2021-10-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AyereeFeeWijImaak
Lite logiska tankebanor bara. Havals bror dödades 2021. Ayyes bror dödades 2018 och Ayyes är efter det en erfaren mördare. Haval sitter inne så han kunde inte utföra detta själv. Vem skulle Haval anlita om han vill att uppdraget utförs utan strul och misslyckande.

Om du lyssnar på dialogiskt podden så märker du att Ayye håller inne massor. Han har inte slutat sin kriminella karriär utan är aktiv vilket innebär att han lätt tar på sig ett sådant jobb som Einar innebar.

Ni som har koll på Ayyes historiska postningar på insta jämför dessa med Einar mördarnas instapostning direkt efter mordet

Har Ayye någonstans sagt att han lämnat det kriminella livet bakom sig?
Citera
2021-10-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebal154
Eller så var den första skjutningen, dagen innan, arrangerad för att leda misstankarna från D och A inför den planerade skjutningen mot N dagen efter.

Ja så kan det ja vara, är med på det. Men menar att E självklart måste ha hört talas om skjutningen mot ”vännerna” dagen innan, och att han då borde ha förstått att det finns en hotbild mot dem och att det då kan vara lite farligt att umgås med dem.
Speciellt som man själv lever under dödshot. Om han nu litade på dem (vilket han verkar ha gjort) så borde han nog ändå ha tänkt på att ses under lite säkrare omständigheter.
Citera
2021-10-26, 13:57
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjenastockholm
Är det?

Vart är filmen då?

På mördarens telefon, såklart..

Kan tro att du är lika smart som 99% av denna tråd med en sådan kommentar.
Citera
2021-10-26, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Åklagaren har alltså gått ut och sagt att hen inte ser någon koppling mellan mordförsöket på Nosh & Chow.

Hur kan hen inte se någon koppling, särskilt då brottsoffret är Adels barndomsvän?

Förhoppningsvis är det något vi inte vet som gör att åklagaren inte ser någon koppling, men jag tvivlar på det.

Polisen kunde aldrig lösa Palmemordet, så att Polisen ska lösa detta fall som också skedde mitt i centrala Stockholm känns mer och mer hopplöst.

Har dom inte någon misstänkt häktad innan helgen så försvinner iallafall mitt hopp om att dom kommer få någon åtalad.

Enligt snacket så var "E" med i samma gruppering som L*is (som blev huggen), Ad*l och Z.*. (*=E)
Han blev plockad efter som vittne tillsammans med Z eller A, men ingen snacka så båda släpptes.
"E" var alltså inblandad men ej GM. Snarare var hans "gäng" offer.
Citera
2021-10-26, 14:00
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AyereeFeeWijImaak
Har Ayye någonstans sagt att han lämnat det kriminella livet bakom sig?
Nej, han är väldigt kryptisk med hur hans livsstil ser ut. Personligen så får jag uppfattning av att kolla på intervjun att han än idag är en kallblodig mördare som inte skulle tveka att skjuta folk om det så skulle krävas.

Rekommenderar starkt att kolla på denna färska intervjun med Ayye.

https://youtu.be/dKxvtcikNxY
Citera
2021-10-26, 14:00
Medlem
Hade för mig att han flyttade till V-ås efter kidnappningen, men jag kan ha missuppfattat
Citera
2021-10-26, 14:01
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Är nog några småkillar som bröstar en 4 för bli en 100gubbe. Som gjort detta
Haha saxxat direkt från Aftonbladet, bra analys

"I ett tidigare PM från polisen som upprättades i samband med att en 17-åring åtalades för ett mord i Rinkeby 2018 noterade man att: ”Uttrycket att ’brösta en 4 för att bli en 100-gubbe’ är utbrett."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4xRyE/uppgifter-einars-mordare-gick-fram-och-fotade-honom

Men absolut, så kan det mycket väl vara.
Finns gott om vilsna kids i förorterna som är beredd på att få blod på händerna för att få respekt.
Citera
2021-10-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
OT, men nej i detta sammanhang har du fel. Det är som tidigare nämnt av mig och flera andra

Han har helt rätt. Jag har själv vart Go'are vid flertal värdetransportrån.

