Citat:
Ursprungligen postat av
Adrenalina23
Mordet kommer förmodligen att lösas, åtminstone polisiärt. Dessa killar har alltså valt att filma sig själva innan och efter skjutningen samt lagt ut det på sociala medier. Det säger mig att det är unga personer som förmodligen anser sig vara dem tuffaste killarna i världen efter det här, klart som fan de kommer att skryta om det. Speciellt när de är ute och festar, drar några linor och vill vara lite extra häftiga
Två filmer alltså? Har sett någon av dom. Kan du länka båda? Om det inte är det klippet som låg någonstans där det var ihopklippt kanske 1-3 videos där man letade efter information om det. Det var kanske samma personer i båda klippen men jag tyckte det såg ut som olika. I så fall har jag sett båda, men det kanske finns fler?
Ja, lägga ut på sociala medier har ju hänt vid tidigare mord. Men det är ju ofta unga som gör den typen av saker. Äldre brukar ju iallafall, oftast, ha något bättre omdöme sett till sånt. Det fanns ett klipp som jag tyvärr inte hittar just nu som var väldigt obehagligt. I första biten så ser man han som blev mördad på pizzerian i Rinkeby där han sitter i en bil och så spelas en raplåt som går ungefär "i'll put you in a body box". Som en instagram story ungefär. I nästa sekvens kommer samma klipp. Då är det Shaki, dvs mördaren, som sitter inne på själva pizzerian. Låten "i'll put you in a body box" spelas upp och så för han mobilen upp så att man ser ovanför huvudet och det som filmas är då platsen där han som blev mördad satt då han sköts ihjäl. Då ryser det fan i kroppen på en.