Citat:
Ursprungligen postat av
Leif.Jennekvist
Kan någon insatt lista alla de rappare som är involverade i grovt organiserad brottslighet?
Jag har nedan listat ett gäng rappare som jag hittat på Spotify. Ni som är insatta i vilka dessa figurer är, kan ni nämna vilka konstellationer de tillhör, ev brott de är dömda för tidigare etc. Jag lyssnar inte på svensk hiphop, men förstått att det är rena ankdammen i Sthlm kring en rad sk svenska rapartister. Ni som har god insikt, fyll på info kring nedan nämnda artister och fyll gärna på om jag missat någon artist som har gängtillhörighet.
VCBarre
Haval
Adaam
Dumle
Adel
Manny Flaco
Sinan
Macky
1.Cuz
Greekazo
Ramme
E4:an
Z.E
Dumle
Biggie Juke
Dree Low
P.J
Thrife
Nigma
P.J
Brookz
Robbz
Owen
J.B ( Jaffar Byn )
Matte Caliste
Jr4 Silver
Jiggz
Denz
Blizzy
Simon Superti
Abidaz
Yasin
Akey
VCBarre - Tidigare haft småbrott i sin ryggsäck, t.ex. narkotikabruk. Har suttit häktad för misstänkt mord för ett tag sedan, blev dock friad rätt fort.
Haval - Har varit med i mycket rån. Han är framförallt känd för rånet i Oslo där han och 3 (?) andra rånade en guldbutik. Det tog inte många dagar förens norsk polis gjorde en husransakan i lägenheten han befann sig i, i Norge.
Adaam - Inget märkvärdigt i hans ryggsäck. Har åkt dit för narkotikabrott, inte mycket mer än så.
Z.E - Åkt dit för narkotikabrott, rån och rattfylla. Rånade ett äldre par i deras bostad i Stockholm.
Dree Low - Inblandad i många brott sedan ung ålder. Allt från vapenbrott till rån. Polisen har uttalat sig om Dree Low i många FUP. Under det senaste brottet som han i nuläget sitter häktad för (rån i en kiosk) så beskriver en Polis att han har stoppat Dree Low minst 100 gånger för en rutinkoll.
Andra användare får gärna lägga in mer input på dessa individer / resterande.