Citat:
Klokt svar på ett korkat inlägg.
Om hans påstådda summor skulle stämma:
30 miljoner delat med 200 000 (50 000*4) = 150 smålangare i 'Stockholm stad'.
Om det hade stämt hade polisen dragit till med en nationell kommendering och punktmarkerat dessa 24/7 under två veckors tid. Många knarkare som hade sökt vård för abstinens.
Om hans påstådda summor skulle stämma:
30 miljoner delat med 200 000 (50 000*4) = 150 smålangare i 'Stockholm stad'.
Om det hade stämt hade polisen dragit till med en nationell kommendering och punktmarkerat dessa 24/7 under två veckors tid. Många knarkare som hade sökt vård för abstinens.

Citat:
https://nordfront.se/drogintaget-hogt-i-stockholm-i-testomradet-knarkas-for-30-miljoner-i-veckan.smr
30 miljoner i veckan var det t.o.m.
30 miljoner i veckan var det t.o.m.
Jag tror meningen med mitt inlägg gick dig spårlöst förbi.
Jag reagerade på att det kändes som låga siffror.
Nu ändrar du till att det var per vecka. Ok, 600 smålangare i 'Stockholm stad'. Det låter fortfarande lite i mina öron.
Du erkänner också att du har fått informationen från en riktigt tveksam källa. Sedan har du refererat till den felaktigt och låtit bli att länka.
Du kanske skulle börja med att läsa din ursprungliga källa ordentligt först och sedan kontrollera ursprungskällan.
I det här fallet SVT's Veckans brott.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stockholmare-koper-droger-for-30-miljoner-i-veckan
Citat:
Du har nog underskattat siffrorna.
– Siffrorna ska tolkas med försiktighet, man får ta hänsyn till att befolkningsunderlaget kan variera och att det kan vara folk som reser in till Stockholm, det är de som befann sig i Stockholm under de här dygnen som vi har drogtestat, säger Johan Lindberg på RISE.
Det innebär också att totalsiffran om drygt 30 miljoner kronor skulle bli betydligt högre, om hela Stockholm skulle undersökas.
Det innebär också att totalsiffran om drygt 30 miljoner kronor skulle bli betydligt högre, om hela Stockholm skulle undersökas.
Många knarkare i Stockholm och Sverige.