2021-10-25, 22:48
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Citat:
Solskjaer told Sky Sports: “I have come too far, we have come too far as a group and we are too close to give up now.”
Vad snackar karln om. Kommit för långt? Man har ju stått stilla under hela hans tid i United. "We are to close to give up now?" Nära vad? Han hallucinerar. Man tycker ju egentligen synd om karln.
Exakt det citatet reagerade jag på. Vad i hela friden menar han ens? Kan någon försöka reda ut det?
Citera
2021-10-25, 23:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Arsenal var bättre på 30-talet, som ju var Arsenals riktiga storhetsperiod.

Sammantaget kan man säga att det Arsenal gjorde då inte går att jämföra med vad Liverpool gjorde under 70-80-talen.

I mycket är det en slump som har avgjort när ett rikt lag har dominerat.

Man kan notera här att Manchester United hade färre vinster än vad Liverpool, Arsenal och Everton hade när PL skapades 1992. Aston Villa hade vunnit lika många gånger och Sunderland hade bara en färre ligatitel.

Tittar man på situationen runt år 1970 finner man att alla de nämnda lagen har ungefär samma antal ligatitlar, så det går egentligen inte säga utifrån helheten att något av dem har varit bättre än något annat.
Bra formulerat.

1920/30-talet, epoken med Chapman, är helt klart våran framgångsrikaste period i klubbens historia. Ja, Liverpool var mer framgångsrika under 70/80-talet än vad vi var på 20/30-talet. Tycker dock att det blir snett att jämföra en epok mot en annan, särskilt om det skiljer en 40, 50 år mellan de två olika epokerna. Dessutom så fanns det ju ingen ingen Europacup att vinna under 1920/30-talet..0

Dock så finns det ingen tvekan öht om att Arsenal har varit klart bättre under de senaste 30 åren än vad Liverpool har varit under samma tidsperiod.
Citera
2021-10-26, 00:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Exakt det citatet reagerade jag på. Vad i hela friden menar han ens? Kan någon försöka reda ut det?
Ja, det är bara ett så otroligt märkligt uttalande. Vad har den snubben uträttat med Man Utd liksom? Lol!

Fast enligt MU-maffian, så är ju Ole-Gollum deras stora frälsare.
Citera
2021-10-26, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Dock så finns det ingen tvekan öht om att Arsenal har varit klart bättre under de senaste 30 åren än vad Liverpool har varit under samma tidsperiod.
Liverpool Champions League 2005 och 2019. Europa League 2001. Supercup 2001, 2005, 2019. FIFA world cup 2019.

Jämför det med Arsenals stats 1990 och framåt som jag lämnar till dig att representera.

Senast redigerad av Rouen 2021-10-26 kl. 00:19.
Citera
2021-10-26, 00:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Liverpool Champions League 2005 och 2019. Europa League 2001. Supercup 2001, 2005, 2019. FIFA world cup 2019.

Jämför det med Arsenals stats 1990 och framåt som jag lämnar till dig att representera.

I Europa så har Liverpool varit bättre än oss under de sista 30 åren eller så, det håller jag förstås med om. De har jo trots allt vunnit EL 1 gg, samt UCL 2x under denna period.

Men att Arsenal har aldrig vunnit ngn UCL och eller EL titel, beror mest på ren otur och en massa tillfälligheter.
Citera
2021-10-26, 00:26
Avslutad
Citat:
I Europa så har Liverpool varit bättre än oss under de sista 30 åren eller så, det håller jag förstås med om. De har jo trots allt vunnit EL 1 gg, samt UCL 2x under denna period.

Men att Arsenal har aldrig vunnit ngn UCL och eller EL titel, beror mest på ren otur och en massa tillfälligheter.
En jävla massa otur och tillfälligheter de senaste 30 åren?
Citera
2021-10-26, 00:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
En jävla massa otur och tillfälligheter de senaste 30 åren?
Ja, i Europaspelen så vill jag säga att det var en hel del tillfälligheter som gick emot oss när det väl gällde. Detta gäller speciellt för åren mellan 1999-2008.
Citera
2021-10-26, 00:55
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Nu kör man alltså med logiken ''vi är bättre för vi skulle egentligen vinna, vi hade mycket otur under den tiden''

Bara ett en på jorden som faktiskt föredrar att man var bra för 80 år sedan i stället för att vinna de största titlarna som går i nutid.

// PoK
Citera
2021-10-26, 02:46
Medlem
Generalanderssons avatar
En ganska så lustig grej, är det att Man United lät Pogba gå till Juventus i 2014 på free transfer för att sedan köpa tillbaka honom 2 år senare för £90m, under 2020/21 så vägrade de att sälja Pogba för stora summor till Madrid, och nu så lär de troligen låta Pogba lämna gratis (igen) nästa sommar...

Monty Python FC håller visst till i Manchester..
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-26 kl. 02:55.
Citera
2021-10-26, 02:50
Avslutad
Citat:
En ganska så lustig grej, är det att Man United lät Pogba gå till Juventus i 2014 på free transfer för att sedan köpa tillbaka honom 3 år senare för £80m, under 2020/21 så vägrade de att sälja Pogba för stora summor till Madrid, och nu så lär de troligen låta Pogba lämna gratis (igen) nästa sommar...

Monty Python FC håller visst till i Manchester..
Ja just Pogba håller jag med om. Det är en luxury player och journey man som jag inte skulle vilja ha i mitt lag.
Citera
2021-10-26, 02:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ja just Pogba håller jag med om. Det är en luxury player och journey man som jag inte skulle vilja ha i mitt lag.
Fast i den här frågan så menar jag att man borde ta och ställa styrelsen i Man United, och inte Pogba, upp mot väggen.

Hur fan är det ens möjligt? 😅
Citera
2021-10-26, 03:00
Avslutad
Citat:
Fast i den här frågan så menar jag att man borde ta och ställa styrelsen i Man United, och inte Pogba, upp mot väggen.

Hur fan är det ens möjligt? 😅
Eller så kan vi snacka om Arsenals felköp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in