Citat:
Ursprungligen postat av
boboboxbox
Japp.
Det är egentligen inte fel på vägen i sig, det är folket som trafikerar den som inte möter kraven vägen ställer.
Den som kliver på E4an vid Knutpunkten, Helsingborg har ca 880 komatösa kilometer och mer än 9 timmar av pacificerande mötesskild trafik bakom sig när man plötsligt måste börja köra bil just där räcket slutar.
Alltför många klarar inte denna omställning i ett land där fördumningen till och med går ut över självbevarelsedriften.
Självklart skulle vägsträckan byggts om för länge sedan. Eftersom folk inte har respekt för livet längre.
Instämmer till fullo. Vägen borde åtgärdas, men folks trafikvett borde åtgärdas mer.
Det finns några farliga sträckor där med svängar på krön, 2+1 utan vajerräcke och dessutom kommer varningen att filerna går ihop bara 200 meter innan, inte 400 som på alla andra ställen. Ligger man i 100-110 där så blir det lurigt, speciellt på vintern.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hurt-Åke
Fyndigt skrivet. Men det lär vara betydligt mindre än en procent av trafiken där som kört någon längre sträcka på E4 söderifrån. Så även om det låter som du har en bra poäng på grund av den fyndiga formuleringen så är den ogiltig.
Rätt många som åker Stockholm-Sundsvall, eller varför inte Stockholm-Åre via Sundsvall. Det är snarare regel än undantag att folk håller för kort avstånd till framförvarande fordon, speciellt under turistveckorna. Men även om du bara åker Gävle-Sundsvall så verkar omställningen vara svår.
Jag förstår inte varför man inte åtalar förarna i de båda bilarna som kört in i olyckan. De har inte hållit tillräckligt avstånd till framförvarande och således förvärrat olyckan avsevärt.
Citat:
Ursprungligen postat av
matte7510
Ja precis, vad hände med olyckan. Vet någon nånting?
Jag passerade dagen efter olyckan. Om jag ska gissa utifrån hur däckspåren på platsen ser ut så gissar jag att husbilen kommit norrifrån och i en vänsterkurva kolliderat med personbilen (PB1) med den åtalade, som har kommit över på fel sida vägen. Sedan har det kommit en personbil (PB2) söderifrån och kört in i olyckan, och sedan ännu en personbil (PB3) söderifrån som har försökt väja för framförvarande (PB2), men ändå kört in i olyckan. Men det kan såklart vara helt fel.