Citat:
…genom att öka ytterligare beroendet av staten?Nej tack..
Citat:
Du vet ingenting om vad jag gillar och vill. Jag vill att de jag älskar ska känna lycka och trygghet. Inte det feministiska hatet som verkar bubbla inom dig.
Men det är ju nu inte vad snubbar av din sort gillar att kvinnor ska vara, eller hur.
Ni gillar att de ska vara beroende av män och manligt godtycke, så att de stannar/ återgår till slavpositionen av att jobba åt män gratis med att producera barn och trivsamhet utan de rättigheter och möjligheter som ni kräver åt er själva.
Ni gillar att de ska vara beroende av män och manligt godtycke, så att de stannar/ återgår till slavpositionen av att jobba åt män gratis med att producera barn och trivsamhet utan de rättigheter och möjligheter som ni kräver åt er själva.
Var har jag gett uttryck för att kvinnor ska vara beroende av män, eller ”jobba åt män gratis”?
I en familj är man beroende av varandra. Ömsesidig beroende är inget negativt, så länge en familj är sammansvetsad av kärlek.
Jag inser att mina beskrivningar av ett normalt familjeliv inte är något en hatisk feminist kan relatera till.
Dessutom är manshatet en så stark drivkraft att viljan att förstå ej finns där.
Citat:
Då kanske du kan citera några forskare, istället för att gripa påståenden ut luften?
Finns alltså forskar [sic] som menar att det skulle bli betydligt billigare och värdigare samhälle med medborgarlön till alla.
Men, jag är ingen ekonom, så du får väl läsa någon av dessa nationalekonomer och deras slutsatser. Finns gott om böcker i ämnet idag.
Men, jag är ingen ekonom, så du får väl läsa någon av dessa nationalekonomer och deras slutsatser. Finns gott om böcker i ämnet idag.
Medborgarlön skulle innebära slutet för Sverige som välmående land.
Du är välkommen att försöka ändra på min uppfattning (ja, jag studerat ekonomi), men då med faktiska argument från dessa mystiska nationalekonomer du verkar glömt namnet på.
Jag misstänker att min fru är lyckligare och mer nöjd med sitt liv än du. Feminism är precis som kommunism, något som slutar med elände.
Båda ett påfund att samma grupp av folk, som verkar önska västerlandets undergång.