2021-10-26, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Dumlee ?

Ja den heter casha in
Citera
2021-10-26, 09:47
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Sitter inte Yasin på kåken? Hur kan han ha avfyrat skotten då?
Jo, det stämmer att yasin sitter. Han skulle i detta fall kunna vara en anstiftare.
Jag gjorde bara en snabb sammanställning av potentiella misstänkta och av namn som figurerat här i tråden.
Personligen tror jag att Dumle, Adel och vc Barre är dom som är troligast har sålt ut han.
Citera
2021-10-26, 09:51
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag börjar tro att svensk polis är inkompetenta och kan inte lösa dessa brott. Jag tror inte polisen förstår denna brottslighet. Jag kan inte tänka mig att de INTE kartläggt alla inom dessa kriminella nätverk eller är polisen förbjudna att göra listor? (ni kommer ihåg listan på romer i Skåne för ett par år sedan).

Intervjuv med, en närmare uppgiven, Thornberg i P1-morgon https://sverigesradio.se/artikel/rikspolischef-anders-thornberg-om-gangkriminaliteten säger en hel del hur långt efter polisen ligger samt hur fjärmade politikerna är från dessa problem med kriminella invandrare (som numera är födda i Sverige).

Eller så bryr de sig inte. Detta är typ enda gången jag har blivit berörd av ett ”gäng-mord” pga jag ser hur många ungdomar runt omkring mig drabbas av att deras idol drabbades

De flesta lever långt ifrån denna värld och de flesta blundar för alla som mördas. Hade folk brytt sig så hade de slutat köpa narkotika och på annat sätt gynna dessa gäng

Men! De flesta svenskar bryr sig inte när någon med invandrarbakgrund blir knäppt i förorten... denna gång fick vi däremot ”ett ansikte” på offret
Citera
2021-10-26, 09:52
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Ja den heter casha in

Yes såg... blir bara lite förvånad när alla skriver dumle här och han heter dumlee på Spotify.. han verkar vara rätt ny artist sett till hans låga siffror
Citera
2021-10-26, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Detta som duanoxanox skriver reagerade jag också på i Vårby-FUP:en:
"Det framkommer i fupen med E's kidnapping att Adel skiter i E, då han tydligt säger till vårby att han inte har något med E att göra och vårby får göra precis som de vill med E. Senare skriver adel till vårby "Haha bror man kan få se bilderna eller" då syftas det på bilderna på E som kidnapparna har tagit"
Hade glömt/förträngt att han frågat efter bilderna t o m. Vilken falskhet! Med sådana "vänner" behöver man inga fiender.
I låten intro på den osläppta skivan som ska ha läckt är det massa "shout out HH, shout out Adel". Det gör det så mycket äckligare. Det här är mer än att vara blåögd, killen var ju helt dum i huvudet.

Har han inte läst den egna FUPen ens av nyfikenhet? Vilket jävla öde om det var Adel och Dumle.
Citera
2021-10-26, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag börjar tro att svensk polis är inkompetenta och kan inte lösa dessa brott. Jag tror inte polisen förstår denna brottslighet. Jag kan inte tänka mig att de INTE kartläggt alla inom dessa kriminella nätverk eller är polisen förbjudna att göra listor? (ni kommer ihåg listan på romer i Skåne för ett par år sedan).

Klart de får kartlägga och göra listor, de får bara inte göra listor över alla med en viss hudfärg, kön sexuell läggning, härkomst etc då är det diskriminering. Så här går det bra att kartlägga, det finns väl fler än bara somalier som skjuter.
Citera
2021-10-26, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Jag är av samma uppfattning att adel inte är att lita på i detta. Oavsett hur fint han skriver om nisse på Instagram.

Dom misstänkta är hitills:

Adel
Dumle
Vc barre
Adaam
Euro
Haval
Yasin
Vårbynätverket

Stryk Adaam, de kanske inte umgåtts så mycket men de är ändå barndomsvänner. Tror inte han är en orm.

Euroos lojalitet skulle jag inte lita på men tror inte han gjort det själv och han är knappast någon som har resurser att beställa mord. Men han verkade inte sörja direkt.

