svårt att replikera i utlandet? Inte alla är globetrotters
Citera
2021-10-26, 21:20
Medlem
Vad menar Emeli att hen med ångest över räkningar ska flytta utomlands och slippa räkningar och leva billigt?? Det var det dummaste jag har hört. Vilket korkade råd. Alla kan inte packa resväska och flytta? Vart?? och hyran måste hen betala. Dumma dej.

Många har ångest varje månad när räkningarna och snart kanske restskatt kommer. Bara bita ihop och betala.
Citera
2021-10-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Autogiro

Instämmer! Jag har allt på autogiro och det är jäkligt smidigt. Köper jag på nätet så väljer jag alltid att betala med kort eller Swish, aldrig faktura. Det innebär att jag har ett lyckligt och fullständigt harmoniskt liv
Citera
2021-10-26, 21:50
Medlem
Vad är problemet har du inte råd med dina räkningar?
Att betala räkningar känns för mig riktigt bra det första jag göra oftast efter kl 24 när pengarna kommer in på kontot. Skönt att få det gjort, vill se direkt hur mycket jag har kvara att leva för under den kommande månaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in