2021-10-25, 12:39
Medlem
Fy fan vilken sörja denna säsong är hittlls. Lär se något avsnitt till.

Är det bara jag som tycker Mickan ser ganska konstig ut i sin peruk?
Om hon tyckte det var jobbigt att färga håret kunde de väl ha gjort en storyline om att hon färga håret mörkt...
Citera
2021-10-25, 13:37
Medlem
Stockholmare..s avatar
Man vet inte vart man ska börja, det har bara blivit så dåligt.

1) Vad är det roliga med att Alex bråkar med sina barn och man känner igen uppläggen med konversationerna med när han bråkade med Anna. Vem på riktigt tycker att det är roligt när barnen låtsas spela hyenor eller vad det var? scenerna när barnen hade lagat mat måste vara det sämsta hittills, vem började garva åt det egentligen?

2) Varför beter sig Anna som en dryg jävel utan några känslor? Hon kan väl bete sig som en normal människa? Snyggt jobbat med att dölja hennes fula tatueringar på fingrar och armar som hon skaffat under sin senaste livskris där hon tror att hon är 22 år igen.

3) Jasså Fredde tycker att det är positivt med skilsmässa? Så lät det inte i långfilmen direkt, då blev han rasande. Han kunde väl åtminstone säga något om att han ändrat åsikt i frågan.

4) Varför är det nödvändigt att färga Alex hår sådär pass grått?

5) Hela den här grejen att Mickan vill få dottern att hamna i rätt klass känner vi igen sedan tidigare. Var det inte sonen som inte fick börja på ett mediagymnasium?

6) i trailer för kommande avsnitt så ser man att "von silversand" (som rånade en bank) som gick i samma klass som Fredde och Alex, nu är tillbaka i en annan roll? Vi ska låtsas inte komma ihåg honom?

7) I trailer så får vi även reda på att Ove blir över-religös och Fredde blir tokig i att spela synt... Seriöst, ska det inte komma rymdvarelser i något avsnitt nu också?

Till manusförfattare som läser det här, hur är det möjligt att Mickan som gått på Huddinge gymnasium enligt avsnittet när dom ska ta lån till skönhetssalongen, inte vet vart Huddinge ligger någonstans när hon blir väckt på morgonen utav Fredde som ska skjutsa sonen till Fotbollsträningen som ligger där?
Citera
2021-10-25, 16:49
Medlem
VoktorDodkas avatar
Hela säsongen lär inte ha tagit många dagar att filma och ännu förre dagar att redigera, två stegs överexponering och smudgefilter så ser det förjävligt ut trots att comhem har vridit upp upplösningen på standardkanalerna.

Men det ska bli så jävla skönt när Mia är helt utskriven ur serien, jag har aldrig förstått hennes negativa hathumor.
Citera
2021-10-25, 17:00
Medlem
Det känns som man bytt ut 10 manliga manusförfattare och ersatt med 9 kvinnliga + en hbtq transperson.

2 riktigt tråkiga avsnitt. Utan Josefin Bornebusch hade denna tradiga och taffliga serie inte fått sändas nåt mer.
Citera
2021-10-25, 18:38
Medlem
Kanske är produktionsteamet bakom årets jönsonligan film som tagit över?
Citera
2021-10-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Fy fan vilken sörja denna säsong är hittlls. Lär se något avsnitt till.

Är det bara jag som tycker Mickan ser ganska konstig ut i sin peruk?
Om hon tyckte det var jobbigt att färga håret kunde de väl ha gjort en storyline om att hon färga håret mörkt...

Min fetmarkering: jag kan inte slita ögonen från denna peruk. Undrar också varför de inte kunde skriva in ett hårfärgsbyte. Det stjäl onödigt fokus.

Har sett andra avsnittet nu och är försiktigt optimistisk. Nu börjar jag känna igen karaktärerna igen och Ove och Anettes reaktion när de såg Alex på gatan fick mig att skratta rakt ut, mest av lättnad att kunna känna igen sig i de gamla karaktärerna. Hoppas säsongen växer nu.
Citera
2021-10-25, 18:54
Medlem
DoktorNos avatar
Har inte sett mer än ett par avsnitt av de två föregående säsongerna. Har i mångt och mycket undvikit serien. Främst på grund av Skäringer som är samma gnälliga och gapiga karaktär i allt hon gör, det vill säga hon spelar sig själv.

Såg gårdagens avsnitt och det verkar glädjande nog som att hon är på väg ut ur serien. Jag hoppas det åtminstone.

I övrigt har serien tappat det som en gång gjorde den sevärd. Den går på tomgång nu. Har de bytt manusförfattare?

Förresten, har Skäringer gjort nån ansiktslyftning? Hon såg lite underlig ut. Ankläppar antar jag och allmän åtstramning?
Citera
2021-10-25, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

Förresten, har Skäringer gjort nån ansiktslyftning? Hon såg lite underlig ut. Ankläppar antar jag och allmän åtstramning?

Skäringer har gjort det mesta i plastikväg numera. Förr hånade hon kvinnor som gjorde skönhetsingrepp. Hon ansåg att man ska ge fan i sådan där skit och vara "naturlig och fet".
Sedan gick hon själv och tjänade pengar och la sig under kniven och matar sig själv med botox och Restylane

Krisig kvinna. Hon mår inte bra. Den saken är säker.
Citera
2021-10-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu

+1 på den!
Citera
2021-10-25, 21:32
Medlem
Vanstertrollets avatar
Hoppas Anna börjar dejta Malmberg. Där har dom en fnurra som kan rädda säsongen.
Citera
2021-10-26, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Skäringer har gjort det mesta i plastikväg numera. Förr hånade hon kvinnor som gjorde skönhetsingrepp. Hon ansåg att man ska ge fan i sådan där skit och vara "naturlig och fet".
Sedan gick hon själv och tjänade pengar och la sig under kniven och matar sig själv med botox och Restylane

Haha botox och restylande är ingen plastik. I serien hae hon ny hårfärg, smink och det är det som ser annorlunda ut.
Citera
2021-10-27, 17:08
Avslutad
Det som kommer att göra denna säsong jättedålig är att Ove får aldrig vara den där Ove....en jobbig jävel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in