2021-10-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Ååh fyy faaan i helvete vilken jävla best den där Dumlehelvetet är

Och den fucking våldtäktsmannen var Einar kompis med?! Sorry men då fick han precis vad han förtjänade precis som våldtäktsmannen själv och allt patrask i det gänget kommer att få vad de förtjänar. De kommer att brinna i helvetet i evigheten det finns ingen annan plats för dem!!

Jag skiter väl för fan i Einar men den här stackars tjejen, vem tar på sig att hämnas henne?!! Mitt hjärta förblöder

Det kan väl du ta på dig? Bara du som gnäller om det.
Den våldtäkten saknar relevans för den här tråden.
Citera
2021-10-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Varför är alla så kåta på att se ett dött barn? Släpp det där med att vilja se videos på döda offer. Det hade inte varit kul om en anhörig till er blev mördad och bilder på honom eller henne spreds omkring på nätet.

Tror fler vill se exakt hur händelsen gick till istället för att se en död skottskadad Einar.
Citera
2021-10-26, 16:12
Medlem
Myggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffo166
Huggning på Chow kan man räkna bort eftersom BO där är adels barndomsvän som figurerar bland annat i adels video "våran stad"

Snälla, det pekar ännu mer på att Adel har lurat Einar.

Som du säger att BO är barndomsvän med Adel och BO blev knivhuggen av Einar(?) (Vet ej om det är sant att Einar knivhögg för jag är ej insatt i knivbråket)

Tror du att det är en slump att just Adel var med Einar när han dog?
Citera
2021-10-26, 16:13
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Kan någon insatt lista alla de rappare som är involverade i grovt organiserad brottslighet?

Jag har nedan listat ett gäng rappare som jag hittat på Spotify. Ni som är insatta i vilka dessa figurer är, kan ni nämna vilka konstellationer de tillhör, ev brott de är dömda för tidigare etc. Jag lyssnar inte på svensk hiphop, men förstått att det är rena ankdammen i Sthlm kring en rad sk svenska rapartister. Ni som har god insikt, fyll på info kring nedan nämnda artister och fyll gärna på om jag missat någon artist som har gängtillhörighet.

VCBarre
Haval
Adaam
Dumle
Adel
Manny Flaco
Sinan
Macky
1.Cuz
Greekazo
Ramme
E4:an
Z.E
Dumle
Biggie Juke
Dree Low
P.J
Thrife
Nigma
P.J
Brookz
Robbz
Owen
J.B ( Jaffar Byn )
Matte Caliste
Jr4 Silver
Jiggz
Denz
Blizzy
Simon Superti
Abidaz
Yasin
Akey
Citera
2021-10-26, 16:13
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jag var tidigt inne på att det skulle vara barn som utfört dådet för att sitta sina 4 år och kliva i hierarkin men nu blir jag faktiskt lite skeptisk till det.

Är inte tanken med att just rekrytera en hundra gubbe den att man tidigt även ska överlämna sig så att polisen inte vänder upp och ner på hela Stockholms underjord? Då borde polisen nästan ha haft någon anhållen nu känner jag.

Jag börjar tro att detta är två "svenskar" som normalt bor i Spanien som kommit hit för att göra detta. Nu är de förmodligen i Spanien igen, eller på vägarna dit. Många beställningsmord som uppmärksammats har haft sin bas i Spanien. Även där som många stora inom den undre världen befinner sig.
Jag tror det lutar sig mer åt att det är springpojkar.
Självklart lämnar sig inte springpojkarna in sig själva självmant.

Majoriteten av gängskjutningarna i Sverige leder inte till att någon gärningsman blir åtalad, så varför skulle inte dessa eventuella springpojkar först se om dom kan klara sig undan sina straff?

Jag tror att du gör det för komplicerat. Detta är förmodligen inte så avancerad planering som många kan tro. Detta är ingen gangsterfilm där man anlitar två svenskar från Spanien.

Jag tror inte det är mer avancerat än att två vilsna springpojkar helt enkelt fick erbjudandet av en gängledare.
Citera
2021-10-26, 16:14
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jag var tidigt inne på att det skulle vara barn som utfört dådet för att sitta sina 4 år och kliva i hierarkin men nu blir jag faktiskt lite skeptisk till det.

