2021-10-26, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Såg du vad jag skrev? www.lästråden.nu betyder LÄS TRÅDEN NU.
Det har diskuterats både på längden och tvären vad Einar rappade om Dara.
Och det gäller alla er andra också som uppenbarligen aldrig fört en diskussion i ABoK.
Läs tråden först -INNAN ni kommer med debila frågor och saker som redan diskuterats.
Jag är inte den du diskutera med men din attityd är inte så trevlig. Ni kan diskutera Einars texter och Dara bäst ni vill för det är inget annat än tolkningar. Einar la flera månader, ibland uppåt ett år på sina låtar. Jag minns att låten Voi släpptes strax efter att brodern sköts och då var alla helt säkra på att Voi refererade till skjutningen även om låten funnits som teaser veckor innan skjutningen.

Att Einar rappar "vi klipper din bror" kan lika gärna vara en slump, han är inte den första som rappar om att folk ger sig på familjemedlemmar. Einars låt kan av en slump haft release date strax efter skjutningen och inte vara relaterad. Men den kan också vara relaterad. Det blir vad man gör det till.

Einar har ett tiotal låtar där han nämner skjutning på dig, mig, bröder, grabbar, gäng, alla ska skjutas. Är alla kanske riktade mot Dara? Flera år innan han sköts?

Med andra ord, man ska inte stirra sig blint i hans lyrics. Han sköt någon i nästan varje låt som han släppte.
Citera
2021-10-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Så med andra ord finns det inga ordentliga bevis för forumsanningen att Einar dissade Havals avlidne bror. Det tycker jag är ganska relevant när det omnämns som belagda fakta..

Vilken planet bor du på? När blev en forumsanning belagda fakta?
Det finns mer och det finns mindre trovärdiga personer, vilka dessa är lär man sig när man läser
trådarna. Så du kan börja med det, innan du konstaterar vad som är trådsanning eller ej.
Citera
2021-10-26, 15:36
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jag är inte den du diskutera med men din attityd är inte så trevlig. Ni kan diskutera Einars texter och Dara bäst ni vill för det är inget annat än tolkningar. Einar la flera månader, ibland uppåt ett år på sina låtar. Jag minns att låten Voi släpptes strax efter att brodern sköts och då var alla helt säkra på att Voi refererade till skjutningen även om låten funnits som teaser veckor innan skjutningen.

Att Einar rappar "vi klipper din bror" kan lika gärna vara en slump, han är inte den första som rappar om att folk ger sig på familjemedlemmar. Einars låt kan av en slump haft release date strax efter skjutningen och inte vara relaterad. Men den kan också vara relaterad. Det blir vad man gör det till.

Einar har ett tiotal låtar där han nämner skjutning på dig, mig, bröder, grabbar, gäng, alla ska skjutas. Är alla kanske riktade mot Dara? Flera år innan han sköts?

Med andra ord, man ska inte stirra sig blint i hans lyrics. Han sköt någon i nästan varje låt som han släppte.

(FB) Nils Grönberg - Einár - ihjälskjuten, Hammarby Sjöstad 2021-10-21

Tänk på att läsa i tråden innan faller för vilseledande information.
Citera
2021-10-26, 15:38
Medlem
hungrigmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hungrigman
Karta: https://ibb.co/nwCBhb8
Cykelställ 1: https://ibb.co/bBtL4wp
Cykelställ 2: https://ibb.co/yYFcjZm
Väg till innergård: https://ibb.co/WD73jfH
Port 25 med skotthål: https://ibb.co/MsLcjmp

Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Jag är inne lite på samma spår, tror absolut någon av dom kan vara invlolverad på något sätt. Men väldigt intressant tanke att Adel kanske blev tvingad att hjälpa dom döda Einar efter det som hände på restaurangen.. Det händer ju att dom tvingar någon i närheten av personen dom vill åt att välja mellan att goa eller att dö själva.

Se bild "Cykelställ 1"
Senast redigerad av hungrigman 2021-10-26 kl. 15:42.
Citera
2021-10-26, 15:45
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Sammanfattning

Einars text som ryktas handla om Dara från den nysläppta låten DANSA:
”Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror **** ****”

Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh

Håller med dig. "Bror" används ju i var och varannan mening i dessa kretsar, utan att för den delen syfta till någon biologisk bror. Att det skulle vara riktat mot Dara är än så länge bara ett rykte baserat på låttexten som jag har lagt i sammanfattningen på sida 409. Hittills finns inget konkret på det spåret.
Senast redigerad av yessyy 2021-10-26 kl. 15:48.
Citera
2021-10-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, okej, jag förstår (nog) hur du menar, men hur vet vi att motivet till kidnappningen var ekonomisk? Det har så sagts, ja, men de här pojkarna är väl inte direkt kända för att lätta på sina hjärtan i tid och otid?

Hur som haver, så kan förstås knivskärningen på N&C vara avgörande ändå. Vad jag förstår var dock NG och den knivskurne där i sällskap?

Edit;
Kidnappningen behöver ju inte ha varit i grunden motiverad av/ genom utförarna.

