2021-10-25, 10:42
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frakkaren
Det tror jag inte, inte än iallafall. Men är det så att man burar in Dumle så är det Ingen Kommentar hela vägen.

Polisen kommer inte tjäna något på att förhöra honom.

Ifall det är dumle så han aldrig mer bli hittad det har nog utförarna sett till, inte fan låter dom angivaren leva så den nästa som hittas död lär ha något med dödsfallet att göra
Citera
2021-10-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Okej, så du menar på att Rissne skulle ha med detta och göra. Varför? Motiv?

Vårby vill döda Einar till vilket pris som helst? Detta är allmänt känt.

Det är inte så som många svennar här tror, att det var Einar blatterapparna var avundsjuka på och därför de gjorde som de gjorde med honom. Killen rappade om tabbar glocks o jag venne vad, i början hade han Dalen med sig sen lämnade han SSTV och skapade stora interna problem i Dalen vilket lämnade honom helt utan skydd. Studiogangsters åker på en sån förnedring förr eller senare. Det var upp till Einar att bevisa att han verkligen var så tuff och göra något tillbaka, det är äta eller ätas i den miljön. Einar drog till Namo och Maykil i västerås istället för skydd, gjorde låt med Maykil & co rappare 23 etc etc, nu åkte Namo, Maykil o resten in och Einar stod där helt utan skydd. Ingen bryr sig om honom, alla ser honom som en kossa man kan mjölka och ingen kommer hämnas honom, till och med Einars barndomsvänner körde mot honom senaste tiden.

Jättetragisk historia alltihop.

Jag loggar ut nu, jag har sagt mitt. Följer tråden som åskådare från och med nu.
Senast redigerad av ortensort 2021-10-25 kl. 10:48.
Citera
2021-10-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommitattoo
Det pappret hade man gärna viljat se.
I så fall har ju konstaplarna ställt till det rejält.

Det är väl troligtvis hans mammas adress som han sedan har VALT att vistas på?
Citera
2021-10-25, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ortensort
Vårby vill döda Einar till vilket pris som helst? Detta är allmänt känt.

Det är inte så som många svennar här tror, att det var Einar blatterapparna var avundsjuka på och därför de gjorde som de gjorde med honom. Killen rappade om tabbar glocks o jag venne vad, i början hade han Dalen med sig sen lämnade han SSTV och skapade stora interna problem i Dalen vilket lämnade honom helt utan skydd. Studiogangsters åker på en sån förnedring förr eller senare. Det var upp till Einar att bevisa att han verkligen var så tuff och göra något tillbaka, det är äta eller ätas i den miljön. Einar drog till Namo och Maykil i västerås istället för skydd, gjorde låt med Maykil & co rappare 23 etc etc, nu åkte Namo, Maykil o resten in och Einar stod där helt utan skydd. Ingen bryr sig om honom, alla ser honom som en kossa man kan mjölka och ingen kommer hämnas honom, till och med Einars barndomsvänner körde mot honom senaste tiden.

Jättetragisk historia alltihop.

Thrife verkar fortfarande släppa sitt (även om det inte går så bra) via SSTV (men de har bytt namn), hur mycket av sin inkomst får han betala till dem?
Citera
2021-10-25, 10:50
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Redan ställt frågan en gång utan svar men är nyfiken om någon vet mer. (Har läst tråden men kan ju ha missat, sorry isf).

Enligt rykten från bekanta boende i kvarteret verkar Einar ha bott ungefär där skjutningen skedde. Han har iallafall setts vid flertalet tillfällen där. Vilket också bekräftas bla på hans instagram. Stämmer detta? Ryktet är att en lägenhet isf har hyrts i andra hand.

Var det således kanske sin egen port han var på väg in i när skotten träffade honom?

Samma bekant var även ute på promenad bara en halvtimme innan skott och såg då två personer med munskydd/mask stå och hänga i kvarteret. De stack tydligen ut med både mask och huva.

OM ryktet stämmer att han hyrde en lägenhet där så låter det ju som att de bara stått och inväntat att han skulle komma hem i princip.

Hade den någon uppfattning om hudfärg/utseende på dessa två svarta/somalier? eller araber/kurder?
Citera
2021-10-25, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Hur tänker du nu? Uppdragsgivaren nöjer sig inte någons ord, det måste finnas bevis på att uppdraget är slutfört.
Tänker att pådraget+medias täckning är rätt bra bevis. Uppmärksamheten har ju onekligen varit rätt stor.

Återigen. Finns en film som gemene man påstår sig ha sett/veta att den existerar så tror jag den hade haft betydligt större spridning.
Citera
2021-10-25, 10:54
Avslutad
Den här Barre som påstår sig ha varit med Einar i Märsta bara en timme innan han sköts. Hur lång tid tar det att ta sig mellan Märsta och Hammarby sjöstad?
Citera
2021-10-25, 10:58
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissapan
Den här Barre som påstår sig ha varit med Einar i Märsta bara en timme innan han sköts. Hur lång tid tar det att ta sig mellan Märsta och Hammarby sjöstad?

Den tror jag mest på 👍🏻 ca 30-35 min med bil
var väl rätt snabb ut med att det hade hänt oxo
Citera
2021-10-25, 10:59
Medlem
Vilka är dessa? Hittade dessa bilder i någons instagram som tror sig ha videos.

https://imgur.com/a/mEwVhO8
Citera
2021-10-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Speciellt när någon skjuter en person skadeskjuten sen tar fram mobilen och filmar medans avslutar någon med ett par sista skott..

Det är en ytterst personlig beställning.

Einars död finns videofilmat av mördaren när står över denna..

Finns tydligen på snapchat att köpa för 80:- har jag hört
Citera
2021-10-25, 11:03
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det var ju Nisses sida som blev knivad där, det är dom som ska hämnas inte andra sidan.

Det troligaste är så klart Haval och/eller Vårbypacket.

Källa på detta? Tidigare info var det att det var interbråk dvs offer Leis (HH) och angripare? var där tillsammans...
Aftonbladet gick även ut med att Einár hade fått pris på sitt huvud efter nosh & cosh... Men det behöver ju såklart inte betyda att det stämmer såklart fakta granskning där är ju oftast under all kritik som de brukar säga Nerver check Up a too good story 😜

Men faller det så är det ju bara Haval och vårby kvar mycket intressant...
Citera
2021-10-25, 11:04
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19Sjuttiofem
Vilka är dessa? Hittade dessa bilder i någons instagram som tror sig ha videos.

https://imgur.com/a/mEwVhO8

Personen har inga videos. Det som delas har redan varit uppe på bl.a Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in