Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-26, 01:07
Medlem
Myggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vi kommer när ni festar, röker jointen eller äter

Einar, Adel och Dumle hade väl precis rökt en joint när mördarna dök upp? Tänkte det kunde vara en ledtråd.

Det var exakt det jag hade i åtanke. Han vill sjunga om mordet på Einar för att Einar sjöng om Havals lillebrors död

1+1=?
Citera
2021-10-26, 01:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggzor
Vem var det som blev knivhuggen? Vilka var där?

En figur vid namn Leis Kh*dra som var där tillsammans med Einar, Adel och Z.E. Einar och Adel greps men släpptes efter förhör. Enligt uppgift i tråden om detta var det okända bråkmakare som angrep dem och knivhögg Leis.
Citera
2021-10-26, 01:10
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Sammanfattning

- Dumle. Heter egentligen Ab*ulmah*i He*i alternativt Mehdi (*=d). Arab. Nyligen börjat rappa. Har hängt med Einar senaste månaden. Dömd för grov våldtäkt. Har tidigare goat ut sin vän Rozh som blev mördad. Medlem i Dödspatrullen.
@dumlee163

Bild på Einar, Adel och Dumle:
https://m.imgur.com/a/kioMaCd

Einars text som ryktas handla om Dara:
”Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror **** ****”

Fyll på med information!

Dumle har bytt namn till Mehd* Sach*t efter våldtäktsdomen (* = i).

Låten som Einar gjorde ihop med Adaam heter DANSA och släpptes i förra månaden.
Citera
2021-10-26, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver-fur
Har någon information läckt om själva händelseförloppet, vad har konstaterats(vittnesmål) från första skottet fram tills polis anländer?
Uppgifter om 2 skott i bröstet och två i ansiktet, vittnen som har hört 3 snabba och sen tre till medans hon spelade in ett telefonsamtal har ju framkommit, men tio skott har rapporterats i pressen!
Bilden som cirkulerade då han ligger på rygg, vet någon om han har blivit vänd eller var det så han hittades?
Uppenbarligen ville man se till att han skulle dö med 100% säkerhet då han fick två skott i ansiktet!

Att hans vänner inte kom tillbaka för att se om han är död eller klarat sig säger allt adel och dumle har något med hans avrättning att göra.. om Dumle själv hade fiender varför blev han inte avrättad också? Alla skott riktades mot Einar
Citera
Medlem
Myggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Exakt det handlar om TVÅ mördare. Och ingen av dom skjöt de andra två.
Det säger allt. Jag känner inte dig men jag hade skjutit minst två av tre där för att få komma hem om jag inte visste att de andra var nakna.

Haha det blir bara mer suspekt. Mycket talar emot de två grabbarna som var med Einar.

Om det nu skulle vara så att jag och min polare hade ett uppdrag att mörda en person och det visar sig att personen i fråga är med två andra, då hade jag/vi sett till att ingen de tre lever. Man vill ha så få vittnen som möjligt.
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Det var exakt det jag hade i åtanke. Han vill sjunga om mordet på Einar för att Einar sjöng om Havals lillebrors död

1+1=?

Beror väl på sammanhang?
Alltså "haha! Din lillebror är död!" eller en sorgesång "Jag saknar din lillebror, han var så fiin" etc etc.
Sjöng Einar på snällt sätt eller elakt sätt om lillebror?
Citera
2021-10-26, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Om man verkligen vill döda någon så planerar man och förföljer i dagar och sen slår till när de minst anar. Hörde hur en gängkriminell från Göteborg förklarade hur det brukar gå till.

De kan följa efter och blir det inte läge så skiter de i det tills de känner att de kan döda personen med stor säkerhet, och då slår de till.

Men givetvis kan det gått till på annat sätt.

Tror ni att dagen hade någon betydelse? Mindre folk i rörelse en Torsdagkväll än Fredagkväll typ?
Citera
2021-10-26, 01:15
Medlem
pukkas avatar
Tror ni han dog direkt av skotten? Eller låg han lidande en minut? Får magont av dessa tankar. Kan inte släppa detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Jaffar är i Ghana och äter flugor. Han vågar inte komma hem.

Han verkar vara i England och Farre i fjällen. Om man ska tro grammet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Att hans vänner inte kom tillbaka för att se om han är död eller klarat sig säger allt adel och dumle har något med hans avrättning att göra.. om Dumle själv hade fiender varför blev han inte avrättad också? Alla skott riktades mot Einar

Jo, tjäna, man går såklart tillbaks till platsen där man nyss jagades av två infödingar med skarpladdade pistoler när man är obeväpnad själv.
Citera
Bannlyst
Citat:
Haha det blir bara mer suspekt. Mycket talar emot de två grabbarna som var med Einar.

Om det nu skulle vara så att jag och min polare hade ett uppdrag att mörda en person och det visar sig att personen i fråga är med två andra, då hade jag/vi sett till att ingen de tre lever. Man vill ha så få vittnen som möjligt.

Inte bara vittnen för det är skitsamma om två hängt utanför flera timmar så alla grannar kan se. Det är just det att man vill likvidera hans två polare för de kan vara beväpnade. Det handlar liksom inte om två blonda skolpojkar....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Vi lever i ett land där folk från förorten kan springa runt på gatorna och avrätta folk utan att åka dit.

Snacka om att vi misslyckats totalt i detta land. Polisen har inga resurser, för få kameror runt varje gatuhörn, inkompetenta politiker.
Polisen kan inte göra något, inte politikerna heller.
Läs boken "Tills alla dör" som handlar om exakt varför många mord inte klaras upp. Specifikt så är det Shottas och Dödspatrullen under lupp där.

I grund och botten så handlar det om att ingen vill eller vågar vittna. Även föräldrar och övrig familj/vänner till offren för de kan mista livet.

Och man skickar ofta yngre som utför morden för de är så kallade "hundragubbar", alltså personer som gör vad som helst för en och de kommer aldrig att snacka för de vill klättra inom gängen.

Läs boken, den är grym. Finns på Storytel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in