2021-10-26, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Att många har honom som referens och hjälte är helt obegripligt. Jag är vansinnigt emot cancel-kulturen och censur men ibland så:

Sociala medie-jättar stänger av Bolsonaro efter falska vaccinpåståenden
Ännu en gång stänger de amerikanska techjättarna Youtube, Facebook och Instagram av Brasiliens president Bolsonaro från sina plattformar. Denna gång efter att han hävdat i en livesändning att de som vaccinerar sig mot covid-19 kan utveckla HIV och dö i aids.
https://www.dn.se/varlden/sociala-medie-jattar-stanger-av-bolsonaro-efter-falska-vaccinpastaenden/

Jag kan inte låta bli men han ser korkad ut också. Ännu värre när han framträder.

Eller så är det portugisiskan som låter lite skojigt.

Jävla idioter! Stänga av individer leder bara till att ingen får reda på hur tokiga idéerna är. De ska synas och bemötas så mycket som möjligt. Jag förstår inte var det där idéerna om att försöka tysta åsikter och individer kommer ifrån? Trodde inte historien skulle upprepa sig med den biten faktiskt....Helt absurt!
Citera
2021-10-26, 10:05
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ska bli intressant att se vart smittspridningen tar vägen nu. Om FHM redovisar en massa nya insjuknade, sjukhusvårdade och döda nu under dagen. Smittspridningen i många andra länder tycks ju tagit fart igen.

Jag är rädd att vaccinationseffekten håller på att rinna ut ur kroppen. Israel körde ju ett tredje och har lyckats få ned sin smittspridning med 90% senaste månaden. Vore kanske något för Sverige att pröva också?

I Västmanland går smittan uppåt.

"I Västmanland ser man just nu en kraftig ökning av antalet smittade av covid-19. Efter smittspårning har smittskyddsenheten noterat klusterspridning på många ställen."

Smittan ökade även under förra veckan.

"Under förra veckan, vecka 42, ökade tyvärr antalet fall av covid-19 i Västmanland mycket kraftigt. Preliminärt hade vi 366 fall vecka 42 mot 223 vecka 41. Det har förekommit smittspridning i kluster på många ställen, i skolor främst bland högstadieelever, på olika vanliga arbetsplatser, vid privata träffar, inom idrottslag och även inom äldreomsorg och sjukvård.

https://www.vlt.se/2021-10-26/kraftigt-okad-smitta-i-vastmanland
Citera
2021-10-26, 10:13
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ska bli intressant att se vart smittspridningen tar vägen nu. Om FHM redovisar en massa nya insjuknade, sjukhusvårdade och döda nu under dagen. Smittspridningen i många andra länder tycks ju tagit fart igen.

Jag är rädd att vaccinationseffekten håller på att rinna ut ur kroppen. Israel körde ju ett tredje och har lyckats få ned sin smittspridning med 90% senaste månaden. Vore kanske något för Sverige att pröva också?

Lite nytta verkar vi ju helt klart ha av immuniteten i samhället..
Vi har låga siffror på sjukhus jämfört med grannarna..
Citera
2021-10-26, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Att många har honom som referens och hjälte är helt obegripligt. Jag är vansinnigt emot cancel-kulturen och censur men ibland så:

Sociala medie-jättar stänger av Bolsonaro efter falska vaccinpåståenden
Ännu en gång stänger de amerikanska techjättarna Youtube, Facebook och Instagram av Brasiliens president Bolsonaro från sina plattformar. Denna gång efter att han hävdat i en livesändning att de som vaccinerar sig mot covid-19 kan utveckla HIV och dö i aids.
https://www.dn.se/varlden/sociala-medie-jattar-stanger-av-bolsonaro-efter-falska-vaccinpastaenden/

Jag kan inte låta bli men han ser korkad ut också. Ännu värre när han framträder.

Eller så är det portugisiskan som låter lite skojigt.

Låst artikel.
Men hittar att han påstår att problemen är om man redan har HIV.
Inte att man får aids av vaccinet.

Sådant bör man bemöta med fakta och inte censur.
Censur lär leda till nya konspirationsteorier.
Citera
2021-10-26, 10:38
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Låst artikel.
Men hittar att han påstår att problemen är om man redan har HIV.
Inte att man får aids av vaccinet.

