2021-10-25, 16:27
Medlem
Stones avatar
Expressen skriver att de har hittat 10 hylsor efter mordet på Einar. Vittnn höde tre skott. Det var alltså ett jävla skjutande.
Citera
2021-10-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
"Katten i trakten" var tydligen en tonårstjej i Dalen. Någon som han älskade lika mycket som sin Glock och det betyder att han var fullkomligt kär i henne.

Nä. Det var en gängledare från Dalen.
Citera
2021-10-25, 16:32
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Expressen skriver att de har hittat 10 hylsor efter mordet på Einar. Vittnn höde tre skott. Det var alltså ett jävla skjutande.
Nej, vittnet hörde tio skott.
Citat:
– Jag var väl ungefär vid restaurang Göteborg, när jag hörde de första tre skotten. Jag stannade upp och hörde då tre till. Sen var det fyra snabba till, säger hon till Aftonbladet.

Hon berättar att de sista skotten lät både högre och som att de kom närmare.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOnw45/var-ute-med-hunden--horde-skotten-mot-einar
Citera
2021-10-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone

Om detta nu stämmer,

Låt oss alla enas i tråden om att dom två personer som var med han då såg till att leverera han till hans bödlar.

Hemskt. Något som måste ha gått upp för Einar/Nisse de sista sekunderna han hade kvar i livet.

Kan det inte vara någon annan "rappare" än de två som nämnts tidigare dvs Adel/dumlee?

Vilka rappare, kända som okända har vi i dessa två grupperingar?

Srebrenica... Ja du har delvis rätt i mycket du skriver.
Citera
2021-10-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer

Nej den handlade om Alexandra alltså hans flickvän
Vilket han nämnt mer än en gång
Citera
2021-10-25, 16:42
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skedpinne
Tack vet du om Einar pratade turkiska eller arabiska?
Nej, Nils pratade varken turkiska eller arabiska men han använde vissa ord därifrån uppenbarligen, bara att kolla hans texter till exempel.
För övrigt kan sägas att ord som benim, yalla, walla, dachri osv osv är vanligt förekommande i förortsslang och även bland ungdomar i stort nuförtiden.
Dock låter det ju rätt märkligt när pursvenska barn säger walla.
Säger väl en del om vilket genomslag förortsrap har haft i det svenska samhället.
Citera
2021-10-25, 16:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att legalisera narkotika är ingen bra ide.
Narkotika orsakar stort lidande, dels för den som brukar och dels för anhöriga.
Det blir även stora kostnader för samhället i form av vårdkostnader, inkomstbortfall osv.
Kriget mot narkotikan fungerar ju inte! Då måste man tänka utanför boxen.

Du har aldrig tänkt på att en stor del av lidandet består i att du måste stjäla och/eller prostituera dig för att ha råd?

Principer och moral kan inte fortsätta styra denna verklighet. Människor vill ju uppenbarligen berusa sig och den värsta drogen av alla är redan statligt sanktionerad via Systembolaget.
Citera
2021-10-25, 16:49
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer

en tjej? Han skriver ju "hon" i texten.
Citera
2021-10-25, 16:49
Medlem
Alla ni som sitter här och tror att Haval har någonting med det här och göra är helt tappade.

Haval har knarkat upp alla sina pengar således har han inget med saken att göra.
Haval är en springis.

Finns vissa korrelationer som man lätt kan se och ingenting jag ger mig in på. Men att dumle inte visar sig i Stockholm närmaste tiden kan ni ta mig på orden.

Att dumle kan vara den första som dö efter detta är mest troligt och inte skyttarna i första taget.
Citera
2021-10-25, 16:50
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skedpinne
Någon som vet ifall det upprättats en nationell kriskommission och telefonlinjer för alla sörjande och traumautiserade stackars barn?

Hur talar vi om att Einars liv blev tagen av daga, med våra barn, likt Donald Trump?

https://www.svd.se/tips-sa-pratar-du-med-dina-barn-om-trump

https://www.dn.se/livsstil/psykologen-sa-pratar-du-med-ditt-barn-om-trump/

https://sverigesradio.se/artikel/6560802

Tråkigt och sorgligt om Einar var förebild för barn.
Citera
2021-10-25, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rodicio
Alla ni som sitter här och tror att Haval har någonting med det här och göra är helt tappade.

Haval har knarkat upp alla sina pengar således har han inget med saken att göra.
Haval är en springis.

Finns vissa korrelationer som man lätt kan se och ingenting jag ger mig in på. Men att dumle inte visar sig i Stockholm närmaste tiden kan ni ta mig på orden.

Att dumle kan vara den första som dö efter detta är mest troligt och inte skyttarna i första taget.
Men hur tänker du att Haval avföljt Einar på instagram? Låter som att han beställt mordet ju? Har du bekräftade uppgifter, källa?
Citera
2021-10-25, 16:53
Medlem
Paladins avatar
Tror det enda vi kan veta med säkerhet i detta skedet är att polisen vet mycket mer än vad vi gör. Skulle inte förvåna mig om polisen kan ringa in detta kring än sådär 4-6 personer. Kanske vet dom redan vilka det var som sköt också. Problemet blir ju att leda det till åtal.

Som vanligt kommer ingen snacka (trots att en hel del personer vet vilka som sköt och varför) och efter att buset gått vidare från Encro lär man ju inte få någon gratis hjälp därifrån.

Tyvärr tror jag ingen kommer dömas för detta mordet heller. Hintar lär vi kunna få i kommande låtar från kretsen men att polisen skall kunna få ett åtal att hålla? Inte så troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in