Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Haha....

Du och din romantisering av Roy Keane, lol.
Vettetusan hur många ggr jag har frågat dig om varför du menar att Keane är det enda rätta valet för Man United, och jag har ännu inte fått ngt vettigt, förnuftigt eller logiskt svar av dig i den här frågan. Menar du på allvar att Keane är en bättre manager än vad Conte, Zidane, Rodgers och/eller Ten Hag är? Och att Keane vore ett bättre val som ev ny manager i Man United än vad antingen Conte, Rodgers, Zidane eller Ten Hag hade varit?
Jag har svarat flera gånger och historien har givit mig rätt varje gång vi haft den här diskussionen. Det är bara att läsa tillbaka här i tråden. Nu är läget så allvarligt att ingen utomstående skulle sätta sin karriär på spel för att ta över skeppsvraket, Manchester United FC. De enda som finns kvar är tidigare spelare som spottats på av Alex Ferguson, som lämnade Old Trafford ca 15-20 minuter innan slutet. Och Ole var Fergusons val vilket blev Glazers val. Hur tror du Roy Keane känner sig nu? Bedrövad eller förhoppningsfull?
Zidane, Conte, Ten Hag, Rodgers m fl
kommer ALDRIG våga eller tacka ja att ta över dagens United. Har man en karriär i uppbyggnad så riskerar man inte allt för en "pipe dream". Det finns dock människor som skiter i risker, prestige, att göra bort sig m m. Dessa människor stavas "Roy Keane" och det finns bara en Roy Keane, som har pondus och fortfarande bryr sig. Bryan Robson och Eric Cantona har man ju inte hört ifrån på åratal. Då är det bara Roy Keane och Steve Bruce kvar.
United borde inte sparka Ole. Ole behöver hjälp av sina gamla lagkompisar som fortfarande har pondus och då finns bara Roy Keane och Steve Bruce kvar i gamet.