Citat:
Ursprungligen postat av
Pirigin
Jag tolkar uppgiften från HJ som att LP är ute I gatan precis när han kommer fram med bilen. D.v.s. klart innan SG är framme vid kroppen.
Men det är väl i linje med din generella hållning att strunta i HJs förhör och anse det som mest logiskt att LP springer ut för att påkalla hjälp efter att 3-8 personer har kommit fram för att hjälpa.
Jag tänker väl mer på det faktum att HJ säger han är framme fem sekunder efter skotten. Jag har inte haft nån uppfattning att LP lämnar Olofs kropp på ett antal sekunder.
Logiskt och logiskt. Eftersom att Lisbet inte vill ha hjälp av tex AH så är det väl inte speciellt ologiskt att springa ut i vägen efter hjälp även efter att hon och andra kommit fram. Sen tror ju inte jag AH och SG är framme förrän tidigast efter 15 sekunder.
Edit: Jag läste nu förhöret du hänvisade till. Är det enda som stödjer att LP var ute i vägen innan nån kom fram till Palme? För du har ett problem med stycket du hänvisar till. Du kan inte veta om han menade när han kom fram med bilen eller när han kom fram gående.
Edit 2: Lägger man sen till det MOPspanaren säger om Tingsrätten så verkar det som att det är ytterst svårt att hävda LP var ute och sprang i vägen när han kom fram med bilen. Lutar åt att det handlade om när han gick ut ur bilen.