2021-10-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
varför så många skott? kassa skyttar elr?

Barn med vapen, inga inhyrda skyttar från ryska maffian som folk verkar tro.
Citera
2021-10-25, 20:08
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
En annan text:

”Nils ”Einár” Grönberg blev beskjuten med minst tio skott från två olika vapen när han jagades från ett cykelförråd.
Skyttarna fokuserade enligt uppgifter bara på honom och struntade i de två andra rapparna som var med.
Grönberg har tidigare tagits av polis med skyddsväst men den saknade han när han sköts ihjäl med skott i bröstet och ansiktet.”

vart kommer dom uppgifterna ifrån ursprungligen?
Citera
2021-10-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Är de smarta så har de inte tagit Voi. Det går att spåra alldeles för enkelt.
T-bana är alldeles för långt att gå till, och man går förbi mååånga kameror på vägen som kan vara på.
Väljer man spårvagnen i Sjöstan efter en sån här sak så ska man inte arbeta som kriminell överhuvudtaget...

Min gissning är att de tog sig till fots österut från Aktergatan till Hammarby Fabriksväg, över till Hammarbybacken och sedan följde de stigen som når fram till en bro över till Sickla Allé där man har något fordon att åka vidare med.
Varför denna väg?
Ytterst få butiker eller liknande längs den vägen där man riskerar att fastna på övervakningskameror.
Väldigt mörka partier på kvällarna, lätt att gömma sig i fall det skulle behövas.
Inte speciellt mycket folk som rör sig.
Och den främsta orsaken jag kan se att välja denna väg, det är en ganska kort promenad men väldigt lång väg om man som polisen är bilburen.

Men det ligger väl en Circle K vid Hammarby Fabriksväg?
Innanför ligger väl Virkesvägen.

Om de tog en bil direkt från Hammarby Fabriksväg kommer de rätt snabbt ut på större vägar både mot söder och in mot City.

Men du har helt rätt i att det smartaste hade varit att ta vägen över Hammarbybacken.
Om jag minns rätt är det väldigt mörkt där på kvällarna och folktomt.
Citera
Medlem
Nypan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Fel av mig, flickvännen och mamman har varit på plats. Har även sett bild på flickvännen med rapparen VC Barre vid minnesplatsen.
Alexandra (flickvännen) är väl i Amsterdam?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
vart kommer dom uppgifterna ifrån ursprungligen?

Vittnesuppgifter.
Citera
2021-10-25, 20:13
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan123
Alexandra (flickvännen) är väl i Amsterdam?

Hon var det mordkvällen, men hon bör ju ha åkt hem när något sånt här inträffar.
Citera
2021-10-25, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
En annan text:

”Nils ”Einár” Grönberg blev beskjuten med minst tio skott från två olika vapen när han jagades från ett cykelförråd.
Skyttarna fokuserade enligt uppgifter bara på honom och struntade i de två andra rapparna som var med.
Grönberg har tidigare tagits av polis med skyddsväst men den saknade han när han sköts ihjäl med skott i bröstet och ansiktet.”

Är skyddsväst olagligt?
Citera
2021-10-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klingklang333
Klart som fan NG hade vänner som vill hämnas honom och hitta mördarna, Och i dessa kretsar slaktar man ju varandra för en plusmeny på donken. Tycker det är smått tragiskt det som skett men som någon tidigare skrev. "Leker man med elden så bränner man sig till slut"

Jag är inte på något sätt gangster men om någon hade drivit med att min bror var död och att denne var personen som "gjort" det, då vette fan om inte jag också hade kunnat radera denna personen från jordens yta faktiskt. Och jag är ändå en människa med sjukt mycket samvete, dessa personer vet inte vad ett samvete är och har ju 100ggr lättare att göra en sen abort på folk.

Nej, det hade du inte. Om min bror blir mördad så sörjer jag honom. Jag söker upprättelse genom rättsväsendet. Och kom ihåg att dödsstraff är för billigt straff. Låt dem ruttna i finkan och tänka på vad de gjort i resten av sina patetiska liv.
Citera
2021-10-25, 20:15
Medlem
toblemonas avatar
Sadik är ju skallig med smalt huvud och smal mustasch. Är han ute?
Citera
2021-10-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag håller med dig. Jag tvivlar starkt på att det är ett beställningsmord från Haval som idag sitter inne i fängelset.

Känns inte sannolikt att han kommunicerat om ett beställningsmord när kriminalvårdare lyssnar på samtalen mellan Haval och eventuella besökare / under hans telefonsamtal.

Det behöver inte kommuniceras. Nisse hade dragit på sig en av Stockholms om inte Sveriges mest organiserade och farligaste nätverk. Ett nätverk med massvis kontakter i storstockholm bla märsta, rissne med mera. att ledarskiktet plockades in behöver inte betyda slutet då det alltid finns någon som kliver uppåt i hierarkin.

vi pratar inte enbart vnt, utan flg/shottaz, dalen,skarpnäck, med mera.
Citera
2021-10-25, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Är skyddsväst olagligt?

Nej, finns inget förbud mot det.

I det här fallet sköt man Einar i huvudet, ansiktet för att vara specifikt, så det hade kvittat.
Citera
2021-10-25, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Är skyddsväst olagligt?
nej helt lagligt att bära men polisen brukar ta dom från kriminella av olika skäl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in