2021-10-26, 04:25
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Klokt svar på ett korkat inlägg.
Om hans påstådda summor skulle stämma:
30 miljoner delat med 200 000 (50 000*4) = 150 smålangare i 'Stockholm stad'.
Om det hade stämt hade polisen dragit till med en nationell kommendering och punktmarkerat dessa 24/7 under två veckors tid. Många knarkare som hade sökt vård för abstinens.

Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
https://nordfront.se/drogintaget-hogt-i-stockholm-i-testomradet-knarkas-for-30-miljoner-i-veckan.smr

30 miljoner i veckan var det t.o.m.

Jag tror meningen med mitt inlägg gick dig spårlöst förbi.
Jag reagerade på att det kändes som låga siffror.
Nu ändrar du till att det var per vecka. Ok, 600 smålangare i 'Stockholm stad'. Det låter fortfarande lite i mina öron.
Du erkänner också att du har fått informationen från en riktigt tveksam källa. Sedan har du refererat till den felaktigt och låtit bli att länka.
Du kanske skulle börja med att läsa din ursprungliga källa ordentligt först och sedan kontrollera ursprungskällan.
I det här fallet SVT's Veckans brott.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stockholmare-koper-droger-for-30-miljoner-i-veckan
Citat:
– Siffrorna ska tolkas med försiktighet, man får ta hänsyn till att befolkningsunderlaget kan variera och att det kan vara folk som reser in till Stockholm, det är de som befann sig i Stockholm under de här dygnen som vi har drogtestat, säger Johan Lindberg på RISE.

Det innebär också att totalsiffran om drygt 30 miljoner kronor skulle bli betydligt högre, om hela Stockholm skulle undersökas.
Du har nog underskattat siffrorna.
Många knarkare i Stockholm och Sverige.
Citera
2021-10-26, 04:29
Medlem
Förhoppningsvis tar efterlyst upp fallet på torsdag och visar ev något material?
Citera
2021-10-26, 04:30
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akamull
Jag kom till mordplatsen ca 22:55 och det var precis när de första polisbilarna kom till platsen. Jag kom på aktergatan och poliserna sprang in på gården och jag åkte ner till slutet av Aktergatan nere vid vattnet och där hade polisen frihetsberövat vad jag antar är Dumle och Adel. Sedan efter ca 1 timme så kommer ca 7-8 poliser gående med dessa två herrar och de hade handfängsel och blev sedan transporterade från platsen.
Tror du det var dom 2 som knäppte Einar?
Citera
2021-10-26, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Tror du det var dom 2 som knäppte Einar?
Det kan jag inte uttala mig om men när det fördes till polisbilarna så var det ett jäkla pådrag kring dem.
Citera
2021-10-26, 04:42
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Einar släppte även låten Voi någon vecka efter Havals brors död som blev skjuten av mördare som flydde på elsparkcykel (Voi)

Läser man texten i låten Voi låter det absolut som den handlar om mordet på Havals bror Dara och även haval/yasin
Det behöver inte vara konstigare än att Nils inspirerades av det som snurrade runt om honom, som andra barder. Mikael Wiehe har väl gjort låtar om både Victor Jara och Guillermo Marquez Jara.

Citat:
Det kan jag inte uttala mig om men när det fördes till polisbilarna så var det ett jäkla pådrag kring dem.
Särade man på de två eller tilläts de prata med varandra?
Citera
2021-10-26, 04:43
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Att inte Dumle blev träffad av ett enda skott säger allt han hade 100 något med Einars avrättning att göra. adel och dumle visste vad som skulle ske

Han Dumble är med lite härovar... (FB) Rozh Shamal f. -95 ihjälskjuten, Blackeberg Sthlm 2019-06-30 (Mordet på Rozh 2019)
Känns modus operandi igen...
Citera
2021-10-26, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Misstänker att han inte har det, brukar oftast vara släktingar som hämnas eller beställer hämnd, Einar kommer från en svensk familj.

Menar du att... en svensk far inte skulle vara hämndlysten och kapabel att beställa mord när han sitter på miljontals kronor?
Citera
2021-10-26, 04:45
Medlem
cerns avatar
Citat:
Hur kommer det sig att Humle och Dumle var så nära brottsplatsen?
Citera
2021-10-26, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonjon19
Man gjorde Dara till Tookah och Einar till King Von
Haha.
kanske borde bura in folk som sprider gangsterpropaganda istället för att dela ut priser för det
Citera
2021-10-26, 04:47
Medlem
HGs avatar
Citat:

Fast det är ingen som ännu har blivit häktad gällande E.
Citera
2021-10-26, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det mest troliga är att det har med kidnappningen att göra. Kidnapparna hotade att döda Einar (och hans mamma) om han inte betalade tre miljoner, vilket han inte gjorde. Nu måste de visa att de menade allvar.

Vänta nu, det var bilder eller videor på en förödmjukad Einár kidnapparna hotade publicera. Vart kommer det att dom mordhotade morsan och sonen?
Citera
2021-10-26, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast det är ingen som ännu har blivit häktad gällande E.
Har jag inte sagt heller. Däremot så blev två snubbar bortförda med stort pådrag från platsen. Och det var samma personer som polisen hade jag tagit när jag kom ner till vattnet. Detta kan ju lika väl ha varit vännerna till E men att polisen ville vara säkra på detta och tog in dem på förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in