2021-10-26, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Problemet här är att folk inte förstår hur under världen fungerar eftersom ni inte är inom den eller ens i närheten av den. Det är mycket vanligt att individer i fiendesidor har kontakt med varandra i krypterade lurar. De flesta nätverk har kontakt med varandra på något sätt och att Dumle kan goa en kille till Vårby är inte orimligt på något sätt. Har hänt i många fall tidigare.

Sen orkar jag inte sitta här och bevisa saker för att eventuellt röja min identitet. Tro mig eller inte.

Skit i dem! Jag har varit i sådana trådar länge (med annat konto).
Man känner på sig när det finns substans. De som genast ropar "Källa på det" om sådant som inte går att bevisa är bara dumma ungar (eller dumma farbröder/tanter).
Citera
2021-10-26, 20:49
Medlem
Någon som vet om Nils hade någon diagnos?
Citera
2021-10-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Problemet här är att folk inte förstår hur under världen fungerar eftersom ni inte är inom den eller ens i närheten av den. Det är mycket vanligt att individer i fiendesidor har kontakt med varandra i krypterade lurar. De flesta nätverk har kontakt med varandra på något sätt och att Dumle kan goa en kille till Vårby är inte orimligt på något sätt. Har hänt i många fall tidigare.

Sen orkar jag inte sitta här och bevisa saker för att eventuellt röja min identitet. Tro mig eller inte.

OK men vad ska motivet vara min vän?

Varför ville man ha han dödad? Han som är så oförarglig kan man ju t ex pressa eller lura på något annat sätt om man nu kan komma nära han via rapisten Dumlee & Adel.

Så vad var det som sved så mycket att han var tvungen att dö för dom?

Yesyy, polisen förstår allting. Vad du menar är kanske vad dom kan bevisa. Dvs ge åklagaren som resulterar i fällande domar, och det är att ingen pratar och vittnen ej vågar pga repressalier. Inget annat. Polisen har full koll på läget via informatörer. Vad dom kan presentera för åklagare är en annan femma.
Senast redigerad av diako 2021-10-26 kl. 20:59.
Citera
2021-10-26, 20:58
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Stämmer det att Adel och Dumle utsattes för en skottlossning vid 22-tiden dagen innan mordet på Nisse?
Citera
2021-10-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Stämmer det att Adel och Dumle utsattes för en skottlossning vid 22-tiden dagen innan mordet på Nisse?

OM... Oooom det nu är sant, vem går dagen efter helt öppet mitt i stan nära det onrådet man besköts sen kväll utan vapen, väst eller back up?!

Det är rökridå och för ge sig själv alibi för polis och eventuell i rättssalen för man goade Abdul-Naser.
Citera
2021-10-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
OK men vad ska motivet vara min vän?

Varför ville man ha han dödad? Han som är så oförarglig kan man ju t ex pressa eller lura på något annat sätt om man nu kan komma nära han via rapisten Dumlee & Adel.

Så vad var det som sved så mycket att han var tvungen att dö för dom?

Yesyy, polisen förstår allting. Vad du menar är kanske vad dom kan bevisa. Dvs ge åklagaren som resulterar i fällande domar, och det är att ingen pratar och vittnen ej vågar pga repressalier. Inget annat. Polisen har full koll på läget via informatörer. Vad dom kan presentera för åklagare är en annan femma.
Motivet kan väl ha att göra med att dom ville ha 3? miljoner från nisse efter han blev kidnappad, detta betalades aldrig. Sen vittnade ju även både nisses mor & far angående kidnappningen (Som vårby låg bakom)
Citera
2021-10-26, 21:04
Medlem
Med tanke på Adels och Dumles kriminella tillhörighet, är jag tveksam till att någon av de goade. De skulle ju innebära att Einar haft hela Sthlm emot sig, vilket jag har svårt att tro då kriminella nätverk kan gynnas med honom i behåll (speciellt när de har gemensamma fiender).

Och teorin ang Dumle goat till Vårby tror jag inte pga a) deras relation till Shottaz b) vill de verkligen mörda honom? har ju funnits bra mkt chanser till det tidigare
Citera
2021-10-26, 21:06
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
OM... Oooom det nu är sant, vem går dagen efter helt öppet mitt i stan nära det onrådet man besköts sen kväll utan vapen, väst eller back up?!

Det är rökridå och för ge sig själv alibi för polis och eventuell i rättssalen för man goade Abdul-Naser.

Jag frågar då det i media står, att de två personer som var i Nisses sällskap dagen han sköts till döds, själva varit utsatta för skottlossning, dagen innan mordet. Därav frågan, om det stämmer att Dumle och Adel varit utsatta för en skottlossning dagen innan?
Citera
2021-10-26, 21:09
Medlem
Jag får en känsla av att stackars lille Nisse "wanted to be gangster".
Uppvuxen i kulisserna på dramaten med mamma, men ville leka med dom som han upplevde som dom coola grabbarna.
Uppenbarligen lekte han i fel sandlåda.
RIP Nils.
Citera
2021-10-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Någon som vet om Nils hade någon diagnos?

Ryggskott kanske.. Vad har den frågan ens i denna tråden att göra? Spelar väl fan ingen roll om han hade ADHD eller liknande.
Citera
2021-10-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Dree Low är ute. Har story med Einar och raderat alla inlägg och följer 0 (noll) personer.
Säkert skrivet redan, har inte läst ikapp.
Va ang var adel va när kard* vart skjuten.
Kan ju vart hh som gjorde de. Därför adel inte har så mkt med hh o göra längre
Citera
2021-10-26, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaGudrun
Jag får en känsla av att stackars lille Nisse "wanted to be gangster".
Uppvuxen i kulisserna på dramaten med mamma, men ville leka med dom som han upplevde som dom coola grabbarna.
Uppenbarligen lekte han i fel sandlåda.
RIP Nils.

Väx upp för fan. Osmakligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in