2021-10-26, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftpuppan
Hör ni, jag hörde att det ska finnas bild på offret efter att han blivit skjuten. Stämmer detta? Något som tagits upp tidigare i tråden?

Det fanns tidigt en bild på ett offer tagen inifrån trapphuset. Kan det vara den som menas och GM som tagit den?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4xRyE/uppgifter-einars-mordare-gick-fram-och-fotade-honom
Citera
2021-10-26, 13:42
Medlem
Citat:
Hör ni, jag hörde att det ska finnas bild på offret efter att han blivit skjuten. Stämmer detta? Något som tagits upp tidigare i tråden?

Nej dom är fejk allihopa. Bara videon om slänger din grabb som voi tycks ha lite autencitet då det postades innan det hade kommit ut att det just var Nisse som mördades, eftersom det fanns en annan video det stod "smoked" på även.

Bilden på "Einar död, free haval" är fejk och montage.
Citera
2021-10-26, 13:44
Medlem
Citat:

Nej. Det är clickbaits eller personer som söker uppmärksamhet (mediakåta). Mördarna hade redan ont om tid när de missade tiotal skott. polisen hade varit där på mindre än 5 min. alltså hade dom bråttom att eliminera Nisse och fly för kung o fosterland.
Senast redigerad av Dcormier 2021-10-26 kl. 13:46.
Citera
2021-10-26, 13:48
Medlem
Jag läser i tidningen att hans grupperingar riskera att hämnas. Vilka är då hans grupperingar? Han ser ju inte direkt kriminell ut. Vem skulle vilja hämnas åt honom. Jag tror inte direkt på broderskärlek det är oftast mycket snack och lite verkstad. Enda anledning till att det blir hämnd är att för att dom själva riskera och bli mördade så då är det bättre att vara proaktiv och slå till först.
Citera
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Hahahhaha men det skit du drar ifrån röven och projicerar inifrån din själ är?

De faktum jag rabblade upp kvarstår. Du saknar jy helt insyn för 17. Du hade inte ens hört havalls låt förens någon postade den typ sida 400+ ngnting.

Lite ödmjukhet att du saknar insikt och kunskap i ämnet vore på sin plats.

Om du verkligen vill förstå deras motivbild så hugg i fupen och domen från tingsrätten. Den lär klargöra ett & annat för dig.

Till sist... Nej jag har INGENTING mot en vilsen 19 årig själ som blir lömskt mördat på detta hemska sättet. Det jag reagerade på var alla era reaktioner på just detta brottet.

Inte brottet eller Nisse i sig utan era reaktioner, inkl all rasistisk smörja.

Nåja.. Försätt du att käfta på nätet bara för att. Men det säger ju en del att du tycks inte acceptera fakta i frågan bara för du tänkt ut annorlunda med din digra erfarenhet och otroliga hjärnkontor.
Det du rabblade upp stämde ju inte? Einar var visst med Adel och Dumle i torsdags kväll.

Haval är värdelös på att rappa så det är inte så konstigt att man missat hans autotunade skitmusik. Jag har läst fupen och domen, därav mina slutsatser att dessa grabbar har sköra egon. Fatta vad pinsamt att ett helt gäng äldre blattar med stort våldskapital inte lyckas knäcka en sjuttonårig svenne.

Kommer inte svara dig mer eftersom du bara vill vilseleda med felaktig information. Här försöker vi reda ut vilka som har mördat Einar och varför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeZcalito
njae, "goa" kanske borde skrivas "go:a" istället. Där fokus borde ligga på verbet "go". Det är mer eventet att man får ett "Go", alltså ett godkännande och ett ok att gå vidare med något.
Lowlife 1: "Är det ok att jag fimpar den här personen?"
Bossen: Ja, go!

Sen kommer "a"'et till för så heter det på svenska. rökA, cyklA, fisA.
Men jag kan ha missförstått allting som vanligt.

OT, men nej i detta sammanhang har du fel. Det är som tidigare nämnt av mig och flera andra
Citera
2021-10-26, 13:49
Medlem
pyroclasms avatar
Okej, så ingen här inne vet egentligen något. Alla chansar hej vilt. Några är stensäkra på sin sak och kör tuff jargong. Flera låtsas veta mer och ingen lägger upp videor som det snackas mycket om. Så typiskt FB.

Har jag fel, har någon video och vet någon något egentligen?
Citera
2021-10-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag läser i tidningen att hans grupperingar riskera att hämnas. Vilka är då hans grupperingar? Han ser ju inte direkt kriminell ut. Vem skulle vilja hämnas åt honom. Jag tror inte direkt på broderskärlek det är oftast mycket snack och lite verkstad. Enda anledning till att det blir hämnd är att för att dom själva riskera och bli mördade så då är det bättre att vara proaktiv och slå till först.

Einar var inte tight på det viset. Han pröjsade för beskydd och "broderskärlek"... Han lyckades med konsten att få halva Stockholms undre värld emot sig. det är ändå en bedrift.
Citera
2021-10-26, 13:52
Medlem
[quote=TwoThousand|77713391

Det är välkänt att videofilm/bilder finns på mordet av Einer..
Filmar när skjuter sista skotten gentemot Einar.[/QUOTE]

Är det?

Vart är filmen då?
Citera
2021-10-26, 13:56
Medlem
Är nog några småkillar som bröstar en 4 för bli en 100gubbe. Som gjort detta
Citera
Medlem
Frickys avatar
Åklagaren har alltså gått ut och sagt att hen inte ser någon koppling mellan mordförsöket på Nosh & Chow och mordet på Einar.

Hur kan hen inte se någon koppling, särskilt då brottsoffret i restuarangen är Adels barndomsvän?

Förhoppningsvis är det något vi inte vet som gör att åklagaren inte ser någon koppling, men jag tvivlar på det.

Polisen kunde aldrig lösa Palmemordet, så att Polisen ska lösa detta fall som också skedde mitt i centrala Stockholm känns mer och mer hopplöst.

Har dom inte någon misstänkt häktad innan helgen så försvinner iallafall mitt hopp om att dom kommer få någon åtalad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
Einar var inte tight på det viset. Han pröjsade för beskydd och "broderskärlek"... Han lyckades med konsten att få halva Stockholms undre värld emot sig. det är ändå en bedrift.

Oj, vad pinsamt. Fast det där med att få halva Sthlm undre värld emot sig, det är faktiskt något man kan vara stolt över då har man lyckas.
Jag läser om att det finns 52 grupperingar i bara Sthlm området. Så det är en hel del människor att reta upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in