Är inte tanken med att just rekrytera en hundra gubbe den att man tidigt även ska överlämna sig så att polisen inte vänder upp och ner på hela Stockholms underjord? Då borde polisen nästan ha haft någon anhållen nu känner jag.

Jag börjar tro att detta är två "svenskar" som normalt bor i Spanien som kommit hit för att göra detta. Nu är de förmodligen i Spanien igen, eller på vägarna dit. Många beställningsmord som uppmärksammats har haft sin bas i Spanien. Även där som många stora inom den undre världen befinner sig.

Spåren leder gentemot FLG's gängmiljö och användningen av deras bästa allmänt okända skytt..

Därför att Haval's användning av Yasin's kontakter är ett vanligt förekommande.

Dessutom festade Euro kvällen Einar dog riktigt hårt som var synligt på hans livestream från aktuell kväll där kommentarer i chatten påpekade att Einar var död men han fortsatte o blev nästan uppmuntrad av att dom skrev det.

Vad som inte är känt med rapparen Euro är att han har en aktiv bror i FLG's gängets miljö.

Så stort sätt alla spår pekar mot FLG's miljö och anhängare.

Skulle se det här fallet som avslutat nu.
Citera
2021-10-26, 16:14
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Man kan också försöka sätta sig in i Einar's perspektiv när der gäller hans senaste låtar, som beskrivs som hot / dissar mot t.ex. Haval/Haval's lillebror Dara.

Jag tror att Einar var väl medveten om effekten utav att på ett snyggt sätt lägga in dissar mot andra artister.

Det i sig gör att det skapar ett intresse av folk att streama hans musik och lyssna efter eventuella dissar mot t.ex. Haval.

Är det någon som håller med? Om man bara utgår från att maximera ens streams på Spotify så är det rätt effektivt sätt att få ut så mycket streams som möjligt.

Leker man med elden isåfall? Absolut.
Känns som han var fast i en rävsax. Einar var ingen fullblodsgangster. Han gillade att rappa och han var duktig på det. Att han blev miljonär på att rappa om vapen och våld retade upp Vårbynätverket eftersom han ansågs vara en "studiogangster". Han behövde visa om han verkligen var så tuff som hans låtar gav sken av.

Han var tvungen att "hämnas" för kidnappningen på något sätt. Antingen för att han själv ville markera, eller för att andra i hans närhet pushade honom till att markera mot Vårbynätverket.
Men eftersom han inte är någon riktig gangster så kunde han inte hämnas genom våld utan allt han kunde göra var att lägga in dissar i musiken. Det är min uppfattning iallafall.
Senast redigerad av yessyy 2021-10-26 kl. 16:26.
Citera
2021-10-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Kan någon insatt lista alla de rappare som är involverade i grovt organiserad brottslighet?

Jag har nedan listat ett gäng rappare som jag hittat på Spotify. Ni som är insatta i vilka dessa figurer är, kan ni nämna vilka konstellationer de tillhör, ev brott de är dömda för tidigare etc. Jag lyssnar inte på svensk hiphop, men förstått att det är rena ankdammen i Sthlm kring en rad sk svenska rapartister. Ni som har god insikt, fyll på info kring nedan nämnda artister och fyll gärna på om jag missat någon artist som har gängtillhörighet.

VCBarre
Haval
Adaam
Dumle
Adel
Manny Flaco
Sinan
Macky
1.Cuz
Greekazo
Ramme
Z.E
Dumle
Biggie Juke
Dree Low
P.J
Thrife
Nigma
P.J
Brookz
Robbz
Owen
J.B ( Jaffar Byn )
Matte Caliste
Jr4 Silver
Jiggz
Denz
Blizzy
Simon Superti
Abidaz
Yasin
Akey

På vilket sätt är t.ex Matte Caliste inblandad i grov brottslighet? Han producerar och rappar inte ens själv längre. Sitter du på inside information eller snackar du bara skit?
Citera
2021-10-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag tror det lutar sig mer åt att det är springpojkar.
Självklart lämnar sig inte springpojkarna in sig själva självmant.

Majoriteten av gängskjutningarna i Sverige leder inte till att någon gärningsman blir åtalad, så varför skulle inte dessa eventuella springpojkar först se om dom kan klara sig undan sina straff?

