2021-10-25, 21:10
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthepresent
Kändes som Einar började ta mer knark senaste och skriva sjukare texter. Hänga med fel folk. Vem har motiv att döda Einar? Någon som tror han dödat dennes bror såklart.
Vad grundar du på att Einar tog mer knark den senaste tiden?

Hans senaste texter blev "sjukare" efter kidnappningen, förmodligen för att stå upp för sig själv och visa att gärningsmännen inte lyckades trycka ner honom.
Citera
2021-10-25, 21:11
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Får ursäkta att jag är lite sent uppdaterad, men vad gjorde de i cykelrummet? Har det framkommit / bekräftats att de var där, Einar och hans två polare? Och hur kom du fram till var mördarna stod?

Nils rökte en gås tillsammans med Dumle och Adel i cykelrummet. Var mördarna stod är bara ren gissning från mig. Men utifrån att Nils blev "jagad" efter han lämnade cykelrummet så torde det vara där någonstans dom stod, och Dumle & Adel flydde ut mot gatan.

Jag tror inte det är särskilt sannolikt att mördarna stod och väntade på innergården vid Nils port. I så fall hade Nils ej flytt in där. Det handlar om cirka 10 skott, med flera salvor emellan, vilket jag tog i beräkning i min skiss över hur förloppet gick till.

https://imgbb.com/j3kxRNX
Citera
2021-10-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Einar ingick i kretsen för den vänsterintellektuella eliten.

Spelat på Dramaten, mamma var skådis, en svenneballe som var wigger. Han var en av dem.

Eller så var han en någorlunda känd artist med miljoner spelningar. Därav uppmärksamheten. Är det verkligen så konstigt? Ta av offerkoftan om att det skulle bero på att han var vit, vilka föräldrar han har osv
Citera
2021-10-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Det som gör det extra hemskt att han som kid och den karaktär han spelade kunde leda till avrättning.

jag tror att Einar personlighetsmässigt var en snäll grabb med mycket kärlek i sig och mycket potential och talang! Han hade kunnat gå väldigt långt i sin karriär, men många ville inte se honom skina vidare i livet!
Citera
Medlem
Min teori är att han inte blivit goad av varken Adel, Dumle eller någon annan av de som nämnts. Dumle hade för mycket att förlora när han behövde Einars hjälp att få fart på sin karriär.
Adel har känt Einar sedan han var liten och har agerat som någon form av mentor.

Tingsrätten läckte adressen i våras, när sedan Einar har lagt upp bilder från Hammarby Sjöstad men taggat Amsterdam som plats så känns det som han har försökt dölja sin närvaro i Sverige. Bara några dagar efter detta blir han avrättad.

Kan det inte vara så att dessa personer befunnit sig i närheten under ett par kvällar i förhoppning om att han ska visa sig? Eventuellt med egna kickbikes då dessa når en relativt hög fart utan ljud, dels för att kunna smita från brottsplatsen men också ifall någon granne tipsar om misstänksamma personer
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Det kan vara så att de såg två maskerade grabbar gå mot de med bestämda steg/springande och anade något. Då är det naturligt att Einar tänker jag springer in i porten och låser efter mig. Tänker rån/kidnappningen igen etc. Men det är bara det att de börjar skjuta och han träffas innan han kliver in.

Något sånt, men om GM kom från österut från Aktergatan lär de haft bilen parkerad på Sickla Kanalgatana 58 förbi slusstorget och över bron. Det är det bästa stället sett ifrån övervakning. Frågan är om skotten hördes hela vägen dit och folk på den platsen vaknade till?

Det som talar emot detta är iofs vittnet som spelade in skotten som befann sig vid Restaurang Göteborg, men hon kanske hann bort från platsen innan GM fortsatte sin flyktväg? Snuten bör ju annars veta exakt flyktväg kan man tycka, lär väl gå ut med det när hela caset svalnat...
Citera
2021-10-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Mycket möjligt att det var så, sen hinner inte Einar tänka utan själva händelseförloppet går snabbt, och han är nog inte medveten om pistolen som riktas och skotten som träffar tror tyvärr hade han inte en chans att överleva så tragiskt!

Ett annat tänkbart alt är att de skulle skiljas vid den tidpunkten och när de kommer ut efter sagt hej då och de går ifrån varandra nån meter så börja det skjutas mot de i mörkret. Naturligt att man springer i den riktigt man var påväg. Hans första instinkt var ändå ta dig till porten. De andra sprang utåt.
Citera
2021-10-25, 21:14
Medlem
pukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
jag tror att Einar personlighetsmässigt var en snäll grabb med mycket kärlek i sig och mycket potential och talang! Han hade kunnat gå väldigt långt i sin karriär, men många ville inte se honom skina vidare i livet!

Känner samma när man sett intervjuer med sin mamma osv. Har var bara ung och dum. Men någon gangster var han inte. Kallas marknadsföring i dagens samhälle.
Citera
2021-10-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
Varför tog de inte nisse när han kom ut från lägenheten/porten och inväntande istället tills de kom ut från cykelrummet. Kan det vara så att man gav Adel o Dumle utrymme att fly mot gatan för inte väcka misstankar från vittnen.

Funderade också på det.. varför skjuter man inte ihjäl alla 3 då? Varför bara Nils.
Citera
2021-10-25, 21:15
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai
Tingsrätten läckte adressen i våras, när sedan Einar har lagt upp bilder från Hammarby Sjöstad men taggat Amsterdam som plats så känns det som han har försökt dölja sin närvaro i Sverige. Bara några dagar efter detta blir han avrättad.
Är det bekräftat att denna bild var tagen i Hammarby Sjöstad och inte i Amsterdam?

Jag minns bilden väl och reagerade över att han hade taggat Amsterdam som plats, en bild som han därefter har raderat.

Jag tänker att hans flickvän, Alexandra, var ju i Amsterdam.
Citera
2021-10-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Ett annat tänkbart alt är att de skulle skiljas vid den tidpunkten och när de kommer ut efter sagt hej då och de går ifrån varandra nån meter så börja det skjutas mot de i mörkret. Naturligt att man springer i den riktigt man var påväg. Hans första instinkt var ändå ta dig till porten. De andra sprang utåt.

Ingen sprang tillbaka till förrådet. Så de måste ha hunnit kliva ifrån den ? Eller ? Om de är nära förrådet så är det väl enklast att springa tillbaka in dit ? Ev stänga efter sig ? Skyttarna kan omöjligt veta om de ev har vapen gömma där etc ?
Citera
2021-10-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai
Min teori är att han inte blivit goad av varken Adel, Dumle eller någon annan av de som nämnts. Dumle hade för mycket att förlora när han behövde Einars hjälp att få fart på sin karriär.
Adel har känt Einar sedan han var liten och har agerat som någon form av mentor.

Kan det inte vara så att dessa personer befunnit sig i närheten under ett par kvällar i förhoppning om att han ska visa sig? Eventuellt med egna kickbikes då dessa når en relativt hög fart utan ljud, dels för att kunna smita från brottsplatsen men också ifall någon granne tipsar om misstänksamma personer

Tror inte att de har något med saken att göra heller faktiskt, hade varit lite väl dumt. Dessutom att veta om att skott kommer lossas & frivilligt vara i närheten där man kan träffas av vådaskott låter ju riktigt idiotiskt.

De som nämner VcBarre och att han kan vara inblandad är ju något tappade..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in