Citat:
Ursprungligen postat av
GangstaVaxxer
Såg du vad jag skrev?
www.lästråden.nu betyder LÄS TRÅDEN NU.
Det har diskuterats både på längden och tvären vad Einar rappade om Dara.
Och det gäller alla er andra också som uppenbarligen aldrig fört en diskussion i ABoK.
Läs tråden först -INNAN ni kommer med debila frågor och saker som redan diskuterats.
Jag är inte den du diskutera med men din attityd är inte så trevlig. Ni kan diskutera Einars texter och Dara bäst ni vill för det är inget annat än tolkningar. Einar la flera månader, ibland uppåt ett år på sina låtar. Jag minns att låten Voi släpptes strax efter att brodern sköts och då var alla helt säkra på att Voi refererade till skjutningen även om låten funnits som teaser veckor innan skjutningen.
Att Einar rappar "vi klipper din bror" kan lika gärna vara en slump, han är inte den första som rappar om att folk ger sig på familjemedlemmar. Einars låt kan av en slump haft release date strax efter skjutningen och inte vara relaterad. Men den kan också vara relaterad. Det blir vad man gör det till.
Einar har ett tiotal låtar där han nämner skjutning på dig, mig, bröder, grabbar, gäng, alla ska skjutas. Är alla kanske riktade mot Dara? Flera år innan han sköts?
Med andra ord, man ska inte stirra sig blint i hans lyrics. Han sköt någon i nästan varje låt som han släppte.