Jag tror att du gör det för komplicerat. Detta är förmodligen inte så avancerad planering som många kan tro. Detta är ingen gangsterfilm där man anlitar två svenskar från Spanien.

Jag tror inte det är mer avancerat än att två vilsna springpojkar helt enkelt fick erbjudandet av en gängledare.
Ne så kan det ju också vara, mord i Sverige kanske är en barnlek numera och polisen vet inte hur man löser sånt.
Citera
2021-10-26, 16:18
Medlem
Ken Drydens avatar
Varför åklagaren HELT utesluter att mordet har med knivdådet på N & C att göra, beror på detta (om jag nu fattade allt rätt):

Einar och hans gäng (Dumle, Adel, Lais, etc) var på N & C. Det blev bråk med någon/några andra och Lais fick smaka kniven, därefter försvann gärningsmannen (som jag inte vet vem det är).

Polisen kom och retade upp sig på att ingen ur Einars gäng ville tala om vad som hade hänt och plockade därför med sig hela gruppen till Kronobergshäktet för att svalka av dem.

I samband med detta så uppstod en helt sjuk ryktesspridning där det faktum att "Einar hade arresterats i samband med knivdåd på N & C vid Stureplan" snabbt förvandlades till "Einar har arresterats för ett knivdåd på Stureplan" och till sist "Einar försökte knivmörda en snubbe ur HH och nu har han ett pris på sitt huvud".
Citera
2021-10-26, 16:21
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist

VCBarre
Haval
Adaam
Dumle
Adel
Manny Flaco
Sinan
Macky
1.Cuz
Greekazo
Ramme
Z.E
Dumle
Biggie Juke
Dree Low
P.J
Thrife
Nigma
P.J
Brookz
Robbz
Owen
J.B ( Jaffar Byn )
Matte Caliste
Jr4 Silver
Jiggz
Denz
Blizzy
Simon Superti
Abidaz
Yasin
Akey
VCBarre - Tidigare haft småbrott i sin ryggsäck, t.ex. narkotikabruk. Har suttit häktad för misstänkt mord för ett tag sedan, blev dock friad rätt fort.

Haval - Har varit med i mycket rån. Han är framförallt känd för rånet i Oslo där han och 3 (?) andra rånade en guldbutik. Det tog inte många dagar förens norsk polis gjorde en husransakan i lägenheten han befann sig i, i Norge.

Adaam - Inget märkvärdigt i hans ryggsäck. Har åkt dit för narkotikabrott, inte mycket mer än så.

Z.E - Åkt dit för narkotikabrott, rån och rattfylla. Rånade ett äldre par i deras bostad i Stockholm.

Dree Low - Inblandad i många brott sedan ung ålder. Allt från vapenbrott till rån. Polisen har uttalat sig om Dree Low i många FUP. Under det senaste brottet som han i nuläget sitter häktad för (rån i en kiosk) så beskriver en Polis att han har stoppat Dree Low minst 100 gånger för en rutinkoll.

Andra användare får gärna lägga in mer input på dessa individer / resterande.
Citera
2021-10-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Spåren leder gentemot FLG's gängmiljö och användningen av deras bästa allmänt okända skytt..

Därför att Haval's användning av Yasin's kontakter är ett vanligt förekommande.

Dessutom festade Euro kvällen Einar dog riktigt hårt som var synligt på hans livestream från aktuell kväll där kommentarer i chatten påpekade att Einar var död men han fortsatte o blev nästan uppmuntrad av att dom skrev det.

Vad som inte är känt med rapparen Euro är att han har en aktiv bror i FLG's gängets miljö.

Så stort sätt alla spår pekar mot FLG's miljö och anhängare.

Skulle se det här fallet som avslutat nu.

Hörrudu GW, alternativt mullvad i den undre världen, du som sitter på så mycket intel kanske bör gå till polisen med all den ”fakta” du har samlat på sig. Trots allt har du ju identifierat mördaren, den bästa allmänt okända skytten som missade 7/10 skott. Dessutom har du ju lagt fram motivet, planen och flyktvägen.

Strålande jobb ”dektektiven”…….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in