Sådant bör man bemöta med fakta och inte censur.
Censur lär leda till nya konspirationsteorier.
Finns ju studier som påvisar att vaccinet accelererar cancer, demens och andra tillstånd och sjukdomar.
Skulle väl inte vara helt omöjligt att det finns någon studie som visar samma sak angående HIV ?
Men som sagt, vaccin-fascisterna är inte intresserade av fakta eller av att belysa "felaktiga" påståenden med fakta, allt ska censureras och tystas ner.
Citera
2021-10-26, 10:42
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Finns ju studier som påvisar att vaccinet accelererar cancer, demens och andra tillstånd och sjukdomar.
Skulle väl inte vara helt omöjligt att det finns någon studie som visar samma sak angående HIV ?
Men som sagt, vaccin-fascisterna är inte intresserade av fakta eller av att belysa "felaktiga" påståenden med fakta, allt ska censureras och tystas ner.

Kan du visa dessa "studier"? För du har väl dem som bokmärken antar jag?
Citera
2021-10-26, 10:45
Medlem
Citat:

Ja, jag skulle oxå gärna se att dom hänvisar till någon undersökning som visar att ser det inte är så.
Men uppenbarligen är det viktigast att förvränga påståendet totalt och sen censurera.
Vetenskap och yttrandefrihet har ingen plats längre.
Citera
2021-10-26, 10:49
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, jag skulle oxå gärna se att dom hänvisar till någon undersökning som visar att ser det inte är så.
Men uppenbarligen är det viktigast att förvränga påståendet totalt och sen censurera.
Vetenskap och yttrandefrihet har ingen plats längre.

Jag tycker nog bevisbördan ligger på de som fantiserat ihop något!

Om jag påstår att du har åtta ben och är en rymdvarelse, så ligger väl knappast bevisbördan på dig att bevisa motsatsen..
Citera
2021-10-26, 10:52
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

"Såväl vaccinbevis som ett negativt testresultat krävs. Med dessa dokument i handen blir det den 8 november möjligt att resa in i USA – som fram till nu haft ett pandemirelaterat inreseförbud från ett stort antal länder.

De nya reglerna är fulla av detaljer och undantag, men i stort gäller följande:

Den som vill resa in i USA måste visa bevis på att han eller hon är fullvaccinerad med ett vaccin som godkänts av amerikanska läkemedelsmyndigheten eller WHO. Vissa undantag görs för barn under 18 år, för vissa hälsoskäl samt för personer som kommer från länder med vaccinbrist. Dessutom måste alla som sätter sig på ett flyg visa ett negativt covidtest som inte är äldre än ett dygn.

Även fullvaccinerade amerikaner måste följa strängare regler för testning, enligt Vita huset."

Spännande - dom som bara kunde ta 1 dos är uteslutet? Nu är jag ointresserad av att resa in i USA men såhär kommer de väl se ut.
Citera
2021-10-26, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Om jag påstår att du har åtta ben och är en rymdvarelse, så ligger väl knappast bevisbördan på dig att bevisa motsatsen..

Kan hålla med om påståenden är uppenbart orimliga.
Men att vaccin kan ha effekt om man har HIV låter inte helt otänkbart.
Att stänga ned och censurera detta är inte rätt.
Och nej jag säger inte att jag tror på det.
Däremot är jag ingen forskare och har inte undersökt så någon som gjort detta får gärna delge resultatet.

Vad tycker du fö om att förvränga uttalanden om att folk med HIV kan påverkas till att vaccinet ger aids i MSM?
Är det seriös journalistik?
Citera
2021-10-26, 11:02
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Du förstår uppenbarligen inte problematiken.
Problemet är att om det sägs en sak men du får presenterat på SVT något helt annat.
Sen vill du att någon ska bevisa att det som sägs på SVT stämmer.
Citera
2021-10-26, 11:14
Medlem
Citat:
Du förstår uppenbarligen inte problematiken.
Problemet är att om det sägs en sak men du får presenterat på SVT något helt annat.
Sen vill du att någon ska bevisa att det som sägs på SVT stämmer.

Steg 1 är att censurera.
Steg 2 är att förlöjliga kritiker, det är där såna som Bertil kommer in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in