2021-10-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag tror meningen med mitt inlägg gick dig spårlöst förbi.
Jag reagerade på att det kändes som låga siffror.
Nu ändrar du till att det var per vecka. Ok, 600 smålangare i 'Stockholm stad'. Det låter fortfarande lite i mina öron.
Du erkänner också att du har fått informationen från en riktigt tveksam källa. Sedan har du refererat till den felaktigt och låtit bli att länka.
Du kanske skulle börja med att läsa din ursprungliga källa ordentligt först och sedan kontrollera ursprungskällan.
I det här fallet SVT's Veckans brott.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stockholmare-koper-droger-for-30-miljoner-i-veckan

Du har nog underskattat siffrorna.
Många knarkare i Stockholm och Sverige.

Det var nån som skrev förut att en vanlig svensson hade det bättre ställt ekonomiskt än langare i stockholm och det var endast det jag bevisade var fel.
Man behöver inte va en stor langare för at tjäna stora summor vilket jag redan bevisat.
Citera
2021-10-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Fett med info?
Du menar att man bara ska tro på det som skrivs? Då kan man lika gärna lyssna på clowner som TwoThousand.

Tackar för info, men nog fan kan man ställa följdfrågor? Det skadar ju ingen?

God ton tack, kompis

Självklart kompis. Menade inte vara oartig. Det han säger om Adel och HH stämmer. Vilket är i första ögonkastet ger mer kredd till hans inlägg.

Får fortfarande inte ihop varför rapisten ska goa:a & vårbybarnen utföra.

Det viktiga är inte när första tillfälelt var utan vem sol ligger bakom kontraktet.

Om det är HH så har dom egna springisar. Likaså om det är vårby.

Dessutom väcker det frågan hur våldtäktsmännen kom nära Abdul-Naser?

Kanske han ormade in sig via Adel men då borde Adel veta.

Antingen är adel inblandad eller så har han sjukt dåligt samvete han lär sig luras av kloak råttan därav inläggen på insta. Han är nyckeln till lösa det här.
Citera
2021-10-26, 20:18
Medlem
Sheephaulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
i gängvärlden får ingen prata med polisen.

om nån då låtsas vara en del av gängvärlden fast det inte är så då kan det komma en hämdaktion/varning genom tex. en kidnappning.

Om den som blev kidnappad då fortsätter hävda att han är en del av gängvärlden samtidigt som han har pratat med mamma som pratade med polis och domstol så finns det lixom ingen annan utväg än att han blir skjuten för att han låtsades vara med i en gängvärld där man inte tillåts att tala med poliser.

Klart att det handlar om att visa alla gängmedlemmar att det finns konsekvenser om man inte klarar av att hålla sig till gängens principer, eller om man låtsas vara en del av gäng fast man inte är kapabel till att leva upp till gängens kriterier om att inte prata med polis.. och mörda om ledaren vill det.

Einar borde ha insett att polisen är vanlig människors gäng och att man ska låta dom gripa gängmedlemmar om gängen försöker blanda in folk som inte är en del av den världen.

Tänk om han samarbetade med polisen istället.. för att verkligen visa att han inte tänker nån sno hans klocka och kedjor utan att snuten griper den som snodde dom eftersom han ställde sig på den lagliga sidan. Då hade det blivit annat eftersom han dels hade haft poliser som livvakter samt att skurkarna hade fått längre straff och lärt sig att han inte ska bråkas med eftersom hans gäng polisen står bakom hans rygg och resten av samhällets rygg för att gripa gängmedlemmar som inte vet sina gränser.

Hoppas ungarna lär sig något nu då av det som hänt med Einar.

Är du en del av gängvärlden eller låtsas vara det så får du också räkna med de principer och regler som finns i den världen.
Är du inte en del av den världen så ringer du polisen om du blir utsatt för brott, eller stämmer brottslingen på egen hand.

Gärna för mig med en polismakt med våldsskapital som mosar gängen på deras egna planhalva!
Citera
2021-10-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Självklart kompis. Menade inte vara oartig. Det han säger om Adel och HH stämmer. Vilket är i första ögonkastet ger mer kredd till hans inlägg.

Får fortfarande inte ihop varför rapisten ska goa:a & vårbybarnen utföra.

Det viktiga är inte när första tillfälelt var utan vem sol ligger bakom kontraktet.

Om det är HH så har dom egna springisar. Likaså om det är vårby.

Dessutom väcker det frågan hur våldtäktsmännen kom nära Abdul-Naser?

Kanske han ormade in sig via Adel men då borde Adel veta.

Antingen är adel inblandad eller så har han sjukt dåligt samvete han lär sig luras av kloak råttan därav inläggen på insta. Han är nyckeln till lösa det här.

No offense taken 👍🏻

Nej precis, Vårby + Dumle låter ju orimligt. Men vem fan vet vad som händer i de kretsarna, förutom de som lever det livet såklart. Kanske finns någon jättelogisk förklaring deep down.

Jag har svårt att se att Adel skulle vara inblandad. Men det som väcker frågor är ju att varken han eller Dumle skadats. Blev de ens beskjutna?

Har dumle på något sätt sett till att Adel inte ska skjutas för att eventuellt kunna signa deal med Adels bolag?
Senast redigerad av PappasKebab 2021-10-26 kl. 20:21.
Citera
2021-10-26, 20:21
Medlem
Vad säger att det inte är de två som lurade ut BO som också sköt honom och hittades av polis senare?
Citera
2021-10-26, 20:21
Medlem
Varför skulle Dumle goa Nisse till Vårby? Några i tråden har ju nämt att Vårby har bra relation med Shottaz dessutom. Dumle hade väl tjänat mer på att vara tajt med Nisse och göra musik med honom, på så sätt hade Dumle förmodligen tjänat bra med vita stålar.

Något som inte stämmer här
Citera
2021-10-26, 20:22
Medlem
Sveriges rättssystem är ju så uselt, det är säkert 10 vittnen som sitter på information från kvällen. Tillsammans blir deras vittnesmål kanske lösningen. Men i Sverige blir du ju uthängd som vittne även om det inte blir något åtal. Hur många här inne hade varit redo att offra trygghet, jobb, familj, barnens skola etc för att lämna uppgifter?
Citera
Medlem
toblemonas avatar
På den video som tidningen Expressen påstår föreställer mördarna ses en person i en gul jacka med mycket karaktäridtiskt utseende. Borde gå att identifiera på jackan?
Citera
Medlem
hungrigmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Käften med ställa krav eller leka Allan på nätet hajar du. Det är helt ovidkommande och betyder ingenting för fallet hönshjärna.

Ställa krav och leka Allan? Jag citerade inlägg för att visa att allchornix69 redan sagt vart och när. Har Allchronix69 röjt sin identitet nu? Eller är det ett troll?
Senast redigerad av hungrigman 2021-10-26 kl. 20:25.
Citera
Medlem
Undra jag om Einárs familj och flickvän ställer upp i utredningen efter vad som (möjligtvis) blev konsekvensen av Lena och Eriks medverkan mot Vårby.
Citera
2021-10-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boss4Ossian
Kan väl vart hh som tog honom.

Dree Low är ute. Har story med Einar och raderat alla inlägg och följer 0 (noll) personer.
Säkert skrivet redan, har inte läst ikapp.
Citera
2021-10-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Hittade/orkade inte leta fram ett motiv i FUP:en/tråden men tror det bara handlade om lokal narkotikamarknad.

Nej tror det var hämnd för tortyrmord i Spanien. Den ene av de torterade lyckades fly och ville hämnas. Men barnkalas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in