2021-10-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skedpinne
Varför ska de gå ut på gatan bland en massa civvare, barnvagnar, skumma bilar, kameror och grannar med öppna fönster som försöker sova? Skönare att röka i cykelförråden under höghusen, där kan man ta av sig tröja tshirt, skuggboxas lite, göra armhävningar, skruva loss ventilationslock, hotboxa, freestyla och få lite egentid i bunkermiljö, bra för sinnen utan externa intryck. Einar var en liten bögfag som lekte reckless, ingen gillar honom, han är inte saknad.

Varför ens gå ut när dom kan röka inne? som dom gör i varannan story på IG
Citera
2021-10-26, 10:41
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Jag röker cannabis och gör allt för att undvika att köpa av de kriminella gängen (de har dåliga varor för ett dyrt pris så varför skulle jag handla där?) men om resten av befolkningen hade ett val så hade de hellre köpt bra varor i en affärer istället. Narkotikan går aldrig att få bort så lika bra att förstå det så vi kan ändra våra idiotiska lagar istället så folk slipper handla av dessa folk.

Helt enig och jag gör likadant.

Men besviken på flashback att vi inte har klarat upp vem som mördat Einar. Fan ni vet ju annars vilken färg frugans pojkväns kallingar har.
Citera
2021-10-26, 10:42
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Hur ser det ut med att ställa upp i polisens utredningar? Adel och Dumle ville inte medverka i polisens utredning om skottlossningen dagen innan Einár dog, men kan de avböja vidare medverkan om mordet?

Åklagaren utreder inte heller att skottlossningarna skulle ha ett samband. Detta fallet kommer aldrig lösas..

Herregud...
Citera
2021-10-26, 10:43
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag börjar tro att svensk polis är inkompetenta och kan inte lösa dessa brott. Jag tror inte polisen förstår denna brottslighet. Jag kan inte tänka mig att de INTE kartläggt alla inom dessa kriminella nätverk eller är polisen förbjudna att göra listor? (ni kommer ihåg listan på romer i Skåne för ett par år sedan).

).

De får och har "listor".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Spaningsregistret
Dessutom använder de sig av informatörer.
Citera
2021-10-26, 10:44
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skedpinne
Med största sannolikhet är det en inom vapenbecknarbranschen som beställt möte i bunkermiljön.

Många som handlar med vapen träffar efterlysta folk dagligen.

Mördarna är smarta, de goar ingen.

Mördarna väntar på kunden hör av sig, gäller att ha kallt huvud, sedan tar man kunden på hemleveransen. Kan dröja veckor, månader, men man ska aldrig visa intresse som säljare, utan bara vänta in kund.

Einar goa sig själv med vapenleverantör som sköt honom. Det är många mord på så sätt. Stupid boy.

Knarksäljare får så jävla mycket blond fitta genom att leverera till abstinenta småpundande blondisar. Einar var samma, bara en svenskt pundarluffare som hör av sig för knatches när han är absad.

Bästa sättet att komma undan med grovt brott det är att sälja olagliga saker till kunden som beställt det själv, de anar inget och efter en bra historik så litar de på säljaren. När båda parterna (köpare/säljare) är efterlysta och lever under jord och rör sig ljusskyggt naturligt i flera år med burnerphones som mest är det omöjligt att ta fast.

Ska du leta efter gängkriminella som du vill mörda är det sämsta sättet att spana på de i orten. Bästa sättet är att själv sälja saker som de vill ha då kommer de som flugor till skit och möter dig på dina villkor hahhahaa. Einar = bögfag som trodde han kunde gamet. Han blev rökt som så många andra som handla med vapen, en i mängden. Fler kommer ryka på samma sätt.

Detta var ingen fjortisgoa:ning av hans vän detta var 100% vapensäljare. Den som fixa vapen åt einar är mellanhand och hetaste spåret.

Haha asså herregud, underhållande läsning men vilken livlig fantasi du har! Du har kritat en femma en gång och tror nu att du är king pin i vapenhandlar-gamet Vad snackar du ens om? Är motivet då bara att döda en kund för att vapensäljaren hatar pengar.. Tror du tittat för mycket på actionrullar.
Citera
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Vittnen har väl sett dom springa åt olika håll medans två andra jagade Einar. Vore helt efterblivet av dom att själva skjuta honom

Nisse hade väl oftast väst men med dessa två lirare så fanns den inte på så vore väl påpassligt att lura ut nisse på en rök sen knäppa han bakifrån, sen grinar vi ut lite när bängen kommer
Citera
Medlem
Jag tror att vi redan nu kan konstatera att polisen har inte möjlighet att få fram bevis som kan leda till fällande dom. Troligen får vi inte ens en säker indikation på vem som är uppdragsgivare eller vilka som utförde avrättningen. Einar rörde sig alldeles för mycket i kriminella kretsar, för många som känner honom och alldeles för många fiender.

Men det positiva är iallafall att vi och polisen nu är mer medvetna om hur organiserade och kriminella dessa gäng är inkl musikkändisarna. Att där finns gott om pengar och att där finns folk som mördar på kontrakt.