Yasin och Haval - har de möjligeter att rådda med detta där de sitter? Haval har väl inte råd. Yasin verkar ha mer fiender än vänner på utsidan? Han har väl pengar i a f. Men inte mitt första alternativ. Hans var typ minst inblandad i kidnappningen även om medierna click baitade med hans namn och bild. Men de kan ju vara införstådda med det om någon på utsidan driver och fixar? I Vårby FUP framstår Haval inte som någon "tung" person mer som en clown. Men han kanske har släktingar/andra vänner till Dara som tagit illa upp?
Citera
2021-10-26, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Jo, det stämmer att yasin sitter. Han skulle i detta fall kunna vara en anstiftare.
Jag gjorde bara en snabb sammanställning av potentiella misstänkta och av namn som figurerat här i tråden.
Personligen tror jag att Dumle, Adel och vc Barre är dom som är troligast har sålt ut han.
Kom ihåg att i vanliga fall är minst tre kategorier av skyldiga inblandade, uppdragsgivare, s.k "vän" som säljer ut, och skyttar. Fast här kommer nog skyttarna från samma krets som uppdragsgivaren, så det borde bli lättare att lösa.
Citera
2021-10-26, 10:08
Medlem
Exoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
I låten intro på den osläppta skivan som ska ha läckt är det massa "shout out HH, shout out Adel". Det gör det så mycket äckligare. Det här är mer än att vara blåögd, killen var ju helt dum i huvudet.

Har han inte läst den egna FUPen ens av nyfikenhet? Vilket jävla öde om det var Adel och Dumle.

Spekulerar hej vilt här men.
EG kanske hade en plan att lämna sitt "entourage", men Adel och Dumle hann före med sin plan.
Tänker direkt på uttrycket: Keep your friends close, but your enemys closer.
Citera
2021-10-26, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Stryk Adaam, de kanske inte umgåtts så mycket men de är ändå barndomsvänner. Tror inte han är en orm.

Euroos lojalitet skulle jag inte lita på men tror inte han gjort det själv och han är knappast någon som har resurser att beställa mord. Men han verkade inte sörja direkt.

Yasin och Haval - har de möjligeter att rådda med detta där de sitter? Haval har väl inte råd. Yasin verkar ha mer fiender än vänner på utsidan? Han har väl pengar i a f. Men inte mitt första alternativ. Hans var typ minst inblandad i kidnappningen även om medierna click baitade med hans namn och bild. Men de kan ju vara införstådda med det om någon på utsidan driver och fixar? I Vårby FUP framstår Haval inte som någon "tung" person mer som en clown. Men han kanske har släktingar/andra vänner till Dara som tagit illa upp?

Två huvudmotiv, pengaflödet och textraden om brodern
Citera
2021-10-26, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet

Han kanske mådde för dåligt för att läsa om det? PTSD?
Ja, vilket jävla öde.
Citera
2021-10-26, 10:10
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Eller så bryr de sig inte. Detta är typ enda gången jag har blivit berörd av ett ”gäng-mord” pga jag ser hur många ungdomar runt omkring mig edrabbas av att deras idol drabbades
De flesta lever långt ifrån denna värld och de flesta blundar för alla som mördas. Hade folk brytt sig så hade de slutat köpa narkotika och på annat sätt gynna dessa gäng
Men! De flesta svenskar bryr sig inte när någon med invandrarbakgrund blir knäppt i förorten... denna gång fick vi däremot ”ett ansikte” på offret
Gissar bara, men är det inte så att ju populärare rappare ett gäng har desto fler springisar får gänget? I så fall så utgjorde ju Einar en fara för DPs fiender (eller vems rappare han nu var) FLG, Haval, Vårby??
Så han begick inte bara brott själv, utan stöttade aktivt med sin popularitet tillströmningen av springisar som riskerade hamna i brott och riskerade skjuta?
Tycker Einar kanske kan ha varit mer brottsling än pastor Helge Fossmo och kärringen som anstiftade ett mord på sin man. Så det bästa för alla hade varit om han fick ett straff som dom andra på livstid, då hade han vevat i alla fall.
Han blev ju positivt särbehandlad både av polisen och cabal/khazar-media för att han var vit icke muslim och för att hans föräldrar tillhörde svenska kultureliten.
Senast redigerad av becko 2021-10-26 kl. 10:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in