2021-10-25, 16:53
Medlem
Jag vill minnas att någon tidigt i tråden nämnde att hen sett en maskerad person komma ”ut ur dungen” vid 23:30 i Skarpnäck.

Om du begår ett brott i Hammarby Sjöstad så är naturligtvis den bästa flyktvägen att ta sig via gångbron över till Sickla och därefter ta sig genom skogen i Nackareservatet till t.ex. Skarpnäck.
Citera
2021-10-25, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Huh??!

Var det därför han umgicks med dom han gjorde ända in tills sin död?

Kolla bara på bilden med våldtäktsmannen, Adel & Z.E och han två veckor innan eller hans försök ta snutens tjänstevapen osv... allt annat offentligt.

Sen kanske han hade förstått läget efter en tids internering och vid 25-års ålder. Men nej, Nisse var inte alls på väg att lämna något sådant alls.

Faktum är att det ryktas han höll på skrev kontrakt till höger & vänster på folk. Att han ville klippa den ena med andra att folk skojade om att han tror han ska öppna frisersalonger.

Så nej. Nisse var insyltad till maximum. Sedan så kanske han hade ändrat sig med åren. Precis som Sebbe gjorde, vilket han ska ha eloge för. Men samtidigt kommer det (insikterna och mognaden) inte med åren... Ja då är man ju förtappad. Det är som det är.

Fascinerande hur förlåtande och älskvärda ni alla är bara för Nisse såg ut som er. Men sådan kanske är människans natur så inte så konstigt i grunden. Men ändå fascinerande. Tror det hade låtit helt annorlunda om det var en babbe som hade blivit mulad. Eller är säker på det faktiskt.

Det finns en stor koncentration av rasistidioter på FB dessvärre. Men de representerar inte hela svenska folket.
Men, å andra sidan. Jag kommer ihåg när Einar höll på att slå igenom. En enorm mängd hat kopplat till hans etnicitet. "Hobbyblatte" och allt det där. Kolla på kommentarerna till "Duckar Popo" tex. Har aldrig sett någon artist med invandrarbakgrund få den typen av hat i sitt eget kommentarsfält.
Det är också en massa folk som "firar" Einars död, grundat på hans etnicitet. Nu vill jag inte dra igång något raskrig här. Jag är lika less på FB-rasisterna som du (brukar rapportera det som är OT i stället för att svara). Vill bara nyansera bilden. Fördomar är knappast något som utmärker svenskar jämfört med andra grupper, även om man kan få det intrycker här på FB. (Dessvärre, man skäms som svensk när man läser all smörja de skriver.)
Citera
2021-10-25, 17:00
Medlem
Har hans mamma eller flickvän uttalat sig än?
Någon som har någon inblick hos dom?
Citera
2021-10-25, 17:00
Avslutad
Är det troligt att Einar levt nu om han betalt utpressarna 3 miljoner som de krävde vid kidnappningen men aldrig fick?
Citera
2021-10-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Är det troligt att Einar levt nu om han betalt utpressarna 3 miljoner som de krävde vid kidnappningen men aldrig fick?
Man ska aldrig betala utpressare oavsett. De hade bara fortsatt pressa mera efter det
Citera
2021-10-25, 17:05
Medlem
Är det ingen som har läst FUP:en angående kidnappningen där ledaren för Vårby-Nätverket säger ”det är enkelt betalar han inte så mördar vi honom” ingen som har uppmärksammat på det?

Kan vara en bra hint.

Alla vi snackar som om vi vet vem/vilka/varför han blev mördad men sanningen är att ingen av oss vet ett skit om varför det blev som det blev.

Rip till alla ungdomar som mister livet av Gängvåldet.
Citera
2021-10-25, 17:06
Medlem
-Hengpung-s avatar
Jag lattjade lite med Google Earth och Paint på det som vi nu vet är mordplatsen. Har försökt titta runt lite på vad som möjligtvis kan vara cykelrum och flyktväg, men eftersom jag ej är bekant med området och inte enkelt kan ta mig dit så har jag fått gissa. Kanske är allt helt fel men här är mitt bidrag hur det må kunnat se ut:

Alternativ 1:

Bild 1: https://ibb.co/3SJR3rw
Bild 2: https://ibb.co/dbXS8yP

Alternativ 2:

Bild: https://ibb.co/cy4DpHR
Citera
2021-10-25, 17:12
Medlem
Det var ett pådrag i Sickla Strand efter skjutningenenligt någon i tråden. Jag tror att de flydde genom skogen i Nackareservatet.
Citera
2021-10-25, 17:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Tråkigt och sorgligt om Einar var förebild för barn.

Ja någon förebild för barn får vi hoppas att E inte var.
Inte lämpligt alls med dessa destruktiva texter och livsstil.
Men mördad ska man ju inte behöva bli.
Citera
2021-10-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Vad får dig att tro att han blev goad? (Intressant o höra teorier)
Med tanke på hur öppet Nisse visade att han befann sig i sjöstan, tror du det är möjligt att GM snappade upp det och höll utkik och tillslut hittade honom?
Att den ökände goaren Dumle, nyss utkommen från fängelse, plötsligt började umgås med Einar någon månad innan dådet.
Citera
2021-10-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wondringaloud
Det var ett pådrag i Sickla Strand efter skjutningenenligt någon i tråden. Jag tror att de flydde genom skogen i Nackareservatet.

Om vi ständigt hade en polishelikopter i luften med värmekamera hade gärningsmannen förmodligen varit gripen inom en timme...
Citera
2021-10-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen2018
Har hans mamma eller flickvän uttalat sig än?
Någon som har någon inblick hos dom?

Det har varit tyst från deras håll, vet bara att hans flickvän, mamma och mormor har varit på minnesplatsen i Sjöstan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in