Just nu lider stockholmspolisen av resursbrister och går på knäna. Det är jättesällan de löser några av gängmorden.

Det man kan hoppas på är att samma personer begår fler mord. Till slut måste de göra såpass grova misstag att även en stockholmpolis får ihop fällande material som håller i en rättegång för åtminstone några avrättningar som sker i framtiden.

Men det ser inte bra ut. Vi kanske kan räkna med 300 avrättningar i Sverige kommande 5 åren och med jättemycket tur lösa 25 av fallen.

Mitt stående tips är att de två andra rapparna som var med Einar inte är helt oskyldiga i det här sammanhanget. De kan ha golat eller även beställt avrättningen.
Citera
2021-10-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
1 låt har han gjort som precis är släppt så han är ingen "rappare" utan borde kallas i medierna för våldtäcksmannen.

Sök Dumlee - Casha in, pinsam låt.

Låt va för rappen, men slingan i bakgrunden är fenomenal
Nån sampling kanske
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svintohaar
Ok oavsett då, vem har vittnat om att de är fler personer där öht. Kan det inte vara så att A och D faktiskt är skyttarna?

Eftersom ingen av dessa glockviftare besvarat elden såattsäga

Varför skulle Adel gå runt med vapen när han vet att polisen vet exakt vem han är och har koll på honom? Samma sak med Dumle dömd för en sån grov våldtäkt. Självklart har polisen exakt koll på vilka dom här. Att en av Sveriges största rappare går runt på vapen i ett bostadsområde när polisen har koll, har är inte så dum. I det fallet hade han skickat något som har det. Inte han själv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PPOSSA
Kanske gick in cykelrummet för att gömma sina vapen för att inte ha dom på sig eller i hemmet?

Planerat av skyttarna att vänta utanför då dom vet att E kommer vara obeväpnad då han kommer ut.

Jag tror inte E skulle gömma vapen i cykelförrådet på sin egen gård och sedan gå ut obeväpnad (med hotbild mot sig).

Det jobbiga med såna här (gissningsvis) gängrelaterade uppgörelser är att alla parter håller tyst om allt.
Finns lätt 20tal personer i deras kretsar som vet exakt vem och varför
Citera
2021-10-26, 10:49
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Dumle har nog goat Einar till Haval/Vårby/Skarpnäck/Dalen. Det är ju lite intressant att Dumle precis inlett en karriär inom hiphop också..

Gissar att Dumle manipulerat Einar typ "bror om du hjälper mig med musiken så hjälper jag dig på gatan, DP har din rygg" osv.

Einar glömde att DP inte har någon heder och är just det - dödspatrullen. Psykopater som mördar eller goar folk för pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
Dumle är en horunge, hans rappkarriär är ett påhitt för att komma närmare Einar, via adel.
Dumle goade Rozh på order av "Luis" ifrån Rissne, Luis Silvia ? Han som har en bror som är fotbollskille.
Luis är bra med Dalen folket b.la Modo därav kan Luis va länken mellan goaren (dumle) till beställaren.
Någon skrev att Rissne och vårby är nära, där har ni svaret på Rissnes goarens inblandning.
(...)
Finns ingen anledning att tro annat än att Dumle, som redan goat ut minst en som vi med säkerhet vet om inte skulle ha goat ut E. 1-2 veckor de börja umgås dör E, precis som fallet med Rozh.
Minns ni, likadant gjort horungen då han lade upp bilder på sig själv och Rozh på insta och "lekte" vän med Rozh. Han skrev till Rozh, att han gillade Rozh's musik och de borde börja hänga. Han "pushade" rozh till att göra musik, vilket egentligen var en fasad för att skapa förtroende hos Rozh.
Minns att Rozh anhörig, sa i förhör att Rozh inte litade på Dumle så mycket då folk som umgås med honom dör. (inte ordagrant)
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Varför beskrivs Dumle som en rappare i media, kan någon länka till den musik han påstås ha gjort?

Dumle är allt från gruppvåldtäktsman (på nivån att man spyr av FUPen) och goare, och den mest osympatiska gängmedlemmen vi har i det här landet?! Den som alla som följt SZ/DP-härvan undrar hur i helvete ingen skjutit ihjäl.

Jag är nära att ringa Expressen och skälla ut den som satt etiketten rappare på den jäveln.
"Rappare" är magstarkt av Expressen ja. Våldtäktsman vore en mer passande benämning. Här kan man läsa lite om våldtäktsmannen Dumle (Mehd* *=i).
https://www.friatider.se/gruppvaldtog-flicka-tills-hon-nastan-forblodde-slipper-fangelse

Jag förstår inte varför ingen har hämnats på Dumle för att han goade Rozh? Och ingen som har hämnats för våldtäkten? Känns som att Dumle borde ha många fiender men av någon anledning så har han inte det. Hur kommer det sig?
Citera
2021-10-26, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hungrigman
Karta: https://ibb.co/nwCBhb8
Cykelställ 1: https://ibb.co/bBtL4wp
Cykelställ 2: https://ibb.co/yYFcjZm
Väg till innergård: https://ibb.co/WD73jfH
Port 25 med skotthål: https://ibb.co/MsLcjmp

Tack!
Citera