Tack vare Encro vet vi väldigt mycket om kidnappningen. I FUP som du kan hitta i den tråden kan man läsa deras konversationer i chatten de trodde var säkert krypterad. Ingenstans nämns något som Einar skulle gjort sig skyldig till. De snackar om pengar klockor och kedjor. Ibland frågar någon av underhuggarna typ "varför" "vad har han gjort" och får till svar "Han rappar kefft".=Inget "vettigt" skäl.
De kollar med Yasin "har han klockan på sig". Haval poserar med Nisses kedjor och text att han "säkrat guldet". Alla ansträngningar efteråt gick ju ut på att skrämma honom/mamma (som kontrollerar pengarna då Nils var minderårig) att betala 3 miljoner.

Då E håller sig undan och inte betalar resonerar Ilja att om Nisse inte sagt alla detaljer kanske mamma Lena inte inser vilka de har att göra med (=och våldskapitalet de besitter). Han spekulerar att "Om hon tror det är hans gamla polare i Dalen, typ som Thrife så är det inte så konstigt om hon inte tar det på allvar".
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-26 kl. 15:50.
Citera
2021-10-26, 15:59
Medlem
R.Bloodworths avatar
Varför är alla så kåta på att se ett dött barn? Släpp det där med att vilja se videos på döda offer. Det hade inte varit kul om en anhörig till er blev mördad och bilder på honom eller henne spreds omkring på nätet.
Citera
2021-10-26, 16:00
Medlem
Frickys avatar
Man kan också försöka sätta sig in i Einar's perspektiv när det gäller hans senaste låtar, som beskrivs som hot / dissar mot t.ex. Haval/Haval's lillebror Dara.

Jag tror att Einar var väl medveten om effekten utav att på ett snyggt sätt lägga in dissar mot andra artister.

Det i sig gör att det skapar ett intresse av folk att streama hans musik och lyssna efter eventuella dissar mot t.ex. Haval.

"Ey, lyssna på denna låten från Einar, han dissar Haval där"

Är det någon som håller med? Om man bara utgår från att maximera ens streams på Spotify så är det rätt effektivt sätt att få ut så mycket streams som möjligt.

Leker man med elden isåfall? Absolut.
Senast redigerad av Fricky 2021-10-26 kl. 16:02.
Citera
2021-10-26, 16:05
Medlem
EnLitenkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Varför är alla så kåta på att se ett dött barn? Släpp det där med att vilja se videos på döda offer. Det hade inte varit kul om en anhörig till er blev mördad och bilder på honom eller henne spreds omkring på nätet.

Är nog för att det har blivit vardagsmat.
Se hur det är i Brasilien och Mexico t.ex...

Vi är snart i samma klass!
Citera
2021-10-26, 16:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Tack vare Encro vet vi väldigt mycket om kidnappningen. I FUP som du kan hitta i den tråden kan man läsa deras konversationer i chatten de trodde var säkert krypterad. Ingenstans nämns något som Einar skulle gjort sig skyldig till. De snackar om pengar klockor och kedjor. Ibland frågar någon av underhuggarna typ "varför" "vad har han gjort" och får till svar "Han rappar kefft".=Inget "vettigt" skäl.
De kollar med Yasin "har han klockan på sig". Haval poserar med Nisses kedjor och text att han "säkrat guldet". Alla ansträngningar efteråt gick ju ut på att skrämma honom/mamma (som kontrollerar pengarna då Nils var minderårig) att betala 3 miljoner.

Då E håller sig undan och inte betalar resonerar Ilja att om Nisse inte sagt alla detaljer kanske mamma Lena inte inser vilka de har att göra med (=och våldskapitalet de besitter). Han spekulerar att "Om hon tror det är hans gamla polare i Dalen, typ som Thrife så är det inte så konstigt om hon inte tar det på allvar".
Det här låter dock inte som att ett motiv bör avskrivas.
Citera
2021-10-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
"Rappare" är magstarkt av Expressen ja. Våldtäktsman vore en mer passande benämning. Här kan man läsa lite om våldtäktsmannen Dumle (Mehd* *=i).
https://www.friatider.se/gruppvaldtog-flicka-tills-hon-nastan-forblodde-slipper-fangelse

Jag förstår inte varför ingen har hämnats på Dumle för att han goade Rozh? Och ingen som har hämnats för våldtäkten? Känns som att Dumle borde ha många fiender men av någon anledning så har han inte det. Hur kommer det sig?

Ååh fyy faaan i helvete vilken jävla best den där Dumlehelvetet är

Och den fucking våldtäktsmannen var Einar kompis med?! Sorry men då fick han precis vad han förtjänade precis som våldtäktsmannen själv och allt patrask i det gänget kommer att få vad de förtjänar. De kommer att brinna i helvetet i evigheten det finns ingen annan plats för dem!!

Jag skiter väl för fan i Einar men den här stackars tjejen, vem tar på sig att hämnas henne?!! Mitt hjärta förblöder
Citera
2021-10-26, 16:07
Medlem
Jag var tidigt inne på att det skulle vara barn som utfört dådet för att sitta sina 4 år och kliva i hierarkin men nu blir jag faktiskt lite skeptisk till det.

Är inte tanken med att just rekrytera en hundra gubbe den att man tidigt även ska överlämna sig så att polisen inte vänder upp och ner på hela Stockholms underjord? Då borde polisen nästan ha haft någon anhållen nu känner jag.

Jag börjar tro att detta är två "svenskar" som normalt bor i Spanien som kommit hit för att göra detta. Nu är de förmodligen i Spanien igen, eller på vägarna dit. Många beställningsmord som uppmärksammats har haft sin bas i Spanien. Även där som många stora inom den undre världen befinner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in