Förklara för mig hur jag lyckas locka med mig en värdetransport till lämpligt ställe för rån som du beskriver det?

Det är efter engelskans ord GO! Och uttalas på AmerikanskEngelska (brittisk engelska skulle bli för mesigt och även för likt skånska för att låta serriöst)
Citera
2021-10-26, 14:06
Bannlyst
Mallrutinen för hur polisen jobbar med dessa saker är så genomskinliga. Hur tror ni utredarna jobbar med detta förutom att beställa analys av mastdata och ipadress-ägare av de som skickar hot mot Einars instagram dagar innan mordet? Om de kollar igenom hela Sveriges dömda gängkriminella och inte hittar deras swish nummer uppkopplat mot einars bostad dagarna kring mordet är det väl kört? Ingen använder längre telefonchattar eller telefonsamtal för planering av saker efter encroläckan. Detta kommer aldrig klaras upp.

Faktum är att gängkriminella har enormt stora problem, de bryr sig inte om vanliga människor som provocerar eller snackar skit på internet, du kan till och med kaxa mot de i deras ansikte framför deras vänner - inget kommer hända, de har problem så det räcker. Även om du som kund köper vapen från en vapensäljare som regelbundet tar mordkontrakt och grejjer och säger "knulla din mamma", kommer inget hända, sånt är vanligt, inget man bryr sig om.

Problemet med Einar var att han inte ville leva ett normalt liv, han gick över gränsen och var så dum att han gjorde farligaste självmordsbenägna kombinationen som finns i undre världen: han köpte vapen, umgicks, gjorde musik, mobbade, förnedrade och sålde droger av samma nätverk som han ville mörda och hämnas på. Liksom vafan, hur kan man vara så dum att man köper vapen av samma nätverk som man hotar? Det är så över 100 pers dött senaste åren. De har noll koll på vilka aktörerna är eller vilka kontakter de abstinent hör av sig till.

Einar suktade pengar para dissade panka provocerade plundare
passade och puffade mellan pantade pundare

Einar poppa piller drev med svennes patetiska polis
Nån bestämde sig det var slut snackat, sökte söt slyna fann Einar som suger sväljer satsar

En kåt och tokig taliban som tuggar i tensta jappade Einar som tragisk tonåring han tog tradd tveksam
Einar hade änglavakt men var ändå ett äkta äckel.
Senast redigerad av skedpinne 2021-10-26 kl. 14:12.
Citera
2021-10-26, 14:07
Medlem
Spritnotas avatar
Aftonbladet hakar på Expressen och påstår att Dumle är rappare, för att han släppte sin första låt för strax över en vecka sen. En låt som har ca 5k spelningar, varav de flesta är från senaste dygnet pga nyfikenhet då folk vill veta hur han som mycket möjligt fick Einar mördad låter.

Så fort dog alltså debatten på redaktionerna om huruvida media bör ta ansvar och inte glorifiera gangstarap.

Jag kan inte komma på något mer oetiskt och våldsglorifierande, än att jaga klicks genom att påstå att Dumle är en rappare. Hoppas att han kommer ihåg att tacka er för att ni ger honom en karriär, ny låt släpps inom kort.

Skriv annars gärna det korrekta rapist istället, som någon så träffsäkert kläckte här i tråden.
Citera
2021-10-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjenastockholm
Han har helt rätt. Jag har själv vart Go'are vid flertal värdetransportrån.

Förklara för mig hur jag lyckas locka med mig en värdetransport till lämpligt ställe för rån som du beskriver det?

Det är efter engelskans ord GO! Och uttalas på AmerikanskEngelska (brittisk engelska skulle bli för mesigt och även för likt skånska för att låta serriöst)

Människa, vi snackar inte värdetransportrån. Vi pratar om fällor som sätts mellan gängkriminella och deras ”polare”. Du har fel, gamling.
Citera
2021-10-26, 14:08
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Är nog några småkillar som bröstar en 4 för bli en 100gubbe. Som gjort detta

100gubbe för boysen men misslyckad och istället valt att svika sin mamma för evigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in