Citat:
Ursprungligen postat av
trombocyt
Även i det lilla vi får fram från FUP:en så verkar hon ganska manipulativ.
Funderade på varför hon inte berättar för sjukvårdspersonalen och soc om E.
Enda anledningen jag kan komma på är att hon tror att hon skulle få mindre stöd om han fanns med i bilden.
Samma hur hon håller fast vid en berättelse om att skottet råkar gå av av misstag ända tills det avslöjas av filmen att hon gör det medvetet.
Samma hur hon i ena stunden säger att de skulle gifta sig i sommar för att i andra hata honom och säga att han förstört hennes liv.
Och att hon låter honom köpa henne en bil fast de nyss träffats? Hon står och poserar som att det är hon som har köpt den.
Varför ta emot en sådan gåva så tidigt och om man inte ens är seriös?
Och spåret av otrohet och utnyttjandet av andra verkar leda långt tillbaka i tiden.
Jag håller inte med om att L skulle vara speciellt manipulativ, det lilla som framkommit i fup. Jag uppfattar henne som rätt godtrogen. It takes two to tango, det var fasen att hon gång på gång lyckas att hitta stackars karlar att manipulera......Hon har ju lyckats att gifta sig, är det 3 ggr? Det är väl mer ärligt och ger mer juridisk trygghet än att bara vara sambo.
Var E gift någonsin?
Att hon inte (vad vi vet) berättar för personal om E, tror jag beror på att hon inte VILL flytta dit, att hon inte VILL ha ett permanent förhållande med E, att hon egentligen bara dras med i farten, i Es snabba fart.
Att inte berätta för soc, tja, E har ju själv förlorat umgängesrätt med sina egna barn pga alkomissbruk, så varför ska L riskera sin umgängesrätt för att hon dejtar/bor hos E? För det är det som händer, är E inte lämplig i barns närhet, så gäller det väl (förhoppningsvis) alla barn ?
"Låter honom köpa henne en bil", för mig känns det som att E självmant köpte bil, motorcykel etc etc för att hålla L kvar, hon verkar mer överraskad, ville egentligen inte ha dessa saker, men pga hennes situation var mer "tvingad" (av sin situation (hemlös)) att acceptera dem, och hoppades att förhållandet skulle visa sig bra, perfekt och hållbart längre fram. Dessutom var bilen inte speciellt mycket värd, många här verkar ha svårt att förstå det, den kollades upp tidigt i tråden.
Vapnet påstår hon är trasigt, just avtryckaren, men där vill jag helst se vad polisens tekniker kommer fram till innan jag dissar eller hissar.
Jag förstår inte varför så många här påstår att hon utnyttjar andra (män), hon har ju faktiskt GIFT sig.
Jag själv har varit hemmafru i flera år, min man jobbar och betalar för ALLT! Jag har tagit hand om hem och 5-6 barn, har jag utnyttjat min man, har jag manipulerat honom